گوگل پلاس بهترین عامل پیش رفت فیس بوک

دوشنبه ۲۸ شهریور ۱۳۹۰ - ۱۶:۳۶
مطالعه 2 دقیقه
زمانی که گوگل پلاس عرضه شد، برخی اعتقاد داشتند پایان عمر فیس بوک فرا رسیده است. اما هنوز بسیار زود است که در این رابطه اظهار نظر کرد چون شبکه اجتماعی گوگل پلاس در ابتدای راه است و هنوز مرحله آزمایشی را نیز طی نکرده است اما از زمانی که گوگل پلاس شروع به کار کرد، تغییرات اساسی در فیس بوک ایجاد شده و بسیاری از سرویس های این شبکه اجتماعی ارتقاء یافته است.
تبلیغات

Google+ در 28 ژوئن سال 2011 رسما شروع به کار کرد بسیاری معتقدند که گوگل پلاس در آینده فیس بوک را از بین خواهد برد ولی برخی نیز به تماشای جنگ میان این دو شبکه اجتماعی نشسته و از امکانات جدید آنها لذت می برند.

در سه ماه اخیر، تغییراتی در فیس بوک اعمال شد که تا به حال ندیده بودیم حال این سئوال مطرح می شود که آیا اگر گوگل پلاس شروع به کار نمی کرد بازهم چنین تغییراتی در فیس بوک اعمال می شد؟ البته فیس بوک همواره در حال تغییر و ارائه سرویس های جدید بوده است اما هیج وقت در یک فاصله زمانی کوتاه مدت، این میزان تغییرات را نداشته است. در واقع Google+، فیس بوک را مجبور به سرعت بخشیدن به امور کرده و در برخی شرایط نیز ایده و طرح های جدید را به ذهن مدیران فیس بوک القاء کرده است.

از زمانی که گوگل پلاس شروع به کار کرد، سیستم Chat فیس بوک تغییرات اساسی کرده و امکان مکالمه ویدیوی با همکاری اسکایپ به فیس بوک اضافه شد. همچنین امکان چت گروهی و مشاهده دوستانی که بیشترین پیغام را به آنها ارسال کرده اید نیز اضافه شد. یکی از برتری های مهم گوگل پلاس نسبت به فیس بوک امنیت و حفظ بهتر حریم شخصی کاربر بود و همین عامل باعث شد تا فیس بوک تغییرات اساسی در امنیت و حریم شخصی کاربران ایجاد کند. فیس بوک قابلیت جدیدی به نام Subscription اضافه کرده است که توسط آن می توانید وقایع عمومی (Public) افرادی که در لیست دوستان شما نیستند را دنبال کنید.

اگر با شبکه اجتماعی گوگل پلاس آشنا نمی باشید به این مقاله مراجعه کنید.

فیس بوک برخی از سرویس های غیرمحبوب خود را نیز از بین برد، سرویس هایی مانند App Directory و Facebook Deals دیگر وجود ندارند.

علاوه براین، شایعاتی مبنی بر سرویس های جدید فیس بوک مانند سرویس موزیک آنلاین و همکاری این شبکه اجتماعی با سینما و تلویزیون برای سرویس های ویدیوی جدید نیز مطرح شده است.

به هر حال جنگ میان فیس بوک و گوگل پلاس یک برنده داشته و آن هم کاربران می باشند. همیشه رقابت یکی از مهمترین عوامل پیشرفت است و رقابت این دو شبکه اجتماعی نیز منجر به ارائه امکانات بیشتر و بهتر به کاربران شده است. به همین دلیل ما گوگل پلاس را بهترین اتفاق برای پیشرفت فیس بوک می دانیم.

منبع: ZDNet

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات