یوتیوب امکان تماشای آفلاین ویدیو را برای چند کشور آسیایی فراهم کرد

جمعه ۲۱ آذر ۱۳۹۳ - ۱۱:۲۷
مطالعه 2 دقیقه
یوتیوب در سال ۲۰۱۳ وعده داد که قابلیت تماشای آفلاین ویدیو را برای کاربران اندروید فراهم می‌کند. بالاخره این امکان برای اپلیکیشن اندرویدی یوتیوب فراهم شده تا کاربران برخی از کشورهای آسیایی بتوانند حتی زمانی که به اینترنت دسترسی ندارند، قادر به تماشای ویدیو باشند.
تبلیغات

کاربران اندرویدی یوتیوب در کشورهای هند، اندونزی و فلیپین می‌توانند ویدیوهای مورد نظر خود را پس از مشاهده، بصورت آفلاین نیز تماشا کنند. البته گوگل این قابلیت را تنها برای ویدیوهای محبوب محلی این کشورها میسر کرده است. یعنی اگر ویدیویی توسط کاربران امریکایی یا اروپایی آپلود شود، امکان مشاهده‌ی آفلاین آن وجود ندارد. این بدین معنا است که اکثر ویدیوهای جذاب یوتیوب بصورت آفلاین قابل مشاهده نخواهند بود و این سرویس نه تنها برای تعداد محدودی از کاربران مناطق دنیا فعال شده بلکه محتوای بسیار کمی نیز از آن پشتیبانی می‌کنند.

کاربران این سه کشور اگر موفق به یافتن ویدیویی شدند که از این قابلیت پشتیبانی می‌کند آن‌وقت یک دکمه‌ی دانلود در کنار ویدیو نمایان می‌شود که از طریق آن می‌توانند ویدیو را با کیفیت مورد نظر خود دریافت کرده و تا ۴۸ ساعت حتی زمانی که به اینترنت دسترسی ندارند به تماشای آن بپردازنند. بله فقط ۴۸ ساعت!

گوگل دلیل ارائه‌ی این سرویس برای کشورهای آسیایی را در دسترس نبودن اینترنت پرسرعت در همه جا برای این کاربران عنوان کرده است.

با این حال محدودیت‌های موجود در سرویس تماشای ویدیوی آفلاین در یوتیوب باعث می‌شود تا کاربران به اپلیکیشن‌های ثانویه دانلود فیلم از یوتیوب روی آورند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات