هکر سایت های دولتی دستگیر شد

شنبه ۲۹ خرداد ۱۳۹۵ - ۲۲:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
هکر سایت‌های دولتی که چند وقت پیش به برخی از این سایت‌ها نفوذ کرده بود، توسط مرکز بررسی جرایم سازمان یافته سایبری دستگیر شده است. به نظر می‌رسد این هکر در نفوذ به سایت مرکز آمار ایران، نقشی نداشته است. همراه زومیت باشید.
تبلیغات

مرکز بررسی جرایم سازمان یافته سایبری اعلام کرد که هکر سایت‌های دولتی را دستگیر کرده است. این مرکز در اطلاعیه‌ی خود آورده است: «چندی پیش هک تعدادی از سایت‌های دولتی، جنجال رسانه‌ای زیادی را ایجاد کرد. مرکز بررسی جرایم سازمان یافته سایبری سپاه، در راستای پاسداری از امنیت فضای مجازی، با ورود به موضوع و انجام اقدامات فنی، موفق به شناسایی و دستگیری هکر تعدادی از این سایت ها شد.

این هکر که با نام «مافیا هکینگ تیم» فعالیت می‌کرد، تاکنون تعداد زیادی از سایت‌های داخلی از جمله سایت سازمان ثبت اسناد کشور، شرکت پست جمهوری اسلامی ایران و تعدادی از دانشگاه‌های کشور را هدف فعالیت های مجرمانه خویش (هک، نفوذ و ...) قرار داده است.

نکته‌ی مهم این است که تهاجمات سایبری اخیر، بار دیگر ضعف و خلأ امنیتی سایت‌های رسمی و حاکمیتی کشور را نشان داد. مرکز بررسی جرایم سازمان یافته سایبری، پیرو مأموریت ذاتی خویش و حفاظت و صیانت از حاکمیت ملی و امنیت عمومی مردم در بستر فضای مجازی، مکرراً این موضوع را به نهادهای متولی امر تذکر داده است.

 نکته‌ی دیگر آنکه در حالیکه برخی مقامات و منابع خبری مدعی شده بودند که این هکر تنها توانسته مدیریت بخش اطلاع رسانی سایت های هک شده را در اختیار بگیرد، اما بررسی کارشناسان فنی این مرکز، نشان دهنده این است که وی به دلیل ضعف امنیتی، به اطلاعات زیادی دسترسی داشته ولی به دلیل انگیزه های خاص، از پیاده سازی و سرقت این اطلاعات خودداری نموده است.

لازم به ذکر است، فرد مزبور  ضمن تشکیل پرونده، به مرجع قضایی معرفی گردیده و تحقیقات مقدماتی از وی کماکان در دستور کار کارشناسان فنی مرکز بررسی جرایم سازمان یافته سایبری قرار دارد.»

چندی پیش سایت مرکز آمار توسط گروه هکری با نام داعس هک شد و پس از آن سایت‌های دولتی دیگری به صورت دومینو وار و به ترتیب هک شدند. البته نامی از مرکز آمار در اطلاعیه مرکز بررسی حرایم سازمان یافته سایبری نیامده است.

البته در این میان شایعاتی نیز منتشر شد که یکی از برجسته‌ترین آنها خبر هک شدن ایران ایر بود که توسط مدیران این شرکت تکذیب شد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات