چه انتظاری از نمایشگاه ایفا 2017 داشته باشیم؟

سه‌شنبه ۷ شهریور ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۰
مطالعه 6 دقیقه
نمایشگاه ایفا ۲۰۱۷ تا چند روز دیگر در برلین برگزار خواهد شد و انتظار می‌رود طیف متنوعی از محصولات از گوشی موبایل تا لوازم خانگی در این نمایشگاه معرفی شود.
تبلیغات

نمایشگاه بین‌المللی ایفا یکی از معتبرترین نمایشگاه‌های فناوری دنیا است و در مقایسه با نمونه‌ی پر زرق‌وبرق آمریکایی‌اش یعنی نمایشگاه CES لاس‌وگاس، یک رویداد معتدل‌تر اروپایی محسوب می‌شود. در این نمایشگاه، نام‌های بزرگ زیادی از محصولات مختلف شامل گوشی‌ها و تلویزیون‌های جدید رونمایی می‌کنند. این نمایشگاه همچنین میزبان وسایل و تجهیزات مختلف آشپزخانه نظیر ماشین‌های ظرف‌شویی و یخچال و فریزر خواهد بود. این رویداد تا چند روز دیگر در برلین برگزار خواهد شد؛ اما پیش از آن بد نیست نگاهی اجمالی داشته باشیم به محصولات قابل انتظاری که احتمال رونمایی از آن‌ها می‌رود.

گوشی‌ هوشمند

برای سال‌ها، نمایشگاه ایفا، مکانی برای رونمایی سامسونگ از جدیدترین نسخه‌‌ی گوشی‌های هوشمند سری نوت به‌حساب می‌آمد. اما این غول فناوری کره‌ای، اکنون ترجیح می‌دهد این فبلت پرچم‌دار را در مراسم اختصاصی خودش و پیش از بازگشایی نمایشگاه ایفا معرفی کند. در نتیجه گوشی‌های هوشمند کمپانی‌های دیگر نظیر ال‌جی و سونی، شانس بیشتری برای عرض اندام در این نمایشگاه خواهند داشت.

LG V30

استراتژی کمپانی ال‌جی در انتشار اطلاعات و اخبار مختلف در مورد گوشی‌هایش پیش از معرفی رسمی، موجب شده است که اکنون آشنایی کاملی با پرچم‌دار جدید آن‌‌ها، یعنی وی ۳۰ داشته باشیم. برای مثال، در حال حاضر می‌دانیم که باز کردن قفل این دستگاه توسط تشخیص چهره یا صدای کاربر انجام خواهد شد. این گوشی همچنین از یک نمایشگر بدون حاشیه و یک دوربین قابل قبول بهره می‌برد. ال‌جی تأیید کرده است که دوربین این گوشی مجهز به پایین‌ترین مقدار ضریب F در بین تمام گوشی‌های دیگر خواهد بود.

در طرف دیگر، کمپانی سونی نیز همچون رقیب کره‌ای، اصرار چندانی برای حفظ اسرار مربوط به گوشی‌هایش نداشته است. به نظر می‌رسد این شرکت، دو دستگاه جدید در این نمایشگاه با نام‌های اکسپریا ایکس‌زد ۱ و ایکس‌زد ۱ کامپکت معرفی خواهد کرد. اولین محصول، یک پرچم‌دار و دومی یک نسخه‌ی کوچک‌شده از آن، اما با مشخصات بالا خواهد بود. بنا به گزارش‌ها، قیمت این دو گوشی به ترتیب، ۷۶۶ و ۶۳۸ دلار خواهد بود.

در همین زمان، کمپانی موتورولا پس از مدتی نسبتا طولانی، قرار است از گوشی موتو ایکس ۴ رونمایی کند. بنا بر اطلاعاتی که اخیرا منتشر شده است، موتو ایکس ۴ از یک نمایشگر ۵.۲ اینچی به همراه پردازنده‌ای هشت هسته‌ای و حافظه‌ی رم ۳ یا ۴ گیگابایتی بهره می‌برد و ظرفیت باتری آن ۳۰۰۰ میلی‌آمپر ساعت خواهد بود.

کمپانی بلک‌بری نیز با انتشار ویدئویی اعلام کرده که یک رویداد جدید در پیش است. با توجه به اینکه این شرکت به‌طور مشخص از گوشی کی‌وان (KEYOne) نام برده، به احتمال زیاد این خبر مربوط به یک دستگاه جدید نخواهد بود. بر اساس گزارش وب‌سایت جی‌اس‌ام آرنا، این شرکت درصدد عرضه‌ی جهانی نسخه‌ی مشکی این گوشی است که در ابتدا در هند عرضه شد دارد؛ البته این خبر هنوز تأیید نشده است.

پوشیدنی‌ها

به نظر می‌رسد که محصولات پوشیدنی در مقایسه با سال گذشته، حضور قدرتمندی در نمایشگاه ایفای ۲۰۱۷ نخواهند داشت. شایعات و اخبار غیر رسمی در مورد دستگاه‌های جدید به شکل قابل توجهی کاهش یافته است و به این ترتیب، خیلی بعید نیست که محصول پوشیدنی زیادی در ایفا معرفی نشود.

احتمال می‌رود سامسونگ در این نمایشگاه، دو دستبند هوشمند جدید معرفی کند. اولین محصول گیر فیت ۲ پرو، نسخه‌ی بهبودیافته‌ی گیر فیت ۲ اصلی است که قادر به پخش آفلاین موسیقی از اسپاتیفای و ردیابی شنای کاربر خواهد بود.

Smart Band

 خبر مهم‌تر، ورود چهارمین عضو خانواده‌ی گیر اس، یعنی گیر اسپرت خواهد بود که اکنون به لطف اسناد FCC از وجود آن مطلع شده‌ایم. با توجه به اطلاعات منتشرشده، این دستگاه از یک پایشگر اپتیکال ضربان قلب، بلوتوث و وای‌فای بهره می‌برد. اما این محصول یک ساعت هوشمند است که نام اسپرت را یدک می‌کشد؛ در نتیجه پیش‌بینی باقی مشخصات آن کار چندان دشواری نخواهد بود.

در طرف دیگر، کمپانی گارمین از دیگر شرکت‌کنندگان این نمایشگاه است و احتمال می‌رود نسخه‌ی به‌روزشده‌ی خانواده‌ی ساعت‌های مخصوص تناسب اندام خود را رونمایی کند. با توجه به پیشینه‌ی این شرکت، می‌توانیم انتظار معرفی ساعت‌های بهبودیافته‌تر و مجهزتری را داشته باشیم. وب‌سایت Wareable معتقد است که می‌توانیم منتظر رونمایی از یک نسخه‌ی به‌روزشده از ساعت ویوواکتیو با طراحی جذاب‌تر باشیم.

علاوه بر این، انتظار مشاهده‌ی ساعت‌های هوشمند هیبریدی بسیار بیشتری به همراه نمای آنالوگ و ویژگی‌های تکمیلی نظیر ردیابی فعالیت‌ها و پرداخت موبایل داریم. با این حال با توجه به اینکه بسیاری از برندهای مطرح ساعت‌سازی اعلام کرده‌اند محصولات جدید خود را در نمایشگاه جواهرات و ساعت بیسل‌ورد معرفی خواهند کرد، نمایشگاه ایفا محل حضور نام‌های کمتر شناخته‌شده‌ خواهد بود.

صوتی و تصویری و سایر محصولات

انتظار می‌رود، کمپانی‌های بی‌شمار دیگری از محصولات خود در این نمایشگاه رونمایی کنند؛ اما تاکنون جز شایعات و اخبار غیر رسمی، خبرهای رسمی چندانی از آن‌ها منتشر نشده است. از آنجایی که این شرکت‌ها برای رونمایی از تولیدات خود، معمولا تا زمان گشایش نمایشگاه ایفا انتظار می‌کشند، ادامه‌ی این وضعیت تا آن زمان کاملا منطقی خواهد بود. برای مثال،‌ به نظر می‌رسد کمپانی بنگ و اولافسن یک اسپیکر یا هدفون جدید از خانواده‌ی پایین‌رده‌ی Beoplay معرفی کند.

همچنین می‌توانیم انتظار رونمایی از مجموعه‌ای از تلویزیون‌های بزرگ‌تر و بهتر از سال گذشته را داشته باشیم. سامسونگ، سونی و ال‌جی، همگی قصد معرفی تلویزیون‌های جدید 4K ،8K و HDR را دارند افزون بر این، اگر همچنان جزو علاقه‌مندان به محتوای فیزیکی محسوب می‌شوید، می‌توانید منتظر رونمایی از پخش‌کننده‌های متنوع بلوری به همراه آخرین فناوری‌ها باشید.

علاوه بر موارد یادشده، می‌توانیم منتظر رونمایی از فناوری‌های جذاب خانه‌ی هوشمند، به‌خصوص از سوی کمپانی فیلیپس باشیم. این کمپانی هلندی احتمالا احساس می‌کند که در عرصه‌ی روشنایی هوشمند، تا حدودی از رقبای نوظهور بی‌شمارش عقب مانده است. اما دلیل حفظ سلطه‌ی فعلی این شرکت در این بازار برای مدت طولانی، محصولات جذاب و خلاقانه‌ی آن‌ است که طرفداران بی‌شماری دارد. فیلیپس در حال تمرکز بر محصولاتی با حاشیه‌ی سود بالاتر نظیر محصولات روشنایی با قابلیت ذخیره‌ی انرژی و ارائه‌دهنده‌ی امکانات سلامتی و تندرستی است تا مصرف‌کنندگان خود را از رقبای آسیایی نظیر سامسونگ الکترونیکس و سونی دور کند.

smart lighting

در سوی دیگر، در عرصه‌ی پردازش شخصی، اخبار چندانی مبنی بر معرفی دستگاه‌های جدید منتشر نشده است. اما حداقل می‌توانیم انتظار مشاهده‌ی برخی از لپ‌تاپ‌ها و تبلت‌های به‌روزشده و آماده‌ی فروش برای فصل تعطیلات را داشته باشیم. افزون بر این موارد، مشتاقانه منتظر اخبار مربوط به هدست‌های واقعیت افزوده و واقعیت ترکیبی از دیگر کمپانی‌ها و رونمایی از محصولاتی خواهیم بود که علاوه بر کاربران اولیه‌ی این پلتفرم‌ها، برای افراد بیشتری جذابیت دارند.

البته تمام موارد یادشده، همچنان در حد حدس و گمان هستند و برای یافتن اطمینان قطعی، چاره‌ا‌‌ی جز انتظار تا برگزاری رسمی نمایشگاه ایفا نخواهیم داشت. این نمایشگاه از روز جمعه‌ی آینده به مدت ۶ روز در شهر برلین آلمان برگزار می‌شود.

نظر شما در مورد ایفای ۲۰۱۷ چیست؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات