شبکه اجتماعی مایکروسافت با نام So.cl بی‌سروصدا شروع به کار کرد

چهارشنبه ۳ خرداد ۱۳۹۱ - ۱۵:۴۵
مطالعه 2 دقیقه
مایکروسافت در تلاش تازه‌ی خود برای رقابت با فیس‌بوک شبکه‌ی اجتماعی جدید So.cl را راه‌اندازی کرد.
تبلیغات

خواه ناخواه، درست یا اشتباه، شبکه‌های اجتماعی بخش مهمی از زندگی مجازی ما را تشکیل می‌دهند. ممکن است بعضی مواقع از آنها خسته و دلزده شویم، یا اعتیاد به آنها وقتمان را تلف کند ولی به هر دلیلی نمی‌توانیم از آنها دل بکنیم. ابتدا MySpace بود و Orkut و Yahoo 360، اما از وقتی فیس‌بوک آمد مفهوم شبکه‌های اجتماعی تغییر کرد. Twitter و Google+ و Linkedin و حالا شبکه‌های تخصصی‌تر Instagram و Pinterest و Picasa و غیره ظهور کرده‌اند. اما سهم مایکروسافت از این بازار بزرگ چیست؟ شبکه اجتماعی So.cl که به گفته مایکروسافت با اهداف پژوهشی به وجود آمده، آرام آرام و با احتیاط رو به پیشرقت است و با تاکید بر جستجوی اجتماعی و ترکیب با موتور جستجوی قدرتمند Bing به دنبال ارائه ابزار جدید به دنیای مجازی است.

So.cl به صورت یک پروژه تحقیقاتی آزمایشی در لابراتوارهای FUSE مایکروسافت توسعه یافت. تا همین دیروز، فقط برای دانشجویان قابل دسترس بود، اما از ماه دسامبر این سایت برای کاربران مایکروسافت که حساب Live دارند در دسترس قرار گرفت. در این هفته ، آن را در دسترس عموم قرار داده است.

با وجود آن که این نیز یک شبکه اجتماعی است، مایکروسافت به دنبال رقابت با فیس بوک، توئیتر و یا گوگل پلاس نیست، بلکه این کمپانی امیدوار است تا کار کاملا متفاوتی را انجام دهد. خود مایکروسافت So.cl را "یک پروژه تحقیقاتی آزمایشی که تمرکزش روی امکان جستجوی اجتماعی با هدف یادگیری است" توصیف می‌کند. کاربران، صفحات جالب وب و نوشته های دیگر را در شبکه خود به اشتراک می‌گذارند. از آنجا که حالا این سایت در دسترس عموم قرار گرفته است، مایکروسافت قصد راه‌اندازی اجتماعاتی با هدف یادگیری در آن را دارد.

کلیت آن چیست و چگونه کار می‌کند؟ پاسخ مرکز پژوهش مایکروسافت آن است که سیستم جستجوی So.cl توسط Bing انجام گرفته و به طور پیش فرض به اشتراک گذاشته می‌شوند.

این سایت می‌نویسد: "وقتی دانشجویان با یکدیگر مشغول کار هستند، معمولا یک آیتم را جستجو می‌کنند، و با اشتراک‌گذاری لینک‌ها، علایق مشترک شان را کشف می‌کنند... ما امروز این روند را در بسیاری از شبکه‌های اجتماعی مثل توئیتر می‌بینیم که لینک‌های اشتراک گذاشته شده مثل ویروس گسترش یافته و محتواهای محبوب، پر رنگ‌تر می‌شوند. هدف So.cl آزمایش این مفهوم از طریق اشتراک‌گذاری لینک ها هنگام جستجو است."

علاوه بر آن، کاربران قادر خواهند بود لینک‌ها و تصاویر را از سرتاسر فضای وب گرفته و یک "پست غنی" یا مونتاژی از اطلاعات را بسازند و حتی میزبان گفتگوی گروهی ویدئویی باشند.

مایکروسافت در مورد مساله حریم خصوصی و این که چه کسی به اطلاعات جستجوی شما دسترسی داشته باشد نیز می‌گوید که همه نتایج جستجوهای شما و هر داده دیگری که در So.cl پست می‌کنید توسط سایر کاربران قابل رویت است مگر آن که آنها را با عنوان "خصوصی" نشان گذاری کنید. همچنین مایکروسافت به طور مشابه، اطلاعات پست شده عمومی را برای کاربردهای خارج از سایت آزاد می گذارد.

ورود به So.cl توسط حساب Facebook و یا Windows Live امکان پذیر است. شما می توانید از اینجا وارد سایت شوید. اگر در So.cl ثبت نام کردید تجربیات خود را در بخش نظرات با دیگر کاربران زومیت در میان بگذارید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات