کوالکام با مودم X16، از اینترنت همراه 5G در تراشه اسنپدراگون پشتیبانی می کند

سه‌شنبه ۲۷ مهر ۱۳۹۵ - ۲۳:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
نت‌گیر روتر جدیدی را برای کار با شبکه‌های 5G توسعه داده که در آن از مودم X16 LTE اسنپدراگون کوالکام با پشتیبانی از ترافیک گیگابیت بر ثانیه استفاده شده است.
تبلیغات

کوالکام اعلام کرده که با همکاری کمپانی‌های نت‌گیر، اریکسون و اپراتور مخابراتی تلسترای استرالیا، درصدد راه‌اندازی اولین شبکه‌ و تجهیزات مبتنی بر LTE با پشتیبانی از ترافیک گیگابیت در ثانیه است. تلسترا با همکاری اریکسون درصدد راه‌اندازی شبکه‌‌ای با پشتیبانی از پهنای باند گیگابیت در ثانیه است که تا پایان سال جاری میلادی در کشور استرالیا راه‌اندازی خواهد شد.

همزمان با اعلام این خبر از سوی کوالکام، نت‌گیر نیز یک هات‌اسپات موبایل را با نام Mobile Router MR1100 رونمایی کرده که قادر است تا به سرعت‌های گیگابیت در ثانیه نیز دست یابد. در این هات‌اسپات از مودم X16 LTE اسنپدراگون کوالکام استفاده شده که می‌توان از آن در شبکه‌ی تلسترا استفاده کرد. انتظار می‌رود در ۱۲ ماه آینده شاهد راه‌اندازی شبکه‌های مبتنی بر فناوری 5G در سایر اپراتورهای مخابراتی نیز باشیم.

کوالکام همچنین اعلام کرده که نسل بعدی تراشه‌ی پرچمدار سری اسنپدراگون ۸۰۰ این کمپانی از وجود مودم X16 بهره خواهد برد که از این‌رو می‌توان از گوشی‌های هوشمند مجهز به این تراشه در شبکه‌های با ترافیک گیگابیت در ثانیه استفاده کرد.

اگرچه مودم X16 قادر است از شبکه‌هایی با پهنای باند بالا پشتیبانی کند، اما در دنیای واقعی شانس رسیدن به این سرعت‌ها چندان زیاد نیست. در آزمایش شبیه‌سازی شده‌ی کوالکام، این کمپانی موفق شده تا به میانگین سرعت ۱۱۲ مگابیت در ثانیه تا ۳۰۷ مگابیت در ثانیه روی گجت‌هایی مجهز به مودم X16 دست یابد. حداکثر سرعتی که کوالکام در آزمایش‌های خود به آن دست یافته، ۵۳۳ مگابیت در ثانیه است. این سرعت با وجود اینکه به یک گیگابیت در ثانیه نیز نرسیده، اما بسیار بیشتر از میانگین سرعت ۱۹.۶۱ مگابیت بر ثانیه در آمریکا است.

با افزایش نرخ پهنای باند، استفاده از ویدیو‌های 4K‌ برای استریم ویدیو و همچنین انتشار محتوای مورد نیاز برای توسعه‌ی واقعیت مجازی رشد خواهد کرد.

نظر شما در این خصوص چیست؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات