فیس‌بوک، سرویس اختصاصی دانشجویان با نام Groups for Schools را ارائه کرد

جمعه ۲۵ فروردین ۱۳۹۱ - ۱۴:۳۱
مطالعه 2 دقیقه
هر چه کاربران فیس‌بوک زمان بیشتری را در این سایت سپری کنند سود بیشتری برای صاحبان این شبکه‌اجتماعی به همراه خواهند داشت. هم‌اکنون اکثر استفاده کاربران از این سایت اهداف تفریحی و ایجاد ارتباط اجتماعی دارد. اما فیس‌بوک قصد دارد تا با ارائه سرویس‌هایی آن را در همه ابعاد زندگی مردم دخیل کند. سرویس Groups for school امکان ایجاد گروه‌های خصوصی و اشتراک‌گذاری فایل‌های مختلف در این گروه‌ها را برای دانشجویان هر دانشگاه فراهم می‌سازد. این سرویس فعلا کار خود را با کالج‌های آمریکا آغاز کرده است.
تبلیغات

بر هیچ‌کس پوشیده نیست که فیس‌بوک کاربران خود را به صرف هر چه بیشتر وقت شان در این سایت، برای انجام کارهایی چون اشتراک‌گذاری تصاویر، بازی کردن، چت و البته به نوشتن برروی دیوارهایشان، تشویق می‌کند. حال این کمپانی به دانشجویان و دانش آموزان دلیلی مناسب برای حضور در این سایت که واقعا به آکادمی مربوط است، ارائه می‌کند.

Groups for schools یک مکان مجازی برای گردهمایی‌های دانشگاهی ایجاد می‌کند که به دانشجویان و اعضای هیئت علمی اجازه می‌دهد فایل‌های بدون حق کپی‌رایت را در گروه‌های ایجاد شده برای تیم‌های ورزشی، کلوب‌ها و حتی کلاس‌های انفرادی به اشتراک بگذارند. البته محدودیت حجمی 25 مگابایت برای این فایل‌ها وجود دارد، پس این ایده که بتوانید ویدئو یا نرم‌افزار را به اشتراک بگذارید از ذهن خود خارج کنید. از طرفی باید یک آدرس ایمیل با پسوند .edu به عنوان آدرس سایت دانشگاه یا مدرسه‌تان معرفی کنید تا فیس‌بوک به شما اجازه فعالیت دهد. در ابتدا گروه‌های آنلاین، محدود به کالج‌های آمریکا خواهند بود. اما پس از مدتی انستیتو‌های جهانی و دانشگاه‌های دیگر نیز می‌توانند به این سرویس یپیوندند.

چه کسی می‌داند؟! در این میان شاید Dropbox هم در آینده‌ای نزدیک اقدام به ارائه سرویس مشابه Groups for Schools را ارائه کند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات