نمایشگاه ایفا 2019 و هرآنچه از آن انتظار داریم

سه‌شنبه ۱۲ شهریور ۱۳۹۸ - ۲۰:۱۰
مطالعه 9 دقیقه
نمایش ایفا 2019 (IFA 2019) به‌عنوان بزرگ‌ترین رویداد فناوری‌محور اروپا، فردا در برلین آلمان آغاز به‌کار خواهد کرد. چه انتظاراتی از این همایش بزرگ داریم؟
تبلیغات

کنگره‌ی موبایل بارسلونا بزرگ‌ترین رویداد موبایل‌محور دنیا است و محصولات متعددی در آن معرفی می‌شوند، اما این نمایشگاه ایفا است که بزرگ‌ترین رویداد فناوری‌محور اروپا به‌شمار می‌آید و سالانه توجه شمار زیادی از مردم را به‌خود جلب می‌کند. از آن‌جایی که ایفا نیز همچون نمایشگاه موبایل،‌ میزبان تنوع بسیار زیادی از محصولات الکترونیکی مصرفی است، پیش‌بینی دقیق محصولاتی که قرار است معرفی شوند، کار راحتی به‌شمار نمی‌آید. 

هفته‌ی جاری، بزرگ‌ترین شرکت‌های دنیا در نمایشگاه ایفا ۲۰۱۹ برلین گردهم می‌آیند تا جدیدترین دستاوردهای خود را در معرض نمایش قرار دهند. در ادامه‌ی مقاله، همه‌ی آنچه را که لازم است در مورد ایفا ۲۰۱۹ بدانید، برای‌تان گردآوردی کرده‌ایم؛ از جمله تاریخ آغاز نمایشگاه، تاریخ دقیق برگزاری کنفرانس‌ها، مدت‌زمان به‌طول‌انجامیدن نمایشگاه، محل برگزاری آن و البته مهم‌تر از همه، محصولاتی که انتظار داریم معرفی شوند.

ایفا IFA

پیش از هر چیز بد نیست بدانید، نمایشگاه Internationale Funkausstellung که بیشتر با نام IFA شناخته می‌شود، یک نمایشگاه تجاری عمومی است که به‌صورت سالانه در شهر برلین آلمان برگزار می‌شود. شرکت‌های بزرگی از سراسر دنیا در این همایش حضور پیدا می‌کنند تا محصولات جدیدشان را به‌نمایش بگذارد؛ از جدیدترین یخچال فریزهای دنیا و ماشین‌های لباس‌شویی که از طریق فرامین صوتی قابل‌کنترل هستند گرفته تا مایکروویو، تلویزیون‌های ۱۲۰ اینچ 8K، گوشی‌های هوشمند و تبلت‌ها. به‌عبارتی، ایفا میزبان تنوع بسیار بالایی از محصولات بوده و همین موضوع جذابیت خاصی به آن بخشیده است.

براساس اعلام رسمی، درهای نمایشگاه ایفا ۲۰۱۹ از ششم تا یازدهم سپتامبر امسال (مصادف با پانزدهم تا بیستم شهریورماه) به‌روی عموم مردم باز خواهد شد. البته محصولات مهمی که همه‌ی ما انتظارشان را می‌کشیم (نظیر نسخه‌ی بازسازی‌شده‌ی گلکسی فولد)، روزهای چهارم و پنجم سپتامبر (۱۳ و ۱۴ شهریور) طی چند کنفرانس معرفی می‌شوند. حضور در این کنفرانس‌ها تنها برای خبرنگاران امکان‌پذیر است.

درحالی که فعلا به‌‌طور دقیق نمی‌دانیم هر کدام از شرکت‌ها چه محصولاتی را برای نمایشگاه امسال آماده کرده‌اند، اما گمانه‌زنی‌هایی در این رابطه داریم. به‌لطف شایعات اخیر، تقریبا می‌توانیم بسیاری از محصولاتی را که قرار است در همایش امسال حضور پیدا کنند، پیش‌بینی کنیم. 

در جدول زیر، برنامه‌ی زمانی دقیق کنفرانس‌های نمایشگاه ایفا ۲۰۱۹ را مشاهده می‌کنید.

جدول زمان‌بندی کنفرانس‌های مطبوعاتی نمایشگاه ایفا ۲۰۱۹ (IFA 2019)

نام شرکت

تاریخ برگزاری کنفرانس

ایسر

۱۳ شهریور ۱۳۹۸ ساعت ۱۳:۰۰ به‌وقت تهران

(۴ سپتامبر ۲۰۱۹ ساعت ۱۰:۳۰ به‌وقت محلی)

ال‌جی

۱۴ شهریور ۱۳۹۸ ساعت ۱۲:۳۰ به‌وقت تهران

(۵ سپتامبر ۲۰۱۹ ساعت ۱۰:۰۰ به‌وقت محلی)

سامسونگ

۱۴ شهریور ۱۳۹۸ ساعت ۱۳:۳۰ به‌وقت تهران

(۵ سپتامبر ۲۰۱۹ ساعت ۱۱:۰۰ به‌وقت محلی)

فیلیپس

۱۴ شهریور ۱۳۹۸ ساعت ۱۴:۳۰ به‌وقت تهران

(۵ سپتامبر ۲۰۱۹ ساعت ۱۲:۰۰ به‌وقت محلی)

سونی

۱۴ شهریور ۱۳۹۸ ساعت ۱۵:۳۰ به‌وقت تهران

(۵ سپتامبر ۲۰۱۹ ساعت ۱۳:۰۰ به‌وقت محلی)

TCL

۱۴ شهریور ۱۳۹۸ ساعت ۱۷:۰۰ به‌وقت تهران

(۵ سپتامبر ۲۰۱۹ ساعت ۱۴:۳۰ به‌وقت محلی)

توشیبا

و

شارپ

(هم‌زمان)

۱۴ شهریور ۱۳۹۸ ساعت ۱۸:۳۰ به‌وقت تهران

(۵ سپتامبر ۲۰۱۹ ساعت ۱۶:۰۰ به‌وقت محلی)

لنوو

۱۴ شهریور ۱۳۹۸ ساعت ۲۳:۰۰ به‌وقت تهران

(۵ سپتامبر ۲۰۱۹ ساعت ۱۹:۳۰ به‌وقت محلی)

HMD گلوبال

۱۴ شهریور ۱۳۹۸ در ساعتی نامشخص

(۵ سپتامبر ۲۰۱۹ در ساعتی نامشخص)

ال‌جی موبایل

۱۵ شهریور ۱۳۹۸ ساعت ۱۲:۳۰ به‌وقت تهران

(۶ سپتامبر ۲۰۱۹ ساعت ۱۰:۰۰ به‌وقت محلی)

هواوی

۱۵ شهریور ۱۳۹۸ ساعت ۱۳:۰۰ به‌وقت تهران

(۶ سپتامبر ۲۰۱۹ ساعت ۱۰:۳۰ به‌وقت محلی)

کوالکام

۱۵ شهریور ۱۳۹۸ ساعت ۱۷:۳۰ به‌وقت تهران

(۶ سپتامبر ۲۰۱۹ ساعت ۱۴:۰۰ به‌وقت محلی)

در این جدول تنها اسامی شرکت‌های بزرگی ذکر شده که تاریخ برگزاری کنفرانس‌شان به‌طور دقیق مشخص شده است

IFA 2016

ایسر در ایفا 2019

اطلاعات بسیار کمی در مورد برنامه‌های ایسر برای کنفرانس اختصاصی‌اش در ایفا ۲۰۱۹ فاش شده است و حتی شایعات کمی نیز در این رابطه شنیده‌ایم. بااین‌حال تجربه ثابت کرده است که این شرکت به‌طور معمول با چند لپ‌تاپ و تبلت جدید پا به ایفا می‌گذارد و پیش‌بینی می‌کنیم امسال نیز از این قاعده مستثنی نباشد.

حتی امکان معرفی یک رایانه‌ی دسکتاپ از سوی ایسر وجود دارد، برخی افراد نیز در مورد احتمال معرفی رایانه‌ی گیمینگ سخن به میان آورده‌اند. افزون بر این‌ها، می‌توانیم احتمال دهیم که ایسر در ایفا ۲۰۱۹ به معرفی پروژکتور، مانیتور و حتی برخی لوازم جانبی نظیر صفحه‌کلید و ماوس اقدام کند. 

ایسوس در ایفا 2019

تا جایی که به‌خاطر داریم، ایسوس همواره در نمایشگاه‌های ایفا طی سالیان اخیر، مدل جدید لپ‌تاپ‌های سری ذن‌بوک (ZenBook) خود را معرفی کرده است، اما این شرکت در ایفای امسال به‌احتمال قوی سنت‌شکنی خواهد کرد. اگر پیگیر اخبار بوده باشید، می‌دانید که ایسوس در ماه مه امسال، مدل‌های جدید لپ‌تاپ‌های ذن‌بوک را به‌همراه گوشی ذن‌فون ۶ معرفی کرد.

در حال حاضر، به‌طور دقیق نمی‌دانیم که ایسوس برای ایفا چه در چنته دارد؛ بااین‌حال پیش‌بینی می‌کنیم که این شرکت مدل جدید گوشی مخصوص‌ بازی ROG یا محصول مشابهی را معرفی کند.

تلویزیون B7 OLED ال جی / LG B7 OLED

ال‌جی در ایفا 2019

ال‌جی با تمام توانش در همایش CES 2019 حضور پیدا کرد و از محصولاتی نظیر تلویزیون ۷۷ اینچ 4K OLED پرده برداشت؛ بنابراین پیش‌بینی می‌کنیم کنفرانس این شرکت در ایفا ۲۰۱۹، تب‌و‌تاب به‌نسبت کمتری داشته باشد، بااین‌حال ال‌جی هنوز هم محصولات متنوعی برای معرفی دارد. عمده‌ی شایعاتی که تاکنون شنیده‌ایم، به موبایل‌محور بودن کنفرانس ال‌جی اشاره دارند و می‌گویند این شرکت در ایفا ۲۰۱۹، به‌دنبال معرفی محصولاتی جدید در این دسته است. 

از بین محصولاتی که انتظار می‌رود الجی در ایفای امسال از آن‌ها پرده‌برداری کند، می‌توان به حداقل یک گوشی مجهز به نمایشگر دوگانه و دو گوشی میان‌رده جدید (K50S و K40S) اشاره کرد. همچنین انتظار می‌رود، الجی اولین گوشی مجهز به حسگر اثر انگشت یکپارچه با نمایشگر خودش را با نام G8X رونمایی کند. افزون بر این‌ها، احتمال رونمایی مدل جدید پروژکتورهای 4K سری Cinebeam هم از سوی ال‌جی وجود دارد.

HMD گلوبال در ایفا 2019

در کنفرانس HMD گلوبال نیز شاهد معرفی حداقل یک گوشی جدید با برند نوکیا خواهیم بود؛ هرچند نباید انتظار گوشی‌های بالارده‌ای چون نوکیا 9 PureView را داشته باشیم. براساس گزارش منتشره از سوی فون‌آرنا و اچ‌ام‌دی گلوبال در ایفای امسال احتمالا از سه گوشی میان‌رده‌ی نوکیا 5.2، نوکیا 6.2 و نوکیا 7.2 پرده‌برداری خواهد کرد.

Huawei

هواوی در ایفا 2019

از آن‌جایی که هواوی اخیرا دعوت‌نامه‌های برگزاری رویدادی اختصاصی در تاریخ ۱۹ سپتامبر (۲۸ شهریور) را به‌منظور معرفی گوشی‌های میت ۳۰ و میت ۳۰ پرو برای رسانه‌ها ارسال کرده است، کسی به‌طور دقیق نمی‌داند که این شرکت چینی‌ چه برنامه‌هایی برای ایفا در سر دارد. بااین‌حال از یک مورد مطمئن هستیم، این شرکت قصد دارد حضور پررنگی در ایفا داشته باشد. برخی رسانه‌ها از احتمال معرفی سیستم-روی-چیپ کرین ۹۹۰ خبر داده‌اند؛ برخی دیگر نیز مدعی شده‌اند هواوی در فکر معرفی تلویزیون 5K است.

آنر، زیربرند شناخته‌شده‌ی هواوی نیز در نمایشگاه امسال کنفرانس مستقلی خواهد داشت. آنر مانند ال‌جی عرضه‌ی محصولی خاص در ایفا را به‌صورت رسمی تأیید نکرده است، اما انتظار می‌رود این شرکت گوشی‌های تازه‌معرفی‌شده‌ی آنر 9X و 9X Pro را در جریان ایفای امسال، برای دیگر نقاط جهان نیز معرفی کند. گفتنی است، سال گذشته نیز گوشی آنر 8X به‌فاصله‌ی یک ماه از معرفی در چین، وارد بازارهای جهانی شد. افزون بر این‌ها، احتمالا شاهد معرفی آنر بند ۵ برای بازار آمریکا نیز خواهیم بود.

همان‌طور که بالاتر اشاره کردیم، هواوی معرفی اعضای جدید خانواده گوشی‌های میت از جمله میت ۳۰ و میت ۳۰ پرو را به اواخر شهریور ماه موکول کرده است؛ اما معرفی حداقل یک گوشی میان‌رده با برند هواوی در ایفا چندان دور از انتظار نیست.

وان‌پلاس در ایفا 2019

گرچه وان‌پلاس قصد ندارد در ایفا ۲۰۱۹ کنفرانس اختصاصی برگزار کند، اما اخیرا شایعات متعددی را در فضای مجازی مبنی بر احتمال معرفی تلویزیون اختصاصی این شرکت در پشت درهای بسته شنیده‌ایم. تلویزیون وان‌پلاس که از آن با نام وان‌پلاس TV یاد می‌شود، مدت‌ها است که در فضای مجازی خبرساز شده است. اگر وان‌پلاس واقعا تلویزیونش را در ایفا معرفی کند، به‌احتمال بسیار زیاد به‌زودی شاهد فاش‌شدن تصاویر مرتبط به آن خواهیم بود.

تلویزیون اولد پاناسونیک

پاناسونیک در ایفا 2019

پاناسونیک به‌عنوان یکی از حامیان همیشگی ایفا، همواره یکی از بزرگ‌ترین کنفرانس‌های این نمایشگاه را برگزار می‌کند و به‌احتمال زیاد، این روند قرار نیست به‌ این‌ زودی‌ها تغییر کند. در واقع پیش‌بینی می‌کنیم، امسال نیز یکی از مهم‌ترین و بزرگ‌ترین کنفرانس‌ها متعلق به پاناسونیک باشد. پاناسونیک به‌طور معمول از ایفا به‌عنوان بستری برای معرفی تلویزیونی جدید و بسیار جذاب استفاده می‌کند.

سامسونگ در ایفا 2019

سامسونگ طی سال جاری، محصولات مهم متعددی را معرفی کرده است؛ این شرکت ابتدا حضور پررنگی در CES 2019 داشت و از تلویزیونی ۹۸ اینچ با وضوح 8K پرده‌برداری کرد، سپس به معرفی گلکسی نوت ۱۰ در ماه اوت پرداخت و پیش‌بینی می‌شود رونمایی گلکسی اس ۱۱ را نیز برای فوریه‌ی ۲۰۲۰ در برنامه داشته باشد. این یعنی، احتمالا کره‌ای‌ها برنامه‌ی چندان ویژه‌ای برای ایفا ۲۰۱۹ ندارند.

بااین‌حال، برخی رسانه‌‌ها به نقل از منابع داخلی سامسونگ مدعی شده‌اند که این شرکت قصد دارد از فرصت پیش‌آمده استفاده کند و نسخه‌ی بازسازی‌شده‌ی گوشی پرسرو‌صدای گلکسی فولد را که از آن با نام گلکسی فولد ۲.۰ یاد می‌شود، در معرض نمایش قرار دهد. 

شارپ در ایفا 2019

هیچ نیازی به گمانه‌زنی برای کنفرانس شارپ در ایفای امسال نداریم. این شرکت به‌صورت رسمی تأیید کرده است که قصد دارد در این همایش، یک تلویزیون بزرگ ۱۲۰ اینچی 8K را معرفی کند. بااین‌حال تلویزیون ۱۲۰ اینچی آن‌ها نمی‌تواند به‌عنوان بزرگ‌ترین تلویزیون دنیا شناخته شود؛ چرا که این لقب متعلق به تلویزیون ۲۹۲ اینچی The Wall Luxury سامسونگ است. بااین‌حال، تلویزیون شارپ بدون شک بزرگ‌ترین تلویزیون LCD دنیا است. همچنین شارپ گفته است که تلویزیون جدید ۱۲۰ اینچی‌اش از فناوری 5G پشتیبانی می‌کند.

Sony Xperia 1 / اکسپریا وان

سونی در ایفا 2019

وقتی بحث به نمایشگاه ایفا می‌رسد، سونی تا حد بسیار زیادی غیرقابل‌پیش‌بینی است. این شرکت از کنفرانس‌های سالیان پیش خود به‌عنوان فرصتی برای معرفی انواع محصولات، از هدفون گرفته تا گوشی‌های هوشمند، استفاده کرده است و همین موضوع پیش‌بینی کنفرانس آن‌ها در ایفا ۲۰۱۹ را سخت می‌کند. در ایفای امسال، شاهد معرفی یک گوشی جدید (احتمالا اکسپریا ۲)، یک تلویزیون 4K جدید و حتی مدل جدید هدفون بی‌سیم 1000X خواهیم بود. پیش‌بینی می‌کنیم، این شرکت حتی در فکر معرفی مدل جدید هدفون‌های ورزشی نظیر WF-SP700N نیز باشد. 

TCL در ایفا 2019

تی‌سی‌ال همواره روی نمایشگاه ایفا، حساب ویژه‌ای باز می‌کند. طبق ادعاهای مطرح‌شده از سوی برخی رسانه‌ها،‌ این شرکت چینی در حال آماده‌شدن برای معرفی شمار درخورتوجهی از محصولات جدید ازجمله یک گوشی تاشدنی و یک تلویزیون مینی LED است. همچنین گفته می‌شود این شرکت قصد دارد یک گجت پوشیدنی جدید را معرفی کند.

چه انتظارات دیگری از ایفا 2019 داریم؟

موارد یادشده در بالا، تمامی شرکت‌های حاضر در ایفا ۲۰۱۹ را در بر نمی‌گیرند. لنوو، فیلیپس، سنهایزر، کوالکام و یاماها به‌همراه شرکت‌های دیگری نیز در ایفا ۲۰۱۹ حضور پیدا خواهند کرد و جدیدترین دستاوردهای‌شان را به‌نمایش خواهند گذاشت. برخی رسانه‌ها از احتمال معرفی لپ‌تاپ‌های سری یوگا در کنفرانس لنوو سخن به میان آورده‌اند. در ضمن گفته می‌شود، لنوو قصد دارد لپ‌تاپ‌های مجهز به 5G را که باتری‌شان در تمام طول روز دوام می‌آورد نیز معرفی کند. 

زومیت قصد دارد به‌ رسم هر سال، امسال نیز پوشش جامعی از نمایشگاه ایفا را تقدیم شما کاربران محترم کند. پس هم‌زمان با آغاز این همایش بزرگ، ما را دنبال کنید.

حال نوبت شما است که از انتظارات خود برای‌مان بگویید؛ شما چه دیدگاهی در این زمینه دارید؟ بیشتر از همه، منتظر برگزاری کدام کنفرانس در ایفا ۲۰۱۹ هستید؟ نظرات خود را با زومیت و کاربران دیگر در میان بگذارید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات