روز انتخابات ۲.۷ میلیارد پیام در شبکه ملی اطلاعات جابه‌جا شد

شنبه ۶ خرداد ۱۳۹۶ - ۲۲:۴۵
مطالعه 2 دقیقه
به گفته‌ی رئیس سازمان فناوری اطلاعات، در روز برگزاری دوازدهمین دوره‌ی انتخابات ریاست جمهوری تعداد ۲.۷ میلیارد پیامک در شبکه ملی اطلاعات جابه‌جا شد.
تبلیغات

نصرالله جهانگرد، رئیس سازمان فناوری اطلاعات ایران و معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، اعلام کرد امروز پایه‌ی تمدن جدید در دنیا مبتنی بر آگاهی است. مهم‌ترین ابزار آگاهی، گسترش شبکه‌های دسترسی و پیکره‌بندی ارتباطی میان تمام مردم است. این ابزار به همت دولت یازدهم در کشور ایجاد شده است.

معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات توضیح داد: «گسترش شبکه‌های ارتباطاتی را همه‌ی مردم در هفته‌های مربوط به انتخابات ریاست‌جمهوری مشاهده کردند. انتخابات این دوره، افزایش سطح مشارکت مردم و امنیت، همگی مرهون دسترسی به بستر ارتباطی ایجادشده در دولت یازدهم هستند.»

به گفته‌ی جهانگرد، به‌جرأت می‌توان گفت زیرساخت‌های ارتباطاتی که هم‌اکنون در کشور وجود دارند، پایه‌ی تحولات بسیار مهم در آینده‌ی ایران هستند. به همین دلیل آن‌ها موظف بودند شبکه ملی اطلاعات را راه‌اندازی کنند. این شبکه در حدود سه هفته، تست‌های بسیار مهمی پشت سر گذاشت. این شرایطی بود که شورای عالی فضای مجازی برای شبکه ملی اطلاعات در نظر گرفته است.

رئیس سازمان فناوری اطلاعات ایران گفت:‌ «در ایام انتخابات شاهد صدها حمله به وب‌سایت‌های همه‌ی نامزدها بودیم که هیچ‌کدام نتوانست خللی در کارکرد شبکه ملی اطلاعات ایجاد کند. در روز انتخابات ۲.۷ میلیارد پیام در شبکه‌ ملی اطلاعات جابه‌جا شد. ۷۰ درصد از این پیام‌ها به‌صورت پیام چندرسانه‌ای ارسال شد. به‌گونه‌ای که هر نامزد به هر نحوی در جریان تبلیغات انتخابات سخن می‌گفت، فیلم آن را مردم در سراسر کشور می‌دیدند».

معاون وزیر ارتباطات با اشاره به امنیت و استقلال به‌عنوان ویژگی‌های بارز شبکه‌ ملی اطلاعات، اعلام کرد گسترش شبکه‌ی دسترسی در بیش از ۱۰۰۰ شهر کشور، اجازه تحرک به کاربران داده است. هم‌اکنون در آستانه‌ی حرکت به فاز سوم شبکه ملی اطلاعات هستیم که ظرفیت‌ها را در بخش‌های مختلف افزایش می‌دهد.

جهانگرد در مورد فاز سوم شبکه ملی اطلاعات توضیح داد: «موج بعدی موضوع خدمات و محتوا است که از ماه آینده شروع می‌شود. در این موج کاربران به خدمات بسیاری از دولت الکترونیک روی گوشی‌های تلفن همراه و شبکه‌های ثابت دست خواهند یافت.»

به گفته‌ی رئیس سازمان فناوری اطلاعات، طرحی با همکاری پلیس اجرا خواهد شد تا در آن همه‌ی فرزندان یاد می‌گیرند  چطور در شبکه‌ی اینترنت صدمه نبینند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات