وزیر ارتباطات: کاربران اینترنت موبایل ۱۰۰ برابر شده است؛ ۳۰ میلیون کاربر اینترنت در ایران

شنبه ۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۲۳:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
وزیر ارتباطات وفناوری اطلاعات با اعلام اینکه در ایران ۳۰ میلیون کاربر اینترنت موبایل داریم گفت که در دولت یازدهم تعداد مشترکان اینترنت ثابت از ۴ میلیون نفر به ۱۰ میلیون نفر و تعداد مشترکان اینترنت موبایل از ۲۰۰ هزار نفر به ۲۰ میلیون نفر افزایش یافته است. همراه زومیت باشید.
تبلیغات

محمود واعظی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در همایش فرآیند قانون‌گذاری، الزامات و راهکارها گفت: «مشترکان اینترنت ثابت در ابتدای دولت ۴ میلیون نفر بود که اکنون به ۱۰ میلیون نفر افزایش یافته است. همچنین تعداد کسانی که از اینترنت موبایلی استفاده می‌کنند از ۲۰۰ هزار نفر به ۲۰ میلیون نفر رسیده است.»

بدین ترتیب ۳۰ میلیون کاربر اینترنت ثابت و موبایل در ایران وجود دارد. 

محمود واعظی گفت: «ما فضای مجازی را هم فرصت و هم تهدید می‌دانیم. در واقع فضای مجازی فرصت است؛ چرا که در دنیای امروز نمی‌توانیم بدون اینترنت و فضای مجازی امورات را پیش ببریم. بدین ترتیب در همه‌ی بخش‌ها نیازمند استفاده از فضای مجازی هستیم. البته فضای مجازی یک تهدید نیز هست؛ چرا که در دنیای امروز در این بخش موضوعاتی پیدا می‌شود که سبب تخریب اخلاق و کانون خانواده خواهد شد.»

به گفته‌ی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، از آنجا که مقام معظم رهبری به مسئله‌ی فرهنگ و تربیت توجه ویژه‌ای دارند و از مسئولان خواستند به این موضوعات توجه کنند، وزارت ارتباطات به دنبال این است که فضای مجازی را در این راستا هدایت کند.

وزیر ارتباطات اعلام کرد: «در دو سال پیش پهنای باند داخلی کشور به ۴ هزار گیگابیت بر ثانیه رسیده است. سال گذشته ۱۸ هزار روستا به اینترنت متصل شدند و بنا داریم ۱۲ تا ۱۵ هزار روستای دیگر به اینترنت متصل شوند.»

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات