ضریب نفوذ اینترنت ایران ۱۰۳ دنیا شد

جمعه ۲ مهر ۱۳۹۵ - ۰۰:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
ضریب نفوذ اینترنت در ایران جایگاه ۱۰۳ دنیا را کسب کرد. هنوز نیمی از مردم در ایران اینترنت پهن باند ندارند.
تبلیغات

بر اساس آخرین گزارش اتحادیه جهانی مخابرات (ITU) در خصوص وضعیت جهانی اینترنت پهن باند، ایران از نظر ضریب نفوذ خدمات اینترنت جایگاه ۱۰۳ را در میان ۱۹۱ کشور دارد.

رتبه ۳۹ در میان کشورهای در حال توسعه

در یکی از جداول گزارش اتحادیه جهانی مخابرات،  ایران از نظر درصد خانوارهایی که در سال ۲۰۱۵ به اینترنت دسترسی داشته اند در میان ۱۳۸ کشور در حال توسعه، رتبه‌ی ۳۹ را کسب کرده و ۵۲/۱۸ درصد از خانوارهای ایرانی به اینترنت دسترسی دارند.

در رتبه‌بندی مذکور کره جنوبی با ضریب نفوذی ۹۸/۷۹ درصدی در میان خانوارها در رتبه اول کشورهای در حال توسعه است و قطر، امارات متحده عربی، عربستان سعودی، سنگاپور، بحرین، ماکائو، عمان، قزاقستان، برونئی، کویت و هنگ کنگ در رتبه‌های بعدی هستند.

رتبه ۱۰۳ ضریب نفوذ

در جدول مربوط ضریب نفود اینترنت (درصد افرادی که در هر کشور از اینترنت استفاده می کنند) ایران در میان ۱۹۱ کشور جهان در رتبه‌ی ۱۰۳ قرار گرفته است. طبق این جدول ۴۴/۰۸ درصد از مردم ایران کاربر اینترنت هستند.

ایسلند با ۹۸/۲۰ درصد کاربر اینترنت در رتبه اول است و لوکزامبورگ، آندورا، نروژ، لیختن اشتاین، دانمارک، بحرین، موناکو، ژاپن، هلند، قطر، فنلاند، بریتانیا، امارات و سوئد در رتبه‌های بعدی هستند.

رتبه ۵۷ ضریب نفوذ کشورهای در حال توسعه

بخش از این گزارش بررسی ضریب نفوذ کشورهای در حال توسعه است. 

در این جدول بحرین، قطر، امارات، کره جنوبی، هنگ کنگ، سنگاپور، کویت، رژیم صهیونیستی، باهاماس، ماکائو، آذربایجان، باربادوس، سنت کیتس و نویس، عمان، لبنان و قزاقستان در رتبه‌های اول تا ۱۶ بوده و ایران در رتبه‌ی ۵۷ از ۱۴۷ کشور است.

۳.۹ میلیارد نفر بدون اینترنت

اتحادیه بین المللی مخابرات تعداد کل کاربران آنلاین اینترنت در جهان را ۳.۵ میلیارد نفر تخمین زده که به معنای عدم دسترسی ۳.۹ میلیارد نفر از مردم جهان به اینترنت است.

تسهیل دسترسی به اینترنت در نقاط روستایی و دورافتاده کماکان یک چالش جدی در کشورهای مختلف جهان به حساب می آید.حتی در صورت ارائه این خدمات هزینه‌ی بالای استفاده و عدم آموزش مردم در کنار توجیه نبودن افراد در مورد مزایای استفاده از اینترنت چالش‌هایی جدی است.

این گزارش که با همکاری برخی شرکت های بزرگ فناوری، مخابراتی، بانک جهانی، یونسکو و چند دانشگاه در سپتامبر سال جاری میلادی تهیه شده است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات