فیسبوک از تصاویر 360 درجه در فید خبری خود پشتیبانی می‌کند

پنج‌شنبه ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۰
مطالعه 3 دقیقه
فیسبوک به عنوان بزرگترین شبکه اجتماعی دنیا، چندی پیش پشتیبانی از ویدیوهای ۳۶۰ درجه‌ را به پلتفرم خود اضافه کرد. این شرکت اعلام کرده به زودی از تصاویر ۳۶۰ درجه نیز در فید خبری (News Feed) خود پشتیبانی خواهد کرد. در ادامه مطلب با زومیت همراه باشید.
تبلیغات

بخش تصاویر شبکه اجتماعی فیسبوک قرار است جذاب‌تر از گذشته شود. فیسبوک اعلام کرده که این شبکه اجتماعی قرار است به زودی در بخش فید خبری، از تصاویر ۳۶۰ درجه‌ای پشتیبانی کند.

بخش تصاویر ۳۶۰ درجه از نظر عملکرد بسیار شبیه به ویدیوهای ۳۶۰ درجه فیسبوک خواهد بود. شما می‌توانید نمای عکس مورد نظر را با درگ کردن موس در رایانه و نیز انگشت در اپلیکیشن این شبکه اجتماعی و نسخه‌ موبایلی آن، تغییر دهید و دور تا دور تصویر را از زوایای دلخواه با این روش مشاهده کنید.

این ویژگی همانند تصاویر پانورامایی که با گوشی‌های هوشمند گرفته می‌شوند، از ثبت عکس‌های ۳۶۰ درجه در اپلیکیشن‌هایی مانند Theta S پشتیبانی خواهد کرد.

facebook 360 photo

همانند ویدیوهای ۳۶۰ درجه، می‌توان تصاویر ۳۶۰ درجه را هم با استفاده از هدست واقعیت مجازی Gear VR سامسونگ مشاهده کرد.

علاوه بر آنچه در مورد هدست سامسونگ به آن اشاره شد، فیسبوک همچنین قصد دارد تغییراتی را در اپلیکیشن موبایلی آکیلس اعمال کند. این اپلیکیشن به زودی با بخش جدیدی به نام چه چیز جدید است (What's New) بروزرسانی خواهد شد و این یعنی جدیدترین بازی‌ها و ویدیوها و ... همیشه به دارندگان این اپلیکیشن معرفی خواهند شد. اواخر ماه ژوئن (اوایل تیر) این شرکت قصد دارد تا صفحه‌خانگی مربوط به آکیلس را نیز مورد باز طراحی قرار دهد که این اقدام باعث خواهد شد تا یافتن محتوای جدید قابل دانلود برای کاربران آسان‌تر شود.

آکیلس

فقط شش ماه از ارائه هدست واقعیت مجازی Gear VR که از آکیلس بهره می‌برد گذشته با اینحال فیسبوک اعلام کرده که این محصول بیش از انتظارات اولیه‌ای که از آن داشته‌اند بوده است. مشخص نیست که از زمان معرفی این هدست، سامسونگ چه تعداد از آن فروخته است، اما فیسبوک می‌گوید فقط در ماه گذشته بیش از یک میلیون نفر از Gear VR استفاده کرده‌اند.

این شبکه اجتماعی همچنینی اعلام کرده که برنامه‌های جدیدی نیز برای محتوای هدست واقعیت مجازی Gear VR دارد. حالا بیش از ۲۵۰ اپلیکیشن برای این محصول وجود دارد (یکی از بزرگترین مشکلات Gear VR کمبود اپلیکیشن‌های آن بوده است) و نیز ۲۵ بازی از زمان معرفی این دستگاه برای آن ارائه شده است. ناگفته نماند که تمامی این موارد علاوه بر Gear VR برای کاربران هدست Oculus Rift نیز در دسترس است.

باوجود اپلیکیشن‌ها و بازی‌های مختلفی که تا کنون برای هدست‌های واقعیت مجازی ارائه شده، اما ویدیوهای واقعیت مجازی همچنان به عنوان محبوب‌ترین محتوای این هدست‌ها شناخته شده‌اند و بنا به اعلام فیسبوک ۸۰ درصد از کاربران Gear VR به تماشای ویدیو با استفاده از این محصول پرداخته‌اند.

نظر شما در مورد این اقدام فیسبوک چیست؟ آیا به این زودی شاهد گسترش استفاده از فناوری‌های واقعیت مجازی خواهیم بود؟ نظرات ارزشمند خود را در این مورد با زومیت و سایر کاربران به اشتراک بگذارید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات