رئیس سازمان نصر در پاسخ به زومیت: لازم است قیمت اینترنت کاهش یابد

سه‌شنبه ۳۱ فروردین ۱۳۹۵ - ۱۵:۱۵
مطالعه 2 دقیقه
رئیس سازمان نظام صنفی رایانه‌ای کشور اعلام کرد که لازم است قیمت اینترنت کاهش یابد. ناصرعلی سعادت معتقد است که کاهش قیمت اینترنت باعث توسعه بازار می‌شود. همراه زومیت باشید.
تبلیغات

ناصرعلی سعادت، رئیس سازمان نظام صنفی رایانه‌ای کشور (نصر) در پاسخ به خبرنگار زومیت در مورد صحبت‌های وزیر ارتباطات در مورد کاهش قیمت اینترنت و تشکیل کمیته‌ای برای این کار اعلام کرد:«این کمیته مدتی است که تشکیل شده و ۴ نماینده از سازمان در آن حضور دارند و نتیجه جلسات این کمیته به زودی اعلام خواهد شد.»

رئیس سازمان نظام صنفی رایانه‌ای کشور ادامه داد:«لازم است قیمت اینترنت کاهش یابد و این کاهش باعث توسعه بازار می‌شود. دولت پیگیر این کار است تا به زودی اجرا شود. البته برای تعیین قیمت اینترنت برای مصرف کننده خیلی از موارد و زیرساخت‌ها تأثیر گذار است. در مورد میزان کاهش قیمت اینترنت نمی‌شود چیزی را به قطعیت اعلام کرد اما چیزی که واضح است قیمت اینترنت کاهش می‌یابد و  به زودی قیمت و میزان کاهش آن برای مردم مشخص می‌شود.»

سعادت معتقد است قیمت اینترنت در ایران نسبت به کشورهای منطقه گران نیست ولی کیفیت اینترنت در ایران پایین است که ارتقای آن در برنامه‌های وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات قرار دارد. رئیس سازمان نصر امیدوار است که تا پایان سال فناوری‌های جدید به بازار فناوری اطلاعات و ارتباطات ایران افزوده شود. در این راستا قرار است ۳ خرداد مزایده فرکانس‌های TD-LTE (اینترنت نسل چهارم به صورت ثابت) برگزار شود.

رئیس سازمان نظام صنفی رایانه‌ای کشور در پاسخ به سئوال خبرنگار زومیت در مورد اینکه هزینه پهنای باند داخلی برای ارائه دهندگان اینترنت ارزان‌تر از پهنای باند داخلی است و این موضوع برای کاربر نهایی اجرایی نمی‌شود، گفت:«این موضوع در کمیته تنظیم مقررات در حال پیگیری است و در آینده نزدیک نتایج آن دیده می‌شود. آیین‌نامه‌ای تصویب شده که دیتاسنترهای داخلی برای ایجاد نیاز به مجوز نداشته باشند و در یک رتبه‌بندی با دریافت گواهی صلاحیت مراکز داده با کیفیت پهنای باند ارسالی‌شان که بسیار دردساز بود برایشان رایگان واگذار شود تا سرمایه گذاری بیشتر ایجاد شود و سود آن برای کاربران ملموس شود.»

سعادت خاطرنشان کرد:« امیدوارم همه این موارد امسال اجرا و قیمت اینترنت برای کاربران مقرون به صرفه شود تا شاهد رشد صنعت اینترنت در ایران باشیم.»

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات