با مترجم تلفنی دوکومو، به زبان خودتان با هرکسی که زبان شما را نمی داند صحبت کنید

سه‌شنبه ۲۵ بهمن ۱۳۹۰ - ۰۹:۴۰
مطالعه 2 دقیقه
مترجم تلفنی Docomo یک سرویس جدید مبتنی بر Cloud است. در این سرویس می توانید با هر شخصی در هر نقطه از جهان که زبان شما را متوجه نمی شود، صحبت کنید. در واقع جملاتی که بین دو نفر رد و بدل می شود توسط یک سیستم ترجمه که در بین خطوط ارتباطی دو نفر قرار گرفته، تفسیر شده و به زبان قابل فهم برای طرف مقابل ارسال می شود. البته این سرویس در حال حاضر تنها برای سه زبان چینی، کره ای و ژاپنی در حال آماده سازی است. در ادامه مشخصات کامل تری از این مترجم لحظه ای مبتنی بر کلاود را مشاهده می کنید.
تبلیغات

کاربران با استفاده از Docomo می توانند به زبان خود صحبت کنند و طرف مقابل پیغام آنها را به زبان خودش خواهد شنید. تحقیق و آزمایش بر روی این سیستم نشان داده که متوسط زمان تفسیر و ارسال جملات به طرف دیگر خط تلفن حدودا 2 ثانیه است که برای انجام یک مکاتبه عادی، تاخیر زیادی نیست.

قرار است این سرویس تا ماه مارچ در ژاپن عرضه شود. Docomo برای شرکت های خدمات تورریستی و بیمارستان ها به صورت آزمایشی مورد بررسی قرار خواهد گرفت. جالب است بدانید که در طول این تحقیقات، Docomo در ترجمه و تفسیر بالغ بر 90% مکاتبات موفق بوده است.

این سرویس در حال حاضر برای چین و کره قابل استفاده بوده و شهروندان این دو کشور می توانند با استفاده از سرویس Docomo با افرادی که به زبان انگلیسی مسلط باشند، مکالمه کنند.

امیدواریم این سرویس برای کاربران همه کشور ها عرضه شود تا بدون محدودیت بتوانند با یکدیگر تماس داشته و اطلاعات و دانش خود را با یکدیگر به اشتراک گذارند.

منبع: En.akihabaranews

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات