رونمایی از قابلیت‌های جدید iCloud، سرویس ابری اپل

جمعه ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۱ - ۰۸:۴۳
مطالعه 1 دقیقه
شایعات جدید حاکی از آن است که اپل قصد دارد، قابلیت‌های جدید همگام‌سازی تصاویر ویدئویی و اشتراک‌گذاری عکس‌ها را به سرویس ابری خود، iCloud اضافه نماید. بدین ترتیب iCloud از یک انبار شخصی نگهداری فایلها به بستری مناسب برای فعالیت‌های اجتماعی بدل خواهد شد.
تبلیغات

بنا به گزارشی که اخیراً در وال استریت ژورنال منتشر شده است، اپل قصد دارد پس از بروزرسانی سرویس iCloud و سیستم عامل iOS بیش از پیش بر اشتراک‌گذاری و همگام‌سازی فایل‌های ویدئویی و تصویری تمرکز کند. کارشناسان احتمال می‌دهند که اپل در تاریخ 11 ژوئن (مصادف با 22 خرداد ماه) در WWDC این بروزرسانی‌های جدید را اعلام عمومی نماید.

شایان ذکر است که سرویس ابری iCloud تاکنون تنها به ارائه خدمات همگامسازی فردی اکتفا می‌کرد. به نحوی که اگر کاربر تصویر یا فایلی خاص را در گوشی آیفون خود ذخیره کند، بلافاصله می‌تواند آن را در سایر ابزارهای متصل به شبکه اینترنت نیز بیابد. حال به کمک توانایی‌های جدید؛ کاربران قادر خواهند بود فایل‌های دلخواه خود را با سایر کاربران به اشتراک بگذارند.

سخنگویان اپل ترجیح دادند در این زمینه ابراز نظری نکنند و هیچ اطلاعات جدیدتری را درباره محصول خود در اختیار رسانه‌ها قرار ندهند. با این حال، شایعات به این موضوع اشاره می‌کنند که توانمندی‌های جدید، iCloud را به ابزاری اشتراک گذاری با قابلیت پذیرش نظرات کاربران بدل می‌نماید؛ چیزی شبیه به فلیکر خودمان.

آیا هدف بعدی یاران استیو جابز رقابت با سرویس‌هایی چون فلیکر است؟ نظر شما در این رابطه چیست؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات