گوگل درایو رسما معرفی شد: ساده، یکپارچه و نه کاملا رایگان

چهارشنبه ۶ اردیبهشت ۱۳۹۱ - ۱۵:۰۴
مطالعه 5 دقیقه
سرویس ذخیره آنلاین گوگل بالاخره با نام گوگل درایو، آماده بهره‌برداری است. این سرویس مزایایی فراتر از Dropbox و Sky Drive دارد و برای کابرانش ارزشمند بوده و تبلیغات در آن نیز بر اساس نیاز کاربر نمایش داده می شود. اگر قصد دارید سرویسی برتر از دیگران داشته باشید باید از سرویس های غیررایگان گوگل درایو استفاده کنید. سرویس ذخیره آنلاین گوگل درایو از آنچه تصور می‌کنید ارزشمندتر و کاربردی تر است. در ادامه لینک اتصال به این سرویس و همچنین مزایای آن را مشاهده می‌کنید.
تبلیغات

سرویس گوگل درایو از سرویس‌ فضای آنلاین رقبا یک سر و گردن بالاتر است. اما چرا؟

  • این سرویس با سایر سرویس‌های گوگل نظیر Google Docs، Google Plus، جیمیل و ... یکپارچه شده و کاربر می تواند برای پیوست یک فایل در جیمیل، یا ارسال یک پست در گوگل پلاس از گوگل درایو خود استفاده کند.
  • این سرویس ذخیره آنلاین تا سقف 5 گیگابایت برای عموم رایگان است. ولی فضای بیشتر دیگری نیز دارد که کاربران آن با پرداخت پول کمی، می‌توانند نیاز خود را برطرف کنند. البته هزینه این سرویس نسبت به سرویس هایی همچون دراپ باکس کمتر است. در ادامه اطلاعات بیشتری از این ویژگی‌ها مشاهده می‌کنید.

گوگل درایو چیست؟

گوگل درایو سرویس ذخیره آنلاین گوگل است. با استفاده از Application و سرویسی که گوگل در اختیار شما قرار می‌دهد می‌توانید فایل مورد نظر خود را در G-Drive آپلود کنید. جالب است بدانید فایل آپلود شده در گوگل درایو از طریق جیمیل، گوگل داکس گوگل پلاس و ... در دسترس شماست و برای باز کردن هر فایلی نیاز نیست به گوگل درایو مراجعه کنید. علاوه بر این شما می توانید اجازه دسترسی سایرین به این فایل ها را صادر کنید و اطلاعاتتان را در اختیار افراد مورد نظرتان گذارید.

GoogleDriveShare-the-way-you-want-580-90

گوگل درایو سرویس ذخیره آنلاین 5 گیگابایتی خود را به صورت رایگان در اختیار کلیه کاربران قرار می‌دهد. در حالیکه سرویس 25 گیگابایتی آن ماهانه 2.49 دلار و سرویس 100 گیگابایتی آن 4.99 دلار قیمت دارد. در حالیکه سرویس رایگان دراپ‌باکس تنها 2 گیگابایت فضای رایگان در اختیار کاربران قرار می‌دهد. درحالیکه سرویس 50 گیگابایتی آن 9.99 دلار و سرویس 100 گیگابایتی آن ماهانه 19.99 دلار قیمت دارد. یعنی قیمت سرویس دراپ باکس حدودا 4 برابر قیمت سرویس گوگل درایواست.

2Google-Drive-Create-and-Collaborate-580-90

گوگل درایو رقبای دیگری نیز مانند Box, SugarSync, Mozy's Stash, iCloud, Yandex, و Microsoft's SkyDrive دارد. ولی مزیت این سرویس نسبت به رقبا چیست؟ وچرا کاربران باید از آنها به گوگل مهاجرت کنند؟

مجتمع‌سازی Google Docs

گوگل درایو تنها یک سرویس همگام‌سازی و اشتراک‌گذاری نیست و امکان مدیریت انواع فایل ها را به کاربران می‌دهد.

مقاله‌های مرتبط:

    درواقع گوگل با عرضه این سرویس به کاربران خود اعلام می‌کند که Google Docs از این پس می‌تواند سرویس مفیدی برای همه افرادی باشد که دائما با اینترنت سروکار دارند. این سرویس نمی‌تواند جایگزین نرم افزار Word آفیس باشد ولی می‌تواند ابزاری مفید برای دستیابی به اطلاعات باشد. علاوه بر این برای افرادی مانند من که چند گیگابایت فایل آفیس را همواره در لپ‌تاپ خود حمل می‌کنند، این سرویس قطعا بسیار کابردی است.

    تکنولوژی Google Goggle در گوگل درایو چه می‌کند

    هر اطلاعاتی که وارد گوگل درایو شود توسط تکنولوژی Google Goggles مورد بررسی قرار می‌گیرد. یکی از مزایای این سرویس این است که می‌تواند با استفاده از روش شناسایی حروف، متون را از PDF تشخیص دهد. از آنجایی که گوگل درایو، نام فایل‌ها را بر روی هارد شما کپی می‌کند می‌توانید از سرچ داخلی ویندوز هم برای یافتن فایل‌هایتان استفاده کنید. با دبل‌کلیک بر روی نام فایل می‌توانید نسخه اصلی آن را در Google Drive مشاهده کنید، البته به شرطی که یک اینترنت پرسرعت هم داشته باشید.

    GoogleDrivePowerfulsearch-580-90

    بنابراین کاربران علاوه بر فایل‌های آفیس قادرند عکس‌ها و سایر فایل ها را نیز در گوگل درایو ذخیره کنند و همچنین برای ارسال ایمیل در اکانت جیمیل و اضافه کردن فایل Attach ، از این سرویس بهره ببرند یا یکی از فایل های موجود در گوگل درایو را به گوگل پلاس ارسال کنند.

    سرویس‌های آنلاین زیادی با سرویس گوگل درایو همگام هستنند که می‌توانند بسیاری از نیاز‌های شما را برآورده کنند. به طور مثال، Aviary و Pixlr یک سرویس ویرایش عکس آنلاین است؛ WeVideo می‌تواند ویدئوها را آنلاین ویرایش کند، Docusing برای امضای آنلاین اطلاعات به کار می‌رود و HelloFax هم سرویس ارسال و دریافت اطلاعات به صورت فکس است. این سرویس اطلاعات را به گوگل درایو نیز ارسال می‌کند.

    گوگل درایو مزایای با ارزش دیگری نیز مانند تگ هوشمند و شناسایی عکس (مانند آنچه در سرویس پیکاسا وجود داشت) دارد. در واقع در سرویس گوگل درایو، عکس‌ها و انسان‌ها شناسایی شده و در جست‌و‌جوی اطلاعات می‌توانید افراد را نیز جست و جو کنید. به طور مثال در تصاویر زیر عبارت اورست سرچ شده و کلیه تصاویر قله اورست نمایش داده شده است.

    Google-Drive-Everest-search-results

    نظر شما در مورد این سرویس چیست؟ برای فعال کردن سرویس خود همین الان به لینک Google.Drive مراجعه کنید. به محص اینکه این سرویس فعال شود، گوگل به شما اطلاع خواهد داد.

    تبلیغات
    داغ‌ترین مطالب روز

    نظرات

    تبلیغات