ناکامی میلیون دلاری تبلیغات جنرال موتورز در فیس‌بوک، موجب خنده فورد شد

دوشنبه ۱ خرداد ۱۳۹۱ - ۱۲:۵۶
مطالعه 3 دقیقه
سوء مدیریت شرکت خودروسازی جنرال موتورز در بحث آگهی‌های اینترنتی به خصوص تبلیغات نامناسب این کمپانی در سایت فیس‌بوک موجب شده تا بودجه 10 میلیون دلاری تبلیغات این شرکت، بازخورد مناسبی را نداشته باشد. این در حالی است که فورد، دیگر خودروساز امریکائی توانسته با استفاده از همین بستر تاثیر بیشتری را بر مخاطبان داشته باشد.
تبلیغات

شرکت جنرال موتورز تایید کرد که تبلیغات 10 میلیون دلاری خود را به دلیل عدم کسب بازخورد مناسب از سوی مخاطبان شبکه اجتماعی فیس‌بوک متوقف کرده است.

سخنگوی جنرال موتور در بیانیه‌ای ابراز داشت که:

ما به طور مرتب هزینه‌های تبلیغاتی‌مان را بررسی کرده و در صورتی که احساس نیاز کنیم در آنها تغییراتی را اعمال خواهیم کرد. این موضوع در بازار پر رقابت کسب و کار امروزی، امری طبیعی است و اینکه بخواهیم رویکرد بخش بازاریابی خود را تغییر داده یا آن را اصلاح کنیم عجیب نیست. به خصوص در مورد فیس‌بوک که سیاست کاری‌مان در حال حاضر قطع همکاری و توقف کلیه آگهی موجود در این شبکه اجتماعی است ولی در عین حال می‌کوشیم تا رویکرد تبلیغاتی خاص خود را ادامه داده و معتقدیم که ابزاری کارآمد را در جذب مشتریان جدیدمان داریم.

این در حالی است که یکی از اصلی‌ترین رقبای جنرال موتور، کمپانی خودروسازی فورد، نظر دیگری در این رابطه دارد. بلافاصله پس از اظهار نظر جی.ام، فوردی‌ها در پیام کوتاهی که در توئیتر خود منتشر کردند، ابراز داشتند:

این نقصان در نحوه‌ی مدیریت آنهاست. آگهی‌های تبلیغاتی ما در فیس‌بوک بسیار کارآمد و موثر هستند. در حقیقت زمانی که استراتژی، محتوای مناسب و نوآوری را با هم ترکیب کنیم، بازخورد در خور و مناسبی را کسب خواهیم کرد.

البته محدودیت 140 کاراکتری توئیتر فضای کافی برای ابراز عقیده شرکت فورد را نداشت. آنها در پیام طولانی‌تری به شرح کامل از خود دفاع کرده و رقیب سرسخت‌شان را تا می‌توانستند بی رحمانه کوبیدند. در پیام آنها می‌خوانیم:

آگهی های شبکه اجتماعی فیس‌بوک یکی از موثرترین راهکارهای تبلیغاتی ممکن است که نیازمند یکپارچه‌سازی محتوا و سبک نوآورانه است. لازم است به جای درج آگهی‌های صرف که دوره آنها مدتهاست به سر آمده؛ سبک و سیاق تعاملی‌تری را با این محیط اجتماعی پیشه کنیم. فیس‌بوک در حقیقت رویکرد جدیدی را برای درج آگهی و اشتراک‌گذاری در اختیارمان قرار داده است. مهندسان بخش فن‌آوری اطلاعات کمپانی ما با همکاری نزدیکی که با مهندسان فیس‌بوک داشته‌اند، به خوبی دریافته‌اند که چگونه می‌توان بیشترین و بهترین بهره را از این شبکه عظیم اجتماعی برد. این شیوه، ایمن‌ترین و منحصر به فردترین رویکرد در تعامل بین صنعت خودرو و جامعه مجازی وب است.

شرکت فورد مدتهاست که یکی از حامیان اصلی فیس‌بوک به حساب می‌آید. اخیراً این کمپانی یکی از خریدارانی بوده که نسبت به درج آگهی در بخش «خروج» از محیط کاربری (Logout) اقدام کرده است. همچنین آنها در حال رایزنی با متخصصان فیس‌بوک برای راه اندازی سرویس Ford Sync خود در آینده نزدیک هستند.

شایان ذکر است که این دو شرکت خودروساز، فورد و جی.ام هزینه هنگفتی را بابت تبلیغات در محیط شبکه‌های اجتماعی متقبل شده‌اند و این در حالی که صفحه‌های این دو شرکت به ترتیب 1.5 میلیون و 378,000 لایک داشته‌اند. به این ترتیب با یک حساب سرانگشتی می‌توان دریافت که سبک محتوی محور فورد نتیجه بهتری درپی داشته است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات