سونی هفته آینده سرویس اشتراک‌گذاری عکس آنلاین خود را با 5 گیگابایت فضای مجانی عرضه می‌کند

دوشنبه ۴ اردیبهشت ۱۳۹۱ - ۲۱:۰۳
مطالعه 2 دقیقه
با افزایش گرایش کاربران به استفاده از فضای Cloud اکثر شرکت‌های بزرگ اهمیت ارائه یک سرویس ابری برای همگام‌سازی و ارتباط میان محصولات مختلف‌شان را درک کرده‌اند. شاید بتوان DropBox را پیشرو در این امر دانست ولی این کمپانی یک تولیدکننده سخت‌افزاری نیست، بلکه فقط فضای ابری را در اختیار کاربران قرار می‌دهد و هر چه پول بیشتری پرداخت کنید، فضای بیشتری در اختیار خواهید داشت. اما اپل با سرویس iCloud توانست فضای مناسبی را برای همگام‌سازی اطلاعات بین ابزارهای مختلف در اختیار کاربران قرار دهد. گوگل نیز قصد دارد به زودی سرویس کلاد خود را با نام Google Drive ارائه دهد. اما طی خبر اخیر سونی نیز می‌خواهد با ارائه فضای 5 گیگابایتی محصولات متنوع‌تر خود اعم از گوشی هوشمند و تبلت و تلویزیون و سیستم‌های صوتی و تصویری و دوربین‌های دیجیتالی و حتی شاید کنسول‌های بازی را نیز به هم مرتبط سازد. البته این سرویس سونی صرفا روی عکس و ویدئو تمرکز دارد.
تبلیغات

سونی روز جمعه گفت که سرویس اشتراک گذاری آنلاین عکس خود با نام "PlayMemories Online" را هفته آینده عرضه خواهد کرد.

این سرویس ابتدا در شش کشور ژاپن، آمریکا، کانادا، آلمان، فرانسه و بریتانیا از 25 می موجود خواهد بود، و 5 گیگابایت فضای رایگان را در اختیار کاربران قرار می‌دهد. این سرویس به کاربران اجازه می‌دهد تا تصاویر و ویدئوهای گرفته شده با دوربین‌های سونی را از طریق نرم افزار "PlayMemories Home" برای ویندوز و مکینتاش آپلود نمایند. تصاویر می‌توانند از طریق گوشی‌های هوشمند یا تبلت سونی نیز به وسیله یک اپلیکیشن اندروید که به زودی در Google Play ارائه خواهد شد، آپلود شوند.

تصاویر می‌توانند به صورت آنلاین به اشتراک گذاشته شده یا توسط تلویزیون‌های براویا و قاب عکس‌های دیجیتالی سونی نمایش داده شوند. برخی دوربین‌های سونی که مجهز به Wi-Fi می‌باشند نیز می‌توانند تصاویر و ویدئوهای ثبت شده را به طور مستقیم به تبلت‌ و گوشی‌های هوشمند بفرستند و از آنجا روی این سرویس آپلود گردند.

این سرویس بخشی از تلاش‌های عمده سونی برای پیوند میان محصولات مختلفش از طریق پلتفرم آنلاین می‌باشد، درست مانند رقیبش اپل که از طریق سرویس iCloud ارتباط میان گوشی، تبلت و کامپیوترهایش را برقرار نموده است.

سونی همچنین در تلاش است تا کنسول‌های بازی‌اش را نیز به این سرویس اضافه کند. ماه گذشته، این کمپانی از یک مجموعه نرم‌افزاری ویرایش تصویر جدید برای پلی استیشن 3 پرده‌برداری کرد که احتمالا در آینده به PlayMemories Online متصل خواهد شد. فایل‌های ذخیره شده روی کنسول بازی می‌توانند از طریق پلی‌استیشن Vita و کنسول‌های قابل حمل نیز ویرایش گردند.

این کمپانی همچنین قصد دارد تا سرویس آنلاین خود را به سایر حوزه ها نیز گسترش دهد. سونی بخش موزیک، فیلم و بازی را در یک جا به نام Sony Entertainment Network جمع آوری کرده است و در حال توسعه یک پلتفرم پلی استیشن است که بتواند گستره این برند را از کنسول های ساخت سونی فراتر برده و وارد دنیای دستگاه های ساخت شرکت های سخت افزاری دیگر شود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات