مرکز تبادل ترافیک داده شهرهای مشهد، تبریز و شیراز افتتاح شد

پنج‌شنبه ۲۴ تیر ۱۳۹۵ - ۱۷:۳۰
مطالعه 1 دقیقه
مرکز تبادل ترافیک داده شهرهای مشهد، تبریز و شیراز امروز به صورت همزمان با حضور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در شهر مشهد افتتاح شد. بهره‌برداری از این سه مرکز به تبادل سریع و کم هزینه‌ی اطلاعات در شبکه‌ی داخلی کمک زیادی خواهد کرد. همراه زومیت باشید.
تبلیغات

مرکز تبادل ترافیک داده شهرهای مشهد، تبریز و شیراز امروز به صورت هم‌زمان افتتاح شد. محمود واعظی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات برای بهره‌برداری از این سه مرکز NIX به مشهد سفر کرده است و امروز به صورت همزمان دستور بهره‌برداری از مراکز تبادل ترافیک داده‌ی مشهد، شیراز و تبریز را از این شهر صادر کرد.

مراسم افتتاح و بهره‌برداری از مراکز تبادل ترافیک مشهد، شیراز و تبریز در جلسه‌ی کارگروه توسعه‌ی دولت الکترونیک خراسان رضوی برگزار شد و وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات به همراه معاونان و مسئولان استانی در این مراسم حضور داشتند.

در این جلسه محمد جواد آذری جهرمی، مدیرعامل شرکت زیرساخت با اشاره به وعده‌های دولت مبنی بر ایجاد مراکز تبادل داده شبکه‌ی ملی اطلاعات در شهرهای مختلف اعلام کرد:«با اقدامات امروز، شاهدیم که شتاب شکل گیری شبکه‌ی ملی اطلاعات در کشور چند برابر شده است.»

جهرمی ادامه داد: «با راه‌اندازی مرکز تبادل ترافیک داده تاکنون، رشد ۹ برابری و در برخی نقاط نیز رشد ۲۰ درصدی را در بهبود شاخص‌های کیفی سرویس‌های داخلی شاهد بودیم و با اصلاح مدل اقتصادی در ارائه‌ی سرویس‌های داخلی، شاهد بهبود این شاخص‌های کیفی بیش از پیش خواهیم بود.»

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات