رایانش ابری: چگونه رقابت شرکت‌ ها از هزینه کمتر به امکانات بهتر رسیده است

دوشنبه ۳ اسفند ۱۳۹۴ - ۰۷:۳۶
مطالعه 3 دقیقه
خرید شرکت NICE توسط «سرویس وب آمازون» (AWS) آخرین نشانه از سری قدم‌هایی است که شرکت‌های ارائه دهنده سرویس کلود (Cloud Computing) برداشته‌اند تا رقابت خود را از کم کردن قیمت به ارائه امکانات بهتر سوق دهند.
تبلیغات

  AWS به دنبال قدرتمند‌تر کردن زیرساخت و قابلیت‌های رایانه‌ای خود از طریق به دست آوردن شرکت ایتالیایی NICE، فعال در عرصه نرم‌افزار و خدمات رسانی است.

NICE که در شهر «آتسی» ایتالیا فعالیت می‌کند، ارائه دهنده محصولاتی است که به مشتریان کمک کند تا کامپیوترهای High-Perfomence خود را بهینه‌سازی و متمرکز کنند و حجم کار را با ارائه ابزار مناسب بین نیروی کار و روی دستگاه‌های قابل حمل تقسیم کنند.

رئیس AWS، «جِف بار»، اعلام کرده که برند NICE همچنان حفظ خواهد شد و تیم این شرکت به گسترش و پشتیبانیِ محصولاتی مانند «EnginFrame» و «Desktop Cloud Visualization» این شرکت ادامه خواهند داد. خرید این شرکت توسط آمازون احتمالا اوایل سال ۲۰۱۶ نهایی خواهد شد.

NICE و AWS قرار است برای ارائه‌ی سرویس‌های جدید مرتبط با رایانش‌های فنی و کامپیوترهای High-Performence با هم همکاری کنند. 

طبق گفته NICE،‌ محصولات این شرکت زیرساخت شبکه و کلود را پایدارتر و برای کاربران بهینه‌تر خواهد کرد.

محصول EngineFrame این شرکت طراحی شده تا دسترسی اینترنت و اینترانت بهینه‌تری را برای سیستم‌های بر پایه‌ی شبکه فراهم کند تا به این طریق کامپیوترهای با عملکرد بالا (HPCs)، دیتاها،‌ لایسنس‌ها،‌ بَچ‌ها (batch)‌ و اپلیکیشن‌های تعاملی توسط هر کاربر و با استفاده از یک مرورگر استاندارد قابل دسترسی باشند.

این شرکت محصول «Desktop Cloud Visualization» خود را نیز یک تکنولوژی پیشرفته توصیف می‌کند که به کاربران اجازه می‌دهد تا به اپلیکیشن‌های تعاملیِ دو بُعدی یا سه بُعدی توسط یک شبکه استاندارد و از راه دور دسترسی پیدا کنند.

چندان دشوار نیست که تصور کنیم چرا این محصولات در استراتژی AWS برای ارائه دسترسی هرچه بیشتر به رایانش از طریق کلود در مقیاس بزرگ نقش کلیدی بازی خواهد کرد.

تا به امروز، همه‌چیز درباره کم‌تر کردن قیمت در ارائه رایانش ابری (Cloud Computing) بود؛ اما حالا یک مفهوم جدید به این صنعت در حال رشد اضافه شده است.

NICE پنجمین شرکت طراحی نرم‌افزار است که در یک سال اخیر توسط AWS تصاحب شده است؛ و در تحقیق خود، تحلیل‌گر شرکت «Pacific Crest» می‌گوید که این شرکت‌های کوچک طراحی نرم‌افزار که هرکدام مشکلات ریز مختص به خود را برطرف می‌کنند ارزش به سزایی در این صنعت خواهند داشت چون «رقابت در کلود از دوران نبرد بر سر قیمت در سال ۲۰۱۴ به عصر نبرد خدمات در سال ۲۰۱۶ و پس از آن رسیده است».

تحلیل‌گران می‌گویند که این خریدها از طرف آمازون نشان‌دهنده‌ی میل این شرکت به ترغیب کردن شرکت‌های تجاری است تا هرچه زودتر به سرویس‌های ابری AWS بپیوندند. این کار باعث می‌شود که AWS تفاوت خود را با سرویس‌هایی مانند «Google Compute» و «Mictosoft Azure» بیش از پیش مشخص کند.

Pacific Crest می‌گوید: «به نظر می‌رسد که رقابت بین سه شرکت بزرگ ارائه خدمات رایانش ابری به‌زودی گسترش پیدا می‌کند و اپراتورهای کلود نبردی را بر سر امکانات بهتر آغاز خواهند کرد».

شرکت‌هایی مانند «Elemental Technologies»، «AppThwack»، «ClusterK»، «2lemetry» و «Annapurna Labs» سایر خرید‌های AWS در سال ۲۰۱۵ هستند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات