تفکیک تعرفه‌ و ترافیک پهنای باند داخلی و بین‌المللی اینترنت تا پایان دی

پنج‌شنبه ۹ دی ۱۳۹۵ - ۰۰:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات، اپراتورهای ثابت و همراه اینترنت را به تفکیک پهنای باند داخلی و بین‌المللی اینترنت تا پایان دی ماه موظف کرد.
تبلیغات

در راستای تکمیل شبکه‌‌ی ملی اطلاعات و رسیدن به الزامات مصوب این شبکه، کمیسیون تنظیم مقررات و ارتباطات، اپراتورهای ارائه‌دهنده‌ی اینترنت را موظف کرد تا پایان دی‌ماه تعرفه و ترافیک پهنای باند داخلی و بین‌المللی اینترنت را از هم جدا کنند.

علی اصغر عمیدیان، دبیر کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات و رئیس رگولاتوری درباره‌ی این مصوبه گفت:‌ «در راستای تحقق الزامات مصوب شبکه‌ی ملی اطلاعات، کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات در مصوبه‌ای به‌منظور اعمال تعرفه متفاوت برای ترافیک داخلی و بین‌الملل، تمامی اپراتورهای ارائه‌دهنده‌ی خدمات دسترسی شامل دارندگان پروانه ارتباطات ثابت و همراه را موظف کرد تا پایان دی‌ماه امکان تفکیک ترافیک داخل از بین‌الملل را برای همه‌ی کاربران ایجاد کنند تا امکان اعمال تعرفه‌ی متفاوت فراهم شود.»

به گفته‌ی رئیس رگولاتوری، در مصوبه‌ی ۲۴۸ کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات، سازمان فناوری اطلاعات ایران و شرکت مخابرات ایران باید با همکاری شرکت ارتباطات زیرساخت شرایطی فراهم کنند تا ترافیک پهنای باند داخلی به‌صورت جدا از ترافیک پهنای باند بین‌المللی این شرکت در دسترس سایر اپراتورها قرار گیرد.

بدین ترتیب پس از تفکیک ترافیک پهنای باند داخلی و بین‌المللی اینترنت، قیمت اینترنت داخلی و بین‌المللی به‌صورت جداگانه و با قیمت متفاوت از هم محاسبه خواهند شد.

با توجه به مفاد مصوبه‌ی ۱ جلسه‌ی ۲۳۷ کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات رادیویی، به نظر می‌رسد پس از تفکیک پهنای باند ترافیک داخلی و بین‌المللی توسط اپراتورهای اینترنت، ترافیک پهنای داخلی با قیمت نصف ترافیک پهنای بین‌المللی یا کمتر ارائه خواهد شد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات