انتشار نسخه‌ های جدیدی از اسکایپ برای لینوکس و کروم پس از مدت‌ها وقفه

پنج‌شنبه ۲۴ تیر ۱۳۹۵ - ۱۷:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
به نظر می‌رسد کمپانی مایکروسافت در حال گسترش و بهبود خدمات سرویس اسکایپ است و در این راستا به تازگی نسخه‌های جدیدی را پس از مدت‌ها برای کاربران لینوکس و همچنین کاربران کروم ارائه داده است. با زومیت همراه باشید.
تبلیغات

کاربران لینوکس و کروم بوک پس از سال‌ها بی‌توجهی از سوی مایکروسافت، اکنون می‌توانند به نسخه‌های جدید از برنامه‌ی اسکایپ دسترسی داشته باشند. مایکروسافت روز چهارشنبه یک نسخه‌ی آلفا از یک ورژن جدید اسکایپ برای لینوکس راه‌اندازی کرده است. این کار در واقع حرکت مثبتی است در مسیر اینکه کاربران این سیستم عامل منبع باز بتوانند با استفاده از برنامه‌ی اسکایپ برقراری تماس‌های ویدیویی و ارسال پیام‌هایشان را انجام دهند.

 پیش از این برای مدت‌های طولانی، ایجاد یک نسخه از اسکایپ برای لینوکس از سوی مایکروسافت نادیده گرفته می‌شد. اما راه‌اندازی اخیر باعث می‌شود تا کاربران لینوکس به آخرین نسخه از اسکایپ دسترسی پیدا کنند. کاربران یک رابط کاربری جدید، شکلک‌های جدید و یک رابط اشتراک‌گذاری فایل دریافت خواهند کرد.

 کاربران کروم نیز قادر خواهند بود تا از پایگاه web.skype.com برای برقراری تماس از سیستم مرورگر وب گوگل و سیستم عامل دسکتاپ استفاده کنند که این طرح نیز از روز چهارشنبه شروع شده است. همانند کلاینت لینوکس، کلاینت جدید کروم نیز هنوز در مرحله‌ی آلفا قرار دارد، بنابراین به احتمال زیاد دارای اشکالات فراوان همراه با برخی ویژگی‌های ظاهری به هم ریخته خواهد بود.

 این راه اندازی از آن جهت مهم است که سرویس اسکایپ با انجام این کار وارد رقابت بیشتری با رقبا در زمینه‌ی پیام‌ها و تماس دیجیتال خواهد شد. برنامه‌هایی مانند اسلک، واتساپ، فیسبوک مسنجر و گوگل هنگ‌اوتز همه و همه یا قابلیت تماس صوتی و تصویری را به خدمات خود افزوده‌اند یا اینکه در حال اضافه‌سازی این قابلیت‌ها به سرویس خدمات خود هستند.

 برنامه‌ی جدید لینوکس این امکان را فراهم می‌کند که کاربران بتوانند برای ارتباط با افراد دیگر از آخرین نسخه‌ی اسکایپ در بسیاری از سیستم عامل‌های دیگر نیز استفاده کنند. از سویی باید اشاره کنیم که این نسخه‌ی جدید دارای ساختار جدیدی است که آن را با نسخه‌های قبلی اسکایپ برای لینوکس و همچنین برخی از پلتفرم‌های دیگر اسکایپ ناسازگار می‌کند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات