سامسونگ با همکاری ارتش آمریکا روی شبکه 5G کار می‌کند

چهارشنبه ۱۷ آبان ۱۳۹۶ - ۱۷:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
سامسونگ همچنان به مشارکت در پیشرفت فناوری شبکه 5G ادامه می‌دهد و برای توسعه شبکه 5G، همکاری خود را با ارتش آمریکا آغاز کرده است.
تبلیغات

بر اساس یک گزارش، شرکت سامسونگ در حال حاضر با ارتش ایالات متحده روی ساخت یک شبکه بی‌سیم جدید با پهنای باند 5G کار می‌کند؛ شبکه جدید برای اتصال سریع و شبکه فناوری Line-of-sight (مسیر مستقیم و اساساً خط راست موج رادیویی بین آنتن‌های فرستنده و گیرنده) طراحی شده است.

گزارش شده است که سامسونگ برای پیشبرد آزمایش‌های توسعه‌ای خود از ابزار و سیستم موج ۲۸ گیگاهرتز قبل از این‌که تجاری شوند استفاده می‌کند و همچنین آزمایش‌های 4G در فرکانس ۳.۵ گیگاهرتز را با استفاده از فناوری سلول کوچک 4G LTE پیش می‌برد.

تری هالوورسن، مدیر تکامل فناوری اطلاعات و ارتباطات موبایل و مدیر بازرگانی الکترونیکی سامسونگ الکترونیکس، اعلام کرده است که چون این فناوری بر مبنای فاکتورهای تجاری موجود شکل می‌گیرد، شبکه جدید 5G ارزان خواهد بود. هالوورسن در گذشته مدیر فناوری اطلاعات در وزارت دفاع ایالات متحده بود.

او همچنین اشاره کرد که شبکه ایمن‌تر خواهد بود؛ مثلا برای زمانی که پهنای باند وسیعی دارید، می‌توانید سطوح بالایی از رمزگذاری را بدون آسیب رساندن به سرعت اتصال استفاده کنید.

شبکه برای اتصال‌های Line-of-sight به آنتن‌های کوچک با چندین جهت متکی است.؛ به این دلیل که در صورت لزوم، شبکه بتواند در محیط‌های فاقد GPS با حجم زیادی از جریان داده عمل کند.

این موضوع به گره‌های هوایی محدود نمی‌شود و می‌تواند به‌عنوان یک شبکه زمینی، با استفاده از گره‌های زمینی به‌عنوان مکانیسم‌های ایستگاه تقویت عمل کند.

هالوورسون اشاره کرد که به‌منظور گسترش اتصال Line-of-sight، می‌توان آنتن‌ را روی هواپیماهای بدون سرنشین نصب کرد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات