پهنای باند اختصاص‌یافته به هر کاربر ایرانی ۵ برابر شده است

سه‌شنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۶ - ۱۳:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
به گفته‌ی مدیرعامل شاتل، میزان پهنای باند اختصاص‌یافته برای کاربران ایرانی در ۴ سال اخیر ۵ برابر شده است.
تبلیغات

احمدرضا نخجوانی در مورد افزایش کیفیت اینترنت و زیرساخت‌ها اعلام کرد: «کیفیت اینترنتی که در اختیار کاربران خود قرار داده‌ایم، به‌صورت ملموس در چند سال گذشته بهبود قابل توجهی داشته است؛ این بهبود از افزایش کیفیت اینترنت کشور سرچشمه می‌گیرد که توسط شرکت زیرساخت به اپراتورهای اینترنت تحویل داده شده است.»

به گفته‌ی مدیرعامل شاتل، در چند سال گذشته دولت یازدهم در حوزه‌ی اینترنت چند کار مهم انجام داده است. ضریب دسترسی و کیفیت اینترنتی که شرکت‌های دارنده‌ی پروانه از شرکت ارتباطات زیرساخت دریافت می‌کنند، به شکل چشم‌گیری بهبود پیدا کرده است.

نخجوانی گفت: «در حال حاضر اینترنت دریافتی از شرکت زیرساخت کمتر از هر زمان دیگر در ۱۰ سال گذشته، با قطعی و اختلال روبه‌رو است. به‌عنوان نمونه، ما در سال‌های قبل از دوره‌ی کنونی، این تجربه را داشتیم که ضریب دسترسی اینترنت به کمتر از ۹۰ درصد رسیده بود یا به عبارتی ۱۰ درصد مواقع اینترنت کشور با اختلال مواجه بود؛ خوشبختانه این مشکل و معضل کهنه در سال‌های پیش، به‌خوبی برطرف شده است.»

مدیرعامل شاتل افزود: «یکی از بدترین معضلاتی که در دولت پیش با آن روبه‌رو بودیم، کمبود پهنای باند بود. تا جایی که صاحبان پروانه اینترنتی برای داشتن پهنای باند اینترنت مورد نیاز خود باید ماه‌ها در صف انتظار باقی می‌ماندند. در حال حاضر با سیاست فعلی وزارت ارتباطات دیگر شرکتی نمی‌تواند این ادعا را مطرح کند که برای تأمین اینترنت مورد نیازش دچار مشکل شده یا با سهمیه­‌بندی رو‌به‌رو است.»

مدیرعامل شاتل تأکید کرد:‌ «به خاطر سیاست‌های توسعه‌ای وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات دولت یازدهم برای رفع محدودیت‌های قدیمی و هم‌چنین رشد تقاضا در بازار اینترنت، پهنای باند اختصاص‌یافته به هر کاربر در ۴ سال گذشته نزدیک به ۵ برابر شده است.»

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات