دسترسی بیش از 50 درصد خانوارهای ایرانی به اینترنت و رایانه

یک‌شنبه ۹ آبان ۱۳۹۵ - ۲۱:۴۵
مطالعه 2 دقیقه
طبق آمارهای رسمی کشور در سال ۱۳۹۴، بیش از ۵۰ درصد خانوارهای ایرانی به اینترنت دسترسی دارند.
تبلیغات

بر اساس آمارهای رسمی که از سوی مرکز آمار ایران منتشر شده است در سال ۱۳۹۴ (سال گذشته) تعداد ۱۳ میلیون و ۴۷۹ هزار و ۸۱۵ خانوار معادل ۵۵ درصد کل خانوارها به اینترنت دسترسی داشته‌‌اند.

بر اساس اعلام مرکز آمار مجموع خانوارهای شهری و روستایی در سال ۱۹۳۴ برابر با ۲۴ میلیون و ۲۹۹ هزار و ۷۵۸ خانواده بوده است که از این میان ۱۳ میلیون و ۹۳۸ هزار و ۹۴۳ خانواده از رایانه‌های شخصی، تبلت یا لپ‌تاپ استفاده کرده‌اند که بر این اساس ۵۷ درصد خانواده‌های ایرانی به رایانه دسترسی دارند.

دسترسی به رایانه

آمار تفکیکی می‌گوید ۸ میلیون و ۷۳۹ هزار و ۷۱۷ خانواده (۳۶ درصد مجموع خانوارهای کشور) حداقل دارای رایانه معمولی، ۴ میلیون و ۱۱۱ هزار و ۹۸۸ خانواده حداقل دارای لپ‌تاپ (۱۶.۹ درصد مجموع خانوارها) و ۵ میلیون و ۱۱۵ هزار و ۵۹۲ خانوار (۲۱.۱ درصد مجموع خانوارهای کشور) حداقل دارای تبلت بوده‌اند.

دسترسی به اینترنت

بر اساس این آمار ۱۳ میلیون و ۴۷۹ هزار و ۸۱۵ خانواده معادل ۵۵ درصد کل خانوارها در محل سکونتشان به اینترنت دسترسی دارند و ۸ میلیون و ۸ هزار و ۴۸۸ خانواده معادل ۳۳ رصذ خانوارهای کشور به اینترنت دسترسی ندارند. البته حدود ۱۱ درصد از خانوارهای ایرانی در مورد دسترسی به اینترنت در محل سکونت‌شان هیچ اظهاری نداشته‌اند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات