جهرمی: قطع اینترنت در شبکه ملی اطلاعات کذب و ابزار سیاسی برخی از افراد است

سه‌شنبه ۲۹ فروردین ۱۳۹۶ - ۱۳:۲۰
مطالعه 2 دقیقه
معاون وزیر ارتباطات ضمن رد کردن قطع ارتباط با اینترنت در شبکه ملی اطلاعات، بیان این موضوع را ابزار سیاسی برخی افراد خواند.
تبلیغات

محمد جواد آذری جهرمی معاون وزیر ارتباطات و مدیرعامل شرکت زیرساخت در مراسم مدیران استانی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات اعلام کرد: «ما تحولات چشمگیر چهار سال اخیر در حوزه‌ی ICT را به خاطر اینکه با زندگی روزمره مردم گره‌ خورده است، شاید نتوانیم به‌طور ملموس درک کنیم ولی اتفاقات ناگواری چون سیل و زلزله این موضوع را برای ما مشهود و ملموس می‌کند.»

معاون وزیر ارتباطات بیان کرد:‌ «آمارهای زیادی در مورد تحولات در حوزه‌ی زیرساخت به مردم داده شده است. اما باید در حوزه‌ی زیرساخت موارد مهم را پیگیری کرد؛ یکی کیفیت در بخش ارتباطات بین‌الملل بود که در تماس‌های خارجی، کیفیت نامطلوب سال‌های برجام به‌سرعت بهبود کیفیت پیدا کرد.»

مدیرعامل شرکت ارتباطات زیرساخت گفت: «در بخش اینترنت با توجه به کمبود کیفیت و عدم دسترسی، تلاش کردیم اینترنت را به‌سرعت توسعه دهیم و کیفیت شبکه را افزایش دادیم که این در جهان با توجه به افزایش دسترسی چندین برابری یک آمار فوق‌العاده است.»

جهرمی با انتقاد از تخریب‌های سیاسی داخلی در مورد شبکه ملی اطلاعات به خاطر اتفاقات سیاسی پیش رو توضیح داد: «در بخش دیگر ایجاد شبکه ملی اطلاعات و شبکه دسترسی داخلی بود. شبکه ملی اطلاعات برای رونق اقتصادی کشور است. برخی افراد برای تخریب دستاوردها و تخریب شبکه ملی اطلاعات، بسیار زیاد و متعدد در مورد شبکه ملی اطلاعات می‌گویند که این شبکه امنیتی است و به خاطر کسب امنیت اطلاعاتی به وجود آمده است. در حالی که شبکه ملی اطلاعات رونق اقتصادی حوزه را در بر دارد.»

معاون وزیر ارتباطات در مورد ارتباط مستمر شبکه‌ی داخلی و خارجی در شبکه‌ی ملی اطلاعات گفت: «برخی می‌خواهند تلقین کنند که شبکه ملی اطلاعات یعنی قطع کردن اینترنت در کشور و داخلی بودن شبکه داخلی و برخی‌ها نیز به این اعتقاد دارند. در صورتی که بر اساس نظر مقام معظم رهبری، می‌توانیم پیام‌های فرهنگی خود و دستاوردهای نظام را از طریق فضای مجازی به دنیا ارسال کنیم و شبکه ملی اطلاعات نیز، هم با شبکه داخل و هم با شبکه خارج کشور در ارتباط است.»

مدیرعامل شرکت ارتباطات زیرساخت در مورد تولید محتوای داخلی و رشد آن که برخی افراد می‌خواهند آن را تخریب کنند، تأکید کرد: «امروز جنبش تولید محتوا در کشور با حضور جوانان فراهم شده است، اما این دستاورد و حرکت به خاطر منافع سیاسی‌ برخی افراد گره به حضور یک شبکه‌ی اجتماعی خورده و برخی می‌گویند تولید محتوا تنها در این شبکه انجام می‌شود؛ در حالی که حقیقت چیز دیگری است و اپلیکیشن‌های فراوان به همراه خدمات اینترنتی بسیاری که امروز در کشور موجود است، نمادی از این جنبش تولید محتوا است. تولید محتوای داخلی با سرعت خوب شروع شده ولی در ابتدای کار قرار دارد.»

به گفته‌ی جهرمی، موضوع جدی در استان‌ها، بی‌اطلاعی جوانان از درآمدزایی در کسب‌وکارهای نوین و اینترنتی است که باید این امکانات به وجود آمده را در اختیار جوانان و کسب‌وکارهایشان قرار دهیم.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات