ناکامی میلیون دلاری تبلیغات جنرال موتورز در فیس‌بوک، موجب خنده فورد شد

دوشنبه ۱ خرداد ۱۳۹۱ - ۱۲:۵۶
مطالعه 3 دقیقه
سوء مدیریت شرکت خودروسازی جنرال موتورز در بحث آگهی‌های اینترنتی به خصوص تبلیغات نامناسب این کمپانی در سایت فیس‌بوک موجب شده تا بودجه 10 میلیون دلاری تبلیغات این شرکت، بازخورد مناسبی را نداشته باشد. این در حالی است که فورد، دیگر خودروساز امریکائی توانسته با استفاده از همین بستر تاثیر بیشتری را بر مخاطبان داشته باشد.

شرکت جنرال موتورز تایید کرد که تبلیغات 10 میلیون دلاری خود را به دلیل عدم کسب بازخورد مناسب از سوی مخاطبان شبکه اجتماعی فیس‌بوک متوقف کرده است.

سخنگوی جنرال موتور در بیانیه‌ای ابراز داشت که:

این در حالی است که یکی از اصلی‌ترین رقبای جنرال موتور، کمپانی خودروسازی فورد، نظر دیگری در این رابطه دارد. بلافاصله پس از اظهار نظر جی.ام، فوردی‌ها در پیام کوتاهی که در توئیتر خود منتشر کردند، ابراز داشتند:

البته محدودیت 140 کاراکتری توئیتر فضای کافی برای ابراز عقیده شرکت فورد را نداشت. آنها در پیام طولانی‌تری به شرح کامل از خود دفاع کرده و رقیب سرسخت‌شان را تا می‌توانستند بی رحمانه کوبیدند. در پیام آنها می‌خوانیم:

شرکت فورد مدتهاست که یکی از حامیان اصلی فیس‌بوک به حساب می‌آید. اخیراً این کمپانی یکی از خریدارانی بوده که نسبت به درج آگهی در بخش «خروج» از محیط کاربری (Logout) اقدام کرده است. همچنین آنها در حال رایزنی با متخصصان فیس‌بوک برای راه اندازی سرویس Ford Sync خود در آینده نزدیک هستند.

شایان ذکر است که این دو شرکت خودروساز، فورد و جی.ام هزینه هنگفتی را بابت تبلیغات در محیط شبکه‌های اجتماعی متقبل شده‌اند و این در حالی که صفحه‌های این دو شرکت به ترتیب 1.5 میلیون و 378,000 لایک داشته‌اند. به این ترتیب با یک حساب سرانگشتی می‌توان دریافت که سبک محتوی محور فورد نتیجه بهتری درپی داشته است.

مطالب مشابه

نظرات

درخواست ناموفق بود

درخواست ناموفق بود

درخواست ناموفق بود

درخواست ناموفق بود

درخواست ناموفق بود

درخواست ناموفق بود

درخواست ناموفق بود

درخواست ناموفق بود

درخواست ناموفق بود

درخواست ناموفق بود

درخواست ناموفق بود

درخواست ناموفق بود

درخواست ناموفق بود

درخواست ناموفق بود

درخواست ناموفق بود

درخواست ناموفق بود

درخواست ناموفق بود

درخواست ناموفق بود