کره جنوبی سریع‌ترین اینترنت دنیا را در اختیار دارد؛ ایران در رده هفتاد و سوم

چهارشنبه ۲۷ مرداد ۱۳۹۵ - ۲۱:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
کره جنوبی بار دیگر به عنوان کشوری که سریع‌ترین اینترنت را به شهروندان خود ارائه می‌دهد شناخته شد. طبق گزارش منتشر شده ایران در جایگاه هفتاد و سوم قرار دارد. با زومیت همراه شوید.
تبلیغات

بنابر گزارش‌هایی که کمپانی OpenSignal منتشر کرده است کره جنوبی ارائه‌دهنده سریع‌ترین اینترنت در هر دو حالت وای‌فای و تلفن همراه (سلولار) به شهروندانش است. متوسط سرعت اینترنت در کره جنوبی به ۴۱.۳۴ مگابیت بر ثانیه می‌رسد و این در حالی است که افغانستان با متوسط سرعت ۲.۲ مگابیت بر ثانیه در جایگاه آخر قرار دارد.

سنگاپور با متوسط سرعت اینترنت ۳۱.۱۹ مگابیت بر ثانیه در جایگاه دوم ایستاده و مجارستان نیز با متوسط سرعت اینترنت ۲۶.۱۵ مگابیت بر ثانیه جایگاه سوم را به خود اختصاص داده است. جالب است بدانید ایران با رسیدن به متوسط سرعت اینترنت ۵.۱۳ مگابیت بر ثانیه در جایگاه هفتاد و سوم قرار دارد.

OpenSignal این اطلاعات را با استفاده از جمع‌آوری داده‌های شبکه موبایل از ۹۵ کشور دنیا به دست می‌آورد. روش جمع‌آوری این اطلاعات نیز استفاده از اپلیکیشن OpenSignal بر روی گوشی‌های اندرویدی و آیفون‌ها توسط کاربران است.

در گزارش‌های کمپانی OpenSignal آمده که وای‌فای محبوب‌ترین نوع ارتباطات بوده و البته جای تعجبی ندارد. در بیشتر مناطق، اینترنت بی‌سیم سرعت بیشتری نسبت به شبکه‌های موبایل داشته و به همین دلیل کاربران به سمت استفاده از ارتباطات بی‌سیم می‌روند.

با وجود اینکه در ایران تنها ۳۶.۸۸ درصد از ارتباطات با اینترنت وای‌فای است، شهروندان کشورهایی مانند هلند، چین و نیوزلند بیشتر از وای‌فای استفاده می‌کنند که می‌تواند به دلیل گستردگی زیرساخت‌های ارتباطات وای‌فای عمومی در مناطق مختلف شهرهای این کشورها باشد.

کره جنوبی بار دیگر توانست به عنوان کشوری که سریع‌ترین سرعت اینترنت را به شهروندانش ارائه می‌دهد شناخته شود. هرچند باید صبر کرد و دید با آمدن اینترنت 5G چه تغییراتی رخ خواهد داد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات