آمار و ارقام شگفت‌انگیز استفاده کاربران از اینترنت و گجت‌های هوشمند و مقایسه آن با گذشته

یک‌شنبه ۱۴ خرداد ۱۳۹۱ - ۰۸:۵۸
مطالعه 4 دقیقه
هفته گذشته در کنفرانس D10، ماری میکر - یکی از تحلیلگران برجسته حوزه فن‌آوری - جدیدترین برداشت‌های خود از مسائل گوناگون مرتبط با اینترنت و حوزه آی‌تی را مطرح کرد و آمار و ارقام شگفت‌انگیز از رشد اینترنت و استفاده از گجت‌های هوشمند را ارائه کرد. با مشاهده این آمار و ارقام از آینده دنیای فناوری و عرصه‌های سودآور مرتبط با آن مطلع خواهید شد.
تبلیغات

ماری میکر دیدگاه روشن و واضحی نسبت به آینده دارد. او در نشستی که در کنفرانس D10 برگزار کرد دیدگاه خود را با همگان به اشتراک گذاشت. اگر تمایل دارید که به مجموعه کامل سخنرانی وی در قالب PDF دسترسی داشته باشید بهتر است سری به اینجا بزنید. در این مقاله برجسته‌ترین موارد اشاره شده را به همراه تصویر آنها گردآوری کرده‌ایم:

میکر با توجه به رشد پرشتاب فروش گوشی‌های هوشمند، در آخرین گزارش خود اعلام می‌کند که فن‌آوری موبایل علی‌رغم آنکه تازه در ابتدای راه خود است، به سرعت در حال رشد بوده و توسعه همه جانبه‌ای را شاهد است.

به طوری که هم‌اکنون بیشترین توسعه را در حوزه گوشی‌های هوشمند شاهد هستیم. آمار و ارقام حاکی از آن است که چیزی در حدود 29 درصد از بزرگسالان در امریکای شمالی در حال حاضر دارای تبلت یا دستگاه کتابخوان الکترونیکی (e-Reader) می‌باشند. این در حالی است که همین آمار نسبت به سه سال پیش رشد 27 درصدی را نشان می‌دهد.

meeker june12a

از این گذشته، گوشی‌های هوشمند توانسته‌اند تاثیر بسیار زیادی را بر میزان ترافیک مصرفی اینترنت در سطح جهانی داشته باشند. به گونه‌ای که ترافیک مصرفی اینترنت توسط این گجت‌ها با رشد زیادی همراه بوده و در مواردی چون هندوستان حتی از نرخ مصرف رایانه‌های رومیزی نیز فراتر رفته است.

meeker june12b

همینجاست که می‌توان اهمیت خرید اینستاگرام را از سوی فیس‌بوک درک کرد. با رشد روز افزون استفاده از گوشی‌های هوشند برای اتصال به اینترنت، کاربران مایلند تا بیش از پیش تعاملات اجتماعی خود بر بستر فیس‌بوک را از طریق گوشی موبایلشان دنبال نمایند. جالب اینجاست که پس از چین پهناور، هندوستان دومین کشوری است که در زمینه استفاده از اینترنت همراه حائز اهمیت است:

meeker june12d

بازگردیم به آن سوی کره‌زمین و ایالات متحده؛ در این کشور نیز رشد استفاده از گوشی‌های هوشمند موجب شده تا اعداد و ارقام به میزان قابل ملاحظه‌ای جابجا شوند. گفتنی است 71 درصد از درآمد حاصل از بستر اینترنت مربوط به خریداری نرم‌افزار و مابقی 29 درصد آن نیز به تبلیغات در این محیط مربوط می‌شود.

meeker june12c

در مجموع می توان تصدیق کرد که میکر توانسته به خوبی به درآمدزایی و پتانسیل بالای مالی که در این حوزه نهفته است، اشاره نماید. وی همچنین پتانسیل مالی موجود در برنامه‌های کاربردی وب را نیز مدنظر داشته و رشد آن را پرشتاب توصیف می‌نماید.

بازتعریف‌هایی که وی از آینده ارائه داده بسیار جالب و حائز اهمیت است. او نحوه ی کار در گذشته و حال و آینده را به صورتی نشان می‌دهد که کاربر می‌تواند بینش خوبی نسبت به آینده داشته باشد. این تصاویر به روشنی نشان می‌دهند که چگونه گوشی‌های هوشمند موجب شده‌اند تا سبک و سیاق زندگی ما با تغییرات شگرفی همراه باشد. در ذیل برخی از این تصاویر آمده است که نظر شما را به آنها جلب می کنیم:

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات