گوگل دسترسی به اینترنت رایگان را برای ۱.۵ میلیون هندی در ۱۹ ایستگاه قطار فراهم کرد

سه‌شنبه ۱ تیر ۱۳۹۵ - ۰۹:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
سال گذشته گوگل اعلام کرد اینترنت بی‌سیم پرسرعت را به بیش از ۴۰۰ ایستگاه قطار هند می‌آورد. این غول اینترنتی گفته بود که تا پایان سال ۲۰۱۶ میلادی ۱۰۰ ایستگاه به این شبکه‌ی رایگان متصل خواهند شد. گزارش‌ها حاکی است تا‌کنون امکان استفاده‌ی ۱.۵ میلیون نفر از اینترنت رایگان در ۱۹ ایستگاه قطار هند فراهم شده است.
تبلیغات

جمعیت هند، وضعیت اقتصادی مردم این کشور و تراکم جمعیت در ایستگاه‌های قطار باعث شده تا گوگل تلاش کند شبکه‌ی اینترنت بی‌سیم خود را در بیش از ۴۰۰ ایستگاه قطار هند راه‌اندازی کند. پیشتر این غول اینترنتی اعلام کرده بود تا پایان سال ۲۰۱۶ میلادی ۱۰۰ ایستگاه به شبکه‌ی اینترنت بی‌سیم و پرسرعت گوگل متصل خواهد شد. به نظر می‌رسد تا امروز امکان استفاده از اینترنت رایگان برای ۱.۵ میلیون نفر در ۱۹ ایستگاه قطار هند فراهم شده است. این افراد تقریبا ۱۵ برابر بیشتر از شبکه‌ی نسل سوم از اینترنت بی‌سیم رایگان استفاده کرده‌اند.

گلزار آزاد، مدیر برنامه‌های گوگل در هند در پست خود نوشته است:

هفته‌ی گذشته شبکه‌ی اینترنت ما در ۴ ایستگاه بزرگ هند یعنی Sealdah، Lucknow Ju، Lucknow و Gorakhpur Jn راه‌اندازی شده و در حال حاضر ۱.۵ میلیون نفر از مردم هند می‌توانند در ۱۹ ایستگاه از این شبکه‌ی اینترنت بی‌سیم استفاده کنند.

در حال حاضر هند نمونه‌ی بارزی از به اشتراک‌گذاری اینترنت بی‌سم پرسرعت و دسترسی آسان میلیون‌ها نفر به این شبکه از طریق ایستگاه‌های قطار است.

در حالی که مهمترین استفاده از این شبکه روی موارد اطلاعاتی متمرکز شده ولی بسیاری از کاربران دو شهر مهم هند برای پیدا کردن شغل به صورت آنلاین نیز از این شبکه پرسرعت استفاده می‌کنند. بسیاری از دانش‌آموزان Bhibaneswar و Pune با مراجعه به ایستگاه‌های قطار اطلاعات مربوط به دروس و نتایج امتحانات خود را جستجو کرده و اقدام به دانلود نرم‌افزار و بروزرسانی اپلیکیشن‌های گوشی خود می‌کنند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات