سامسونگ در MWC 2017 از یک روتر خانگی 5G پرده برداشت

دوشنبه ۹ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۷:۵۴
مطالعه 2 دقیقه
سامسونگ در جریان همایشی که شب گذشته در رویداد MWC 2017 شهر بارسلونا برگزار شد، با رونمایی از یک روتر 5G محصولی جالب را عرضه کرد.
تبلیغات

ما از پیش می‌دانستیم که شرکت سامسونگ قرار است در جریان کنفرانس خود که هم‌زمان با کنگره‌ی جهانی موبایل 2017 برگزار می‌شود، از یک یا دو تبلت رونمایی کند اما در کمال تعجب باید اذعان کنیم که این شرکت غافلگیری‌های دیگری هم در آستین خود داشت. سازنده‌ی دستگاه‌های گلکسی خبر از توسعه و عرضه‌ی تعداد انگشت شماری از فناوری‌های مبتنی‌ بر 5G از جمله یک روتر خانگی 5G داد. این شرکت همچنین توضیحاتی درباره‌ی زیرساختی بودن فناوری شبکه‌ی 5G هم به حضار ارائه داد. 

شرکت سامسونگ اطلاعات بیشتری در مورد این فناوری در اختیار حاضران قرار نداد. تنها چیزی که از آن اطلاع داریم، این است که روتر خانگی یادشده دارای قابلیت انتقال اطلاعات با سرعت ۱ گیگابیت بر ثانیه است که معادل ۱۲۵ مگابایت بر ثانیه می‌شود. معمولا هنگام بحث در مورد نرخ انتقال اطلاعات در شبکه‌ی 5G به این عدد اشاره می‌شود.

فناوری 5G سامسونگ

محصولات 5G این کمپانی در حال حاضر در مرحله‌ی آزمایشی پیش از تجاری‌سازی در کشورهای کره‌ی جنوبی، ژاپن و ایالات متحده به سر می‌برند که طبق اظهارات سخن‌گوی سامسونگ، گامی نهایی به سوی پذیرش ورود به صنعت 5G است. آزمایشات دستگاه‌های مبتنی‌ بر فناوری 5G سامسونگ از امسال آغاز می‌شود. این شرکت درباره‌ی زمان دقیق تجاری‌سازی این محصولات محافظه‌کارانه عمل کرد و اطلاعات بیش‌تری در مورد آن ارائه نکرد. با توجه به میزان گستردگی تعهدی که در نهایت به سرانجام خواهد رسید، این رفتار محافظه‌کارانه کاملا قابل درک است.

شرکت سامسونگ اظهار داشت که این روتر باید همراه با یکی از رادیوهای 5G که امشب معرفی کرد، در جلوی پنجره قرار بگیرد. سامسونگ به منظور توسعه‌ی شبکه‌ی 5G همکاری نزدیکی با شرکت ورایزون (Verizon) دارد و با همراهی یک نماینده از شرکت winkingly امیدوار است که در همین موقع از سال آینده‌ی میلادی بتواند از گوشی هوشمندی با فناوری 5G رونمایی کند.

نظرتان درباره‌ی فناوری شبکه‌ی 5G سامسونگ و دستگاه‌های هوشمند مربوط به آن چیست؟ لطفا نظرات خود را در وب‌سایت به اشتراک بگذارید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات