گوگل کروم به زودی فایرفاکس را پشت سر گذاشته و رتبه دوم را کسب خواهد کرد

جمعه ۸ مهر ۱۳۹۰ - ۱۸:۲۲
مطالعه 3 دقیقه
براساس آمار ارائه شده توسط StatCounter مرورگر گوگل به زودی از فایرفاکس سبقت گرفته و رتبه دوم مرورگرهای وب را کسب خواهد کرد. در حال حاضر فایرفاکس پس از اینترنت اکسپلور در رتبه دوم مرورگرهای دنیا قرار دارد ولی فاصله کروم که در حال حاضر در رتبه سوم قرار دارد بسیار کم شده است و انتظار می رود به زودی فایرفاکس را پشت سر بگذارد.
تبلیغات

براساس اطلاعات منتشرشده توسط این شرکت ایرلندی که سرویس مجانی تجزیه و تحلیل آمار ترافیک وب را ارائه می کند، با توجه به رشد Chrome به زودی این مرورگر، فایرفاکس را پشت سر خواهد گذاشت و پس از Internet Explorer در رتبه دوم جای خواهد گرفت. در ماه گذشته Chrome حدود 23.6 درصد، Firefox حدود 26.8 درصد و Internet Explorer حدود 41.7 درصد سهم داشته اند.

رشد Google Chrome در سال 2011 حیرت آور بوده است. تعداد کاربران این مرورگر از ابتدای سال 2011 تا به حال 50 درصد افزایش یافته و سهم بازار این مرورگر نیز 8 درصد افزایش یافته است. در همین فاصله زمانی، فایرفاکس حدود 4 درصد از سهم بازار خود را از دست داده است یعنی حدود 13 درصد از کاربران فایرفاکس مرورگر خود را عوض کرده اند. اینترنت اکسپلور نیز حدود 4 درصد از سهم بازار را از دسته داده و حدود 9 درصد از کاربران این مرورگر، به مرورگرهای دیگر روی آورده اند.

در واقع آمار و ارقام نشان می دهد که برخی از کاربران فایرفاکس و اینترنت اکسپلور جذب گوگل کروم شده اند.

اما StatCounter تنها ارائه کننده آمارهای تحت وب نیست شرکت های دیگری نیز آمار و ارقام در رابطه با سهم مرورگرها ارائه کرده اند که بعضا با StatCounter متفاوت بوده است بعنوان مثال Net Application فاصله بین Chrome و Firefox را بسیار بیشتر اعلام کرده است براساس آمار منتشر شده توسط این وب سایت در ماه آگوست: Chrome حدود 15.5 درصد و Firefox حدود 22.6 درصد سهم داشته اند.

تعداد بازدیدکنندگان Net Application در کشورهای مختلف بهتر تقسیم شده اند و این وب سایت در کشورهای بزرگی همچون چین کاربران زیادی دارد به همین دلیل برخی معتقدند که آمار Net Application معتبرتر از StatCounter است. اما آمار ارائه شده توسط هر دو وب سایت رشد Chrome و کم شدن سهم بازار Firefox و Internet Explorer را نشان می دهد.

جالب است بدانید که در ماه آگوست اکثر بازدیدکنندگان وب سایت زومیت از Firefox استفاده کرده اند. 40.66 درصد کاربران زومیت از فایرفاکس، 24.92 درصد از اینترنت اکسپلور، 23.45 درصد از Chrome و 5.30 درصد از کاربران زومیت از Opera استفاده کرده اند. فاصله بین Chrome و Internet Explorer حدود یک درصد است و با توجه به روند رو به رشد Chrome به نظر می رسد که در ماه آینده تعداد بیشتری ازکاربران زومیت از Chrome استفاده کنند و به این ترتیب در ماه آینده Chrome از IE سبقت بگیرد. همچنین Internet Explorer در ماه جولای 27.86 درصد سهم داشته است و این بدین معناست که تعداد کاربران IE رو به کاهش بوده است.

منبع: PC Advisor

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات