توییتر، استارتاپ مجیک پانی را برای تشخیص تصاویر خریداری کرده است

سه‌شنبه ۱ تیر ۱۳۹۵ - ۲۳:۳۰
مطالعه 3 دقیقه
پس از تغییر گسترده در ساختار رده‌بالای مدیریتی توییتر، انتظار می‌رفت که در ادامه نیز شاهد تغییر روند قبلی باشیم. اکنون بر پایه‌ی خبر جدیدی که منتشر شده، گفته می‌شود که توییتر در حال کار روی افزودن قابلیت تشخیص تصاویر به این شبکه‌ی اجتماعی است. استارتاپ مرتبط با این هدف در صورت موفقیت می‌تواند به عنوان رقیبی برای گوگل فوتوز در میان کاربران توییتر مطرح شود.
تبلیغات

امروز بر هیچ کس پوشیده نیست که توییتر به دنبال دستیابی به یک بخش جدید است و در این روند سعی دارد تا علاوه بر رشد و رسیدن به آن بخش جدید، همچنان بتواند قابلیت‌های فعلی را نیز حفظ کند و از سویی نیز کابران جدیدی را به سمت خود جذب کند. پس از اعمال یک سری تغییرات قابل توجه در رده‌های بالای مدیریت این کمپانی، به نظر می‌رسد که توییتر بار دیگر ثبات خود را به دست آورده و در طول سال ۲۰۱۶ نگاهش را به آینده و کارهایی که می‌بایست در آینده انجام دهند معطوف کرده است.

ما شاهد راه‌اندازی پریسکوپ (Periscope) از سوی این شرکت برای رقابت با ویدیوی زنده‌ی فیسبوک بوده‌ایم. همچنین توییتر اخیرا اقدام به یک کار رقابت‌جویانه با یوتیوب کرده و حق پخش مسابقات فوتبال پنجشنبه (Thursday Night Football) را نیز خریداری کرده است. اکنون با این اوصاف و با توجه به آخرین خرید این کمپانی، به نظر می‌رسد که توییتر می‌تواند در زمینه‌هایی بسیار فراتر از صرفا ویدیو با فیسبوک و گوگل رقابت کند.

 توییتر هم اکنون قصد خرید یک استارتاپ مستقر در لندن را دارد که این استارتاپ با نام غیر رسمی مجیک پانی (Magic Pony) شناخته می‌شود و به طور خاص در یادگیری ماشینی فعالیت دارد. شما ممکن است که پیش از این نیز اسم یادگیری ماشینی به گوشتان خورده باشد. این امری طبیعی است، چون هم اکنون نیز کمپانی گوگل از این فناوری در بسیاری از محصولات پیشرفته‌اش استفاده می‌کند. از جمله‌ی این محصولات می‌توان به برنامه‌ی آتی گوگل اسیستنت (دستیار گوگل) و همچنین به گوگل فوتوز اشاره کرد. حال که صحبت از عکس‌ها به میان آمد جالب است اشاره کنیم که مجیک پانی به طور خاص برای توسعه‌ی راه‌حل‌های یادگیری ماشینی برای تصاویر راه اندازی شده است و در غیر این صورت می‌تواند به عنوان «یادگیری بصری» شناخته شده باشد.

پست توییتری که آغاز این حرکت در آن شرح داده شده بود، این حرکت را به عنوان یک «سرمایه گذاری در یادگیری ماشینی» توصیف می‌کند و در بیان جزئیات کار مجیک پانی اشاره می‌کند که این سیستم قادر به «درک ویژگی‌های تصاویر» خواهد بود. این استارتاپ با وجود اینکه در آغاز راهش است، اما از گروه نسبتا کم تعدادی تشکیل شده‌اند. ولی با این وجود در این گروه پیش از ۱۱ متخصص درجه‌ی دکترا با تجربه‌های کاری در محاسبات سطح بالا و همچنین زمینه‌های کامپیوتری مشغول به کار هستند.

 این تیم کوچک در توییتر کورتکس (Twitter Cortex)، کار خواهند کرد. این نام در واقع به محل آزمایشگاه این شبکه‌ی اجتماعی اشاره دارد که در زمینه‌هایی همچون یادگیری ماشینی فعالیت دارد تا در آن بتوانند محصولات و قابلیت‌هایی را بسازند که کاربران توییتر از آنها برای ارتباط بهتر با هم بهره‌مند شوند. باید منتظر ماند و دید که محصول نهایی توییتر کورتکس و جریان جدید استعدادهایی که جذب کرده چه خواهد بود. اما با توجه به تمرکز روی کار مجیک پانی، می‌توانیم حدس بزنیم که توییتر به دنبال این است که خدمات آنلاین خود را به یک مکان بسیار خوشایندتر برای به اشتراک گذاشتن عکس‌ها کند و این امر همچنین شامل قابلیت تشخیص چهره نیز باید باشد تا بتواند به گوگل فوتوز به رقابت بپردازد. گوگل فوتوز محصولی است که به سرعت به یک محصول بسیار محبوب برای کمپانی گوگل تبدیل شده است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات