سامسونگ با همکاری چاینا موبایل، شبکه آزمایشی 5G را با موفقیت تست کرد

چهارشنبه ۱۹ آبان ۱۳۹۵ - ۲۱:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
به نظر می‌رسد به زودی شاهد گسترش شبکه‌ی 5G خواهیم بود چراکه بسیاری از شرکت‌ها از جمله سامسونگ به تازگی تست‌های موفقیت‌آمیزی را در این زمینه انجام داده‌اند.
تبلیغات

شرکت سامسونگ اخیرا نسخه‌ی آزمایشی 5G را با همکاری اپراتورهای موبایل تست کرده تا مزایای استفاده از این شبکه‌ها را به نمایش بگذارد. این کمپانی امروز اعلام کرده که نمونه‌ی اولیه‌ی نسل پنجم شبکه‌ی دیتا را با همکاری انستیتو تحقیقاتی اپراتور China Mobile با موفقیت تست کرده است. سامسونگ در ماه ژوئن سال جاری به عضویت مرکز ابداعات شبکه‌های 5G اپراتور یاد شده درآمد و از آن زمان تا به حال، تست یاد شده به عنوان نقطه‌ی عطفی در همکاری دو طرف محسوب می‌شود. در ادامه‌ی مطلب با زومیت همراه شوید.

فناوری‌های کلیدی از جمله مدلاسیون فضایی و فیلتر باند اپراتورهای چندگانه در فرکانس پایین ۳.۵ گیگاهرتز مورد استفاده قرار گرفته‌اند و انتشار خارج از باند و عملکرد عملیاتی نیز در طی این آزمایش در پکن تست شده‌اند. Dai Jun مدیر ارشد در انستیتو R&D سامسونگ چین گفته است

پس از چند سال تحقیق و توسعه، سامسونگ فناوری‌‌ها و تجربه‌ی زیادی در زمینه‌ی 5G و توسعه‌ی این تکنولوژی بدست آورده است. افزون بر این، کمپانی مورد اشاره همچنان در این زمینه فعالیت خواهد کرد تا استانداردهای 5G را با سرعت بیشتری ایجاد کند.

در چند سال گذشته سامسونگ به طور مداوم در حال سرمایه‌گذاری برای تحقیق و توسعه تکنولوژی‌های 5G است. این شرکت از سال ۲۰۱۴ تمرکز زیادی بر تجاری سازی فناوری‌های 5G معطوف داشته و قصد دارد تا در سال ۲۰۱۸، امکان استفاده از این نوع شبکه‌ها را به صورت جهانی فراهم کرد.

نظر شما در این مورد چیست؟ لطفا دیدگاه خود را در بخش نظرات با زومیت و سایر کاربران به اشتراک بگذارید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات