اینترنت ۱۰۰ مگابیت بر ثانیه‌ای فیبر نوری در تهران راه اندازی شد

یک‌شنبه ۱۴ آذر ۱۳۹۵ - ۲۱:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
اینترنت ۱۰۰ مگابیت بر ثانیه‌ای بر بستر فیبر نوری (FTTH) با حضور مدیرعامل مخابرات ایران در یکی از مجتمع‌های تهران آزمایش و افتتاح شد.‌
تبلیغات

اینترنت پرسرعت بیش از ۱۰۰ مگابیت بر ثانیه برای اولین در ایران طی مراسمی با حضور سراییان مدیرعامل و عضو هیئت‌مدیره شرکت مخابرات ایران در یکی از مجتمع‌های اداری تجاری شهر تهران تست و افتتاح شد.

به گفته‌ی داوود زارعیان معاون شرکت مخابرات ایران، در این سرویس از تکنولوژی FTTH بر بستر فیبر نوری استفاده شده است که امکان دسترسی کاربران به اینترنت پرسرعت را از طریق فیبر نوری فراهم می‌کند. این فناوری برای نخستین بار در یک مجتمع تجاری در تهران به کار گرفته شده است. از این طریق، واحدهای تجاری این مجتمع از اینترنت پرسرعت روی فیبر نوری تا سقف سرعت ۱۰۰ مگابیت بهره می‌برند.

زارعیان گفت: «در همین حال، اجرا و راه‌اندازی این طرح که به‌عنوان پایلوت در نظر گرفته شده، می‌تواند به سایر کاربران مخابرات نیز تعمیم داده شود و بستر ارائه این خدمت به دیگر کاربران خانگی و تجاری در اختیار متقاضیان قرار گیرد. در صورت انجام موفق این تجربه، از این خدمت می‌توان برای استفاده از اینترنت عمومی کاربران در مناطق تجاری و عمومی بهره گرفت.»

افتتاح اینترنت ۱۰۰ مگابیت بر ثانیه‌ای

بر اساس اطلاعاتی که زومیت به دست آورده است؛ این فناوری در مجتمع آرتمیس واقع در فرمانیه آزمایش و راه‌اندازی شده است. قرار است این خدمت به‌صورت رایگان برای بازدیدکنندگان و خریداران در فضای تجاری داخل مجتمع قابل استفاده باشد.

پیش از این در مهرماه امسال، هم‌زمان با نمایشگاه تله‌کام، شرکت مخابرات از سرویس VDSL2 که امکان دسترسی به اینترنت ۱۰۰ مگابیتی را روی ADSL برای کاربران فراهم می‌کند، به‌صورت آزمایشی بهره‌برداری کرد.

بدین ترتیب FTTH دومین فناوری برای ارائه سرویس اینترنت ۱۰۰ مگابیت بر ثانیه و بالاتر است که توسط مخابرات در مجتمع اداری تجاری آرتمیس تهران افتتاح می‌شود.

استفاده از بستر فیبر نوری یکی از راه‌های مهم  و پر تقاضای ارائه‌ی اینترنت در نقاط مختلف دنیا است که بر اساس مجوز‌های رگولاتوری، شرکت‌های FCP می‌توانند در این بستر با استفاده‌ از فناوری FTTC، FTTH و FTTX اینترنت‌ پرسرعت به مشترکان خانگی و اداری ارائه دهند.

البته قبل از ارائه اینترنت فیبر نوری مخابرات در مجتمع آرتمیس، خدمات اینترنت بر بستر فیبر نوری برای اولین بار در ایران توسط شرکت ایرانیان‌نت در محل دائمی نمایشگاه‌های تهران راه‌اندازی شد و هنوز هم در نمایشگاه‌های مختلف از آن استفاده می‌شد؛ با این تفاوت که پهنای باند قابل ارائه به هر مشترک در محل دائمی نمایشگاه‌های تهران ۲۰ مگابیت بر ثانیه است و در طرح تازه افتتاح‌شده توسط مخابرات در آرتمیس، پهنای باند ۱۰۰ مگابیت بر ثانیه‌ای  به مراجعه‌کنندگان و تمام واحدهای تجاری اداری موجود در این مجتمع ارائه خواهد شد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات