سهامداران یاهو خریداری شدن این شرکت توسط ورایزن را رسما تأیید کردند

جمعه ۱۹ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۷:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
برخی از سهامداران کمپانی یاهو خبر فروش این شرکت به اپراتور معروف ورایزن را رسما تأیید کردند.
تبلیغات

از مدت‌ها قبل خبرها و شایعات زیادی در مورد فروش یاهو به ورایزن منتشر می‌شوند. اکنون با توجه به تأیید سهامداران یاهو، در صورتی که همه چیز به خوبی پیش برود، به نظر می‌رسد سرانجام رفتن یاهو به زیر پرچم ورایزن در تاریخ ۱۳ ژوئن (۲۳ خرداد ۹۶) انجام خواهد شد. یاهو یک جلسه‌ی اضطراری برگزار کرده و در آن در مورد پیشنهاد فروش و پیامدهای آن بر فعالیت‌های این شرکت به بحث پرداخته است. در جلسه‌ی یادشده، همچنین در مورد جبران خسارت‌های احتمالی به مدیران اجرایی یاهو برای کامل کردن فرآیند فروش بحث شد. لیست کامل تصمیمات اتخاذشده به‌صورت گزارشی منطبق با فرم سفارشی 8-K نهایی و منتشر خواهد شد. این فرم سفارشی باعث می‌شود تصمیمات گرفته‌شده برای واگذاری یاهو با قوانین تعیین‌شده توسط کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا همخوانی داشته باشد.

در حال حاضر به نظر می‌رسد هیچ مانعی برای پیشبرد قرارداد ۴.۴۸ میلیارد دلاری بین یاهو و ورایزن وجود نداشته باشد. پس از بسته شدن این قرارداد یک اتفاق کلیدی رخ خواهد داد. یاهو تجارت اصلی خود را به ورایزن می‌فروشد و آنچه از این شرکت باقی می‌ماند، به بخش‌هایی چون یاهو ژاپن و فروشگاه الکترونیکی بزرگ علی‌بابا خواهد پیوست و نام آن به آلتابا (Altaba) تغییر می‌یابد. در واقع آلتابا به‌عنوان یک هلدینگ ثبت خواهد شد تا سایر بخش‌ها در زیر نظر این هلدینگ به فعالیت خود ادامه دهند. چهره‌های کلیدی کنونی یاهو از جمله مریسا میر، مدیرعامل این شرکت، برخی وظایف باقی‌مانده را انجام خواهند داد یا به‌طور کامل از صحنه‌ی فعالیت در این کمپانی خارج خواهند شد. در عین حال گزارش شده است که اپراتور ورایزن قصد دارد حدود ۲۱۰۰ موقعیت شغلی از AOL و یاهو بکاهد و این دو برند را برای کسب‌وکار تبلیغاتی آنلاین خود با یکدیگر ترکیب کند. البته ورایزن از دو برند یادشده فقط به‌منظور تبلیغ محصولات و خدمات بهره نخواهد گرفت و در واقع از روش‌های جمع‌آوری داده‌ی یاهو به‌منظور دست‌یابی به اهداف تبلیغاتی دقیق‌تر استفاده می‌کند.

قرارداد مورد بحث از مدت‌ها قبل در جریان است؛ اما به وجود آمدن یک سری مسائل در این بین باعث شد ورایزن ارزش و بدهی‌های یاهو را به‌طور جدی‌تری مورد بررسی قرار دهد. در نهایت توافق بر سر قیمت نهایی انجام شد و مقامات نظارتی مربوطه هم این مسئله را تأیید کردند. در حال حاضر ظاهرا هیچ مانع جدی دیگری بر سر راه فروش یاهو به ورایزن وجود ندارد؛ بنابراین اگر مسئله‌ی خاصی تا روز ۱۳ ژوئن رخ ندهد، این واگذاری طبق برنامه انجام خواهد شد، آلتابا شکل خواهد گرفت و ورایزن که هم‌اکنون یکی از بزرگ‌ترین اپراتورهای موبایلی محسوب می‌شود، به یکی از بزرگ‌ترین نهادهای تبلیغاتی نیز مبدل خواهد شد.

نظر شما در این مورد چیست؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات