سرمایه گذاریِ چند میلیون دلاریِ موسسه چان زاکربرگ در یک استارتاپ

دوشنبه ۳۱ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۸:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
بر پایه‌ی آخرین گزارش‌ها، مارک زاکربرگ مدیر عامل شرکت فیسبوک و همسرش، پریسیلا چان، در حال سرمایه گذاری مقدار نامعلومی در یک استارتاپ برای کمک به توسعه‌دهندگان نرم‌افزار در افریقا هستند. با زومیت همراه باشید.
تبلیغات

همسر آسیایی زاکربرگ نشان داده است که چندان هم به فعالیت‌های خیرخواهانه بی‌تفاوت نیست. مدیر عامل شرکت فیسبوک و همسرش، پریسیلا چان (Priscilla Chan)، سرمایه گذاری در استارتاپ اندلا را آغاز کرده‌اند که البته مبلغ آن هنوز مشخص نشده است. این استارتاپ مستقر در نیویورک با هدف آموزش توسعه‌دهندگان نرم افزار در آفریقا تشکیل شده است.

خبر این سرمایه‌گذاری روز پنجشنبه برای اولین بار از سوی کمپانی چان زاکربرگ اینیشییتیو (Chan Zuckerberg Initiative) اعلام شد. این سازمان بشردوستانه ماه دسامبر گذشته با ارزش تخمینی ۴۵ میلیارد دلار تاسیس شد. اینیشییتیو در حال حاضر مشغول سرپرستی یک سرمایه‌گذاری ۲۴ میلیون دلاری برای استارتاپ آندلا مستقر در نیویورک است. این همان طرحی است که بخش GV که پیشتر با عنوان گوگل ونچرز شناخته می‌شد نیز در حال حاضر در آن نقش دارند.

کمپانی اینیشییتیو که بودجه‌ی خود را از سهام فیس بوک زاکربرگ تامین می‌کند، در هنگام راه‌اندازی خود به خاطر ساختار غیرمتعارفش جنجال زیادی به پا کرد. ساختار مذکور، به جای اینکه کمپانی را به صورت یک بنیاد غیرانتفاعی سنتی معرفی کند، این کمپانی را به عنوان یک شرکت با مسئولیت محدود معرفی کرده بود؛ یعنی اینکه نیازی نبود تا شرکت از قوانین و نظارت‌های سایر شرکت‌های غیرانتفاعی پیروی کند.

زاکربرگ یکی از افراد مقتدر در زمینه‌ی فناوری در سطح جهان است که بخش زیادی از ثروت خود را برای اهداف خیریه اختصاص داده است. گفتنی است که این گروه از افراد همچنین شامل میلیاردرهایی مانند موسسان گوگل، لری پیج و سرگئی برین و  همچنین بیل گیتس یکی از بنیانگذاران مایکروسافت است. استارتاپ آندلا برای آموزش توسعه‌دهندگان آینده‌نگر در نیجریه و کنیا تلاش می‌کند. زاکربرگ در بیانیه‌ای به این موضوع اشاره کرده است که:

 ما در جهانی زندگی می‌کنیم که در آن استعدادها به طور مساوی در سطح جهان توزیع شده‌اند، ولی فرصت‌ها اینگونه نیستند. ماموریت آندلا این است که شکاف موجود را کاهش داده و فاصله‌ها را کمتر کند.
تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات