معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات: ۳۷ میلیون نفر ایرانی کاربر اینترنت

شنبه ۲ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۷:۳۰
مطالعه 1 دقیقه
معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات تعداد کاربران اینترنت در ایران را ۳۷ میلیون نفر و ضریب نفود اینترنت (نسبت کاربران اینترنت به جمعیت کل کشور) را ۴۷ درصد اعلام کرد. همراه زومیت باشید.
تبلیغات

امیر حسین دوایی، معاون نوآوری و فناوری وزیر ارتباطات اعلام کرد: «تعداد کاربران اینترنت در ایران ۳۷ میلیون نفر و ضریب نفوذ اینترنت (نسبت کاربران اینترنت به جمعیت کل کشور) ۴۷ درصد است. هم اکنون بیش از ۲۸.۱ میلیون نفر کاربر اینترنت پرسرعت هستند که حدود ۱۹ میلیون نفر از این تعداد از طریق تلفن همراه به اینترنت متصل می‌شوند. تعداد مشترکان موبایل در کشور نیز ۷۶ میلیون اشتراک برآورد می‌شود.»

معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات ادامه داد: «در ابتدای دولت یازدهم زیرساخت اصلی شبکه‌ی فیبر نوری ۵۱ هزار کیلومتر بود که این شاخض به ۵۷ هزار و ۱۵۸ کیلومتر رسیده است. در همین حال ظرفیت شبکه‌ی دیتای کشور ۶۲۴ گیگابیت بر ثانیه بود که امروز به ۴ هزار گیگابیت بر ثانیه رسیده است. ظرفیت دسترسی به پهنای بین‌المللی نیز ۸ برابر شده و به ۵۶۴ گیگابیت بر ثانیه رسیده است.»

دوایی افزود: «توسعه‌ی مراکز داده استانی ۴ برابر شده و ارتباط دستگاه‌های اجرایی به شبکه‌ی تبادل داده‌ی ملی (NIX) به ۱۰۹ دستگاه رسیده است. در همین حال پوشش پایش فضای فرکانسی کشور ۵۶ درصد شده و ۱۱۰ گیگاهرتز از این فضا تحت پوشش قرار دارد.»

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات