یاهو در حال توسعه‌ی سرویسی مشابه یوتیوب برای رقابت با گوگل است

یک‌شنبه ۱۰ فروردین ۱۳۹۳ - ۱۲:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
براساس اطلاعات ارائه شده توسط آلکسا، یوتیوب سومین وب‌سایت پربازدید جهان پس از فیس‌بوک و گوگل است. اما گویا این سرویس اشتراک‌گذاری ویدئو در ماه‌های آتی شاهد ظهور رقیب نوپایی خواهد بود. گویا کمپانی یاهو نیز درصدد راه‌اندازی سرویسی مشابه یوتیوب است.
تبلیغات

براساس گزارش منتشر شده در Re/Code که به نقل از مدیرعامل یاهو، مریسا‌ مِیِر تهیه شده است، گویا این کمپانی درصدد راه‌اندازی یک وب‌سایت مشابه با سرویس یوتیوب گوگل است و در این راستا نیز یاهو به‌دنبال شبکه‌های پرطرفداری است که ویدئوهای خود را در سرویس ویدئویی رقیب به اشتراک می‌گذارند. براساس اطلاعاتی که توسط منابع آگاه در اختیار Re/Code قرار گرفته است، به نظر می‌رسد یاهو در نظر دارد تا با پیشنهادات مالی اغوا کننده و در اختیار گذاردن شرایط مالی بهتری، فیلم‌سازان و مالکان استریم‌های پرطرفدار یوتیوب را وارد تیم توسعه‌ی خود نماید.

گویا متخصصان یاهو با برقراری تماس با تولیدکنندگان ویدئو و مالکان شبکه‌ها پیشنهادات مالی بهتری را در مقایسه با آنچه که آن‌ها هم اکنون از یوتیوب دریافت می‌کنند، ارائه داده‌اند. از جمله‌ی این پشنهادات تشویقی می‌توان به افزایش درآمد از طریق تبلیغات یا حتی تضمین دریافت درجه‌ی خاصی از تبلیغات برای شبکه‌ی مورد نظر اشاره کرد. بسته‌ی پیشنهادی یاهو بسیار گسترده است، بطوری که این کمپانی امکان استفاده از صفحه‌ی خانگی یاهو را نیز در این پیشنهادات گنجانده است. مالکان شبکه‌های سرویس ویدئویی یاهو قادر خواهند بود تا هم‌ارز با سیاست‌های بازاریابی یاهو، خود نیز در زمینه‌ی تبلیغات به فعالیت بپردازند.

سیاست‌های مدنظر مِیِر با روند کاری یوتیوب نیز متفاوت است. برخلاف یوتیوب که یک سرویس رایگان بوده و هر کابری قادر است تا با ایجاد یک حساب‌کاربری ویدئوی مورد نظر خود را در این سرویس قرار دهد، میر در نظر دارد تا سرویس ویدئویی یاهو را یک وب‌سایت مختص به کاربران شناخته شده و شبکه‌های اختصاصی تبدیل کند. در حال حاضر یاهو به‌دنبال راه‌اندازی سرویس مدنظر خود است، اما در ادامه این کمپانی در پی جذب کاربران یوتیوب و مخصوصا کاربران بزرگ این سرویس خواهد بود. شاید پیشنهادات مالی و همچنین وعده‌ی اختصاص فضا در صفحه‌ی اصلی وب‌سایت یاهو، بخشی از کاربران یوتیوب را جذب یاهو نماید.

در حال حاضر یوتیوب 45 درصد از درآمد تبلیغاتی را از آن خود کرده و در مقابل تضمینی نیز در اختیار شبکه‌ها در خصوص جریان داشتن همیشگی این درآمد نمی‌گذارد. در صورتی که کاربران شناخته‌شده‌ی یوتیوب در مقابل پیشنهادات یاهو قرار بگیرند مطمئنا شاهد مهاجرت آن‌ها به یاهو خواهیم بود که در اینصورت این مهاجرت همچون یک دومینو رفته‌رفته منجر به مهاجرت خیل عظیمی از کاربران خواهد شد. این شرایط دقیقا خواسته‌ی مریسا‌میر است که در راس هرم مدیریت یاهو قرار دارد.

مطمئنا رقابت با سومین وب‌سایت پربازدید وب کاری بس دشوار خواهد بود که یاهو مشکلات و سختی‌های رقابت با آن را به جان خریده است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات