هوآوی سرعت تکنولوژی وای‌فای فعلی را ده برابر بهبود بخشید

دوشنبه ۱۲ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۳:۵۷
مطالعه 1 دقیقه
ممکن است بزودی روتر وای‌فای پر سرعتی که به تازگی خریداری کرده‌اید کهنه و کند به نظر برسد. هوآوی به آزمایش وای‌فای بر اساس استاندارد آینده‌ی این تکنولولژی (802.11ax) پرداخته که می‌تواند به سرعت 10.5Gbps یعنی حدود ده برابر سریع‌تر از آنچه می‌توان از استاندارد 802.11ac امروزی دریافت کرد دست یابد.
تبلیغات

هوآوی مدعی است که آنچه برای دستیابی به این مطلوب مورد نیاز بوده، استفاده ی بهینه‌تر از امواج است. تکنولوژی جدید در زمینه‌ی تخصیص طیف‌های وایرلس هوشمندانه‌تر عمل کرده و ضمن مدیریت همزمان داده‌ها میان چند آنتن موجب کاهش تداخل‌های سیگنال می‌شود. هوآوی برای دستیابی به این سطح حتی نیازی برای سوئیچ به فرکانس‌های فوق-بالا نداشته و رویکرد آن بر روی همان باند 5GHz که اغلب شبکه‌های وای‌فای‌ از آن بهره می‌برند عمل می‌کند.

البته هنوز فاصله‌ی زیادی با تجاری‌سازی و ارائه‌ی روترهای 10 گیگابیتی به بازار مصرف وجود دارد. هوآوی حدس می‌زند که با فرض آماده بودن استاندارد 802.11ax و چیپ‌های متناسب با آن، این روترهای فوق‌سریع تا سال 2018 وارد بازار نخواهند شد. البته لازم نیست چهار سال آینده را در نا امیدی با روترهای تک گیگابیتی سر کنیم چرا که نسخه‌ی بروز شده‌ای از استاندارد 802.11ac طی سال 2015 ارائه خواهد شد که سرعت 7Gbps را به ارمغان خواهد آورد. بنابراین مسلما در آینده‌ی نزدیک پهنای باند زیادی برای استفاده خواهید داشت!

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات