فیسبوک ویژگی جدید Smart List را معرفی می کند، از خلاقیت تا تقلید از Google Plus

یک‌شنبه ۲۰ شهریور ۱۳۹۰ - ۱۳:۳۳
مطالعه 2 دقیقه
اگر در Google Plus عضو هستید احتمالا با قابلیت Circle این شبکه اجتماعی آشنا می باشید. شما می توانید در این شبکه اجتماعی، دوستان خود را از هم تفکیک کنید و مطالبی را که به هر یک از آنها ارسال می کنید به سادگی کنترل کنید. به عنوان مثال در شبکه اجتماعی گوگل پلاس، می توانید تعیین کنید که مطالبی که برای دوستان صمیمیتان ارسال می کنید، توسط همکاران اداره شما قابل مشاهده نباشد. فیسبوک نیز اخیرا تصمیم به ایجاد این ویژگی کرده تا کاربرانش بتوانند به سادگی "سطح دسترسی دوستان به مطالب" را تعیین کنند.
تبلیغات

اخیرا فیس بوک در حال بالا بردن سطح امنیت اطلاعات و حریم شخصی کاربران در سایت است. بسیاری از کاربران معتقدند که در Facebook حریم شخصی رعایت نمی شود.

شبکه اجتماعی Google + از ابتدا ویژگی "کنترل بازدید هر کاربر به اطلاعات ارسالی" را داشته است. اگر تا کنون در گوگل پلاس عضو نشده اید، در بخش نظرات، پیغامی ارسال کنید تا دعوت نامه این شبکه اجتماعی برای شما ارسال شود. برای آشنایی با امکانات گوگل پلاس به مقاله " راه اندازی شبکه اجتماعی گوگل پلاس، رقیب فیسبوک" مراجعه کنید.

در گوگل پلاس، شما چندین حلقه خواهید داشت که می توانید دوستان مختلف خود را در این حلقه ها دسته بندی کنید. به طور مثال برای همکاران خود یک حلقه ایجاد کنید، خانواده خود را در یک حلقه ذخیره کنید و دوستان صمیمی خود را در یک حلقه جداگانه قرار دهید. حتی می توانید هر کدام از دوستانتان را در دو یا چند حلقه قرار دهید. با استفاده از این ویژگی می توانید تعیین کنید که هر مطلبی تنها برای حلقه های خاصی نمایش داده شوند.

فیس بوک نیز پیش از این امکان دسته بندی دوستان را داشته است ولی استفاده از آن آسان نبود اما اکنون Facebook به فکر تعبیه Smart List است. همانطور که در تصویر ابتدای مقاله، مشاهده کردید در قسمت Smart List شما می توانید دوستان خود را در دسته های مختلف قرار دهید و از این طریق، مطلب ارسالی در هر قسمت را کنترل کنید.

این ویژگی هنوز به طور رسمی از طرف فیسبوک معرفی نشده و تنها تعدادی از کاربران به آن دسترسی دارند. اگر شما هم جزو این تعداد هستید، نظر خود را در مورد این ویژگی در بخش نظرات برای ما ارسال کنید.

منبع: Digital Trends

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات