بهترین راه های از بین بردن حباب زیر گلس گوشی

جمعه ۱ دی ۱۴۰۲ - ۲۳:۳۰
مطالعه 6 دقیقه
مردی در حال نصب گلس گوشی
اگر می‌خواهید از شر حباب‌های زیر گلس گوشی خلاص شوید، در این مطلب روش‌های انجام اینکار را به شما آموزش خواهیم داد.
تبلیغات

حباب های زیر گلس گوشی علاوه‌بر ظاهر بد می‌توانند صفحه‌نمایش شما را تار کرده و اجرای ژست‌های لمسی را در گوشی شما سخت‌تر کنند. بااینکه شاید به برداشتن محافظ صفحه‌نمایش و چسباندن مجدد آن فکر کنید، اما این اقدام باید آخرین تلاش شما بعد از امتحان کردن تمام راه حل‌های دیگر باشد؛ زیرا می‌تواند استحکام چسب پشت محافظ را کاهش دهد. برای جلوگیری از این موضوع، فهرستی از نکات کاربردی و آسان برای کمک به حذف حباب‌های هوا از زیر گلس گوشی تهیه کرده‌ایم.

فهرست مطالب

چرا در محافظ صفحه‌نمایش حباب‌های هوا وجود دارد؟

این حباب‌های هوای مزاحم می‌توانند به دلایل مختلفی تشکیل شوند. حباب‌های هوا هنگام استفاده از محافظ صفحه‌نمایش پلاستیکی رایج‌تر هستند؛ اما می‌توانند در محافظ صفحه‌نمایش شیشه‌ای نیز ایجاد شوند. اگر به‌تازگی محافظ صفحه‌نمایش خود را نصب کرده‌اید، این حباب‌های هوا یا نتیجه‌ی نصب نادرست هستند یا اینکه صفحه‌نمایش دستگاه از قبل به طور کامل تمیز نشده است. ذرات کوچک گرد و غبار یا لکه‌هایی مثل چربی اثر انگشت اغلب باعث ایجاد حباب‌های هوا می‌شوند.

برداشتن حباب از زیر گلس گوشی

اگر صفحه‌نمایش دستگاه شما اثر انگشت داشته باشد یا هنگام استفاده از محافظ، چسب را لمس کرده باشید، این احتمال وجود دارد که حباب‌های هوا زیر محافظ صفحه‌نمایش شما تشکیل شود.

متأسفانه حتی اگر از محافظ صفحه‌نمایش، بسیار خوب مراقبت کنید، ممکن است چند ماه بعد حباب هوایی ظاهر شود. گاهی اوقات، فشار روی صفحه‌نمایش دراثر افتادن گوشی می‌تواند باعث جابه‌جایی محافظ و تشکیل ناگهانی حباب‌های هوا شود. درهر‌صورت، روش‌های حذف این حباب‌های هوا یکسان است. حالا، بیایید یاد بگیریم که چگونه از شر حباب هوای زیر گلس گوشی خود خلاص شویم.

چگونه از شر حباب‌های هوا در محافظ صفحه‌نمایش پلاستیکی خلاص شویم؟

حباب‌های هوا معمولاً به دلیل ناصاف‌بودن زیر محافظ صفحه‌نمایش پلاستیکی تشکیل می‌شوند. هنگام نصباینگونه محافظ‌ها مهم است که بسیار مراقب باشید؛ زیرا محافظ‌های پلاستیکی نسبت به شیشه مقاومت کمتری دارند. حالا بیایید نحوه‌ی حذف حباب‌های هوا از محافظ‌های صفحه‌نمایش را بررسی کنیم.

نحوه حذف حباب‌ها از محافظ صفحه‌نمایش با استفاده از کارت پلاستیکی

برای این روش به کارت پلاستیکی تمیز مانند کارت بانکی یا گواهینامه رانندگی نیاز خواهید داشت. سپس، مراحل زیر را دنبال کنید تا یاد بگیرید چگونه با استفاده از کارت از شر حباب‌های هوای زیر محافظ صفحه‌نمایش خود خلاص شوید.

  • گوشی خود را روی سطحی صاف قرار بدهید.
  • کارت پلاستیکی خود را با زاویه‌ای نسبت به مرکز صفحه در دست بگیرید.
  • فشار ملایمی بیاورید و کارت را از مرکز صفحه‌نمایش به لبه‌های بیرونی بکشید. اینکار به بیرون‌کردن‌ حباب‌های هوا به سمت ‌لبه‌های محافظ صفحه‌نمایش کمک می‌کند.
  • تا زمانی‌که تمام حباب‌های هوا از بین نرفته‌اند، روی کل صفحه بکشید.

حالا می‌دانید که چگونه حباب‌های هوا را از زیر محافظ صفحه‌نمایش خارج کنید!

از چسب نواری برای خارج‌کردن حباب‌های هوا از محافظ صفحه‌نمایش استفاده کنید

برای این منظور، به کارت پلاستیکی (مانند کارت بانکی) و تکه‌ای چسب نواری نیاز خواهید داشت که با استفاده از آن می‌توانید صفحه‌نمایش دستگاه خود را برای ازبین‌بردن هرگونه گرد و غبار و کثیفی تمیز کنید.

از آنجاکه برداشتن کامل و استفاده‌ی مجدد از محافظ‌های صفحه‌نمایش پلاستیکی ممکن است مشکل باشد، توصیه می‌کنم از این گزینه که تنها شامل برداشتن گوشه‌ای از محافظ صفحه‌نمایش شما است، استفاده کنید. بیایید نحوه‌ی استفاده از چسب نواری برای حذف حباب‌های محافظ صفحه‌نمایش مزاحم را مرور کنیم.

  • با استفاده از کارت بانکی، با دقت گوشه‌ای از محافظ صفحه‌نمایش پلاستیکی را جدا کنید. یادتان نرود که باید از لمس چسب با انگشتان خود خودداری کنید؛ زیرا چربی طبیعی پوست، چسب را ضعیف‌تر می‌کند.
  • بخشی از صفحه‌نمایش گوشی خود را که دارای حباب‌های هوا بود، با چسب نواری پاک کنید تا گردوغبار و لکه‌ها از بین بروند.
  • گوشه محافظ صفحه‌نمایش پلاستیکی خود را پایین آورده و از مرکز تا لبه‌های صفحه‌نمایش دستگاه خود را فشار دهید تا محافظ مجدداً روی صفحه قرار بگیرد.
  • برای هر گوشه، در صورت نیاز، این کار را تکرار کنید.

حالا می‌دانید که چگونه از شر حباب‌های گلس زیر گوشی که در اثر گردوغبار و پرز ایجاد می‌شوند خلاص شوید!

چگونه از شر حباب‌های هوا در محافظ صفحه‌نمایش شیشه‌ای خلاص شویم

برداشتن محافظ صفحه نمایش شیشه ای

محافظ‌های صفحه شیشه‌ای معمولاً نسبت‌به محافظ‌های پلاستیکیِ ارزان‌تر توصیه می‌شوند؛ زیرا آسان‌تر نصب می‌شوند و کمتر در معرض حباب‌های هوا قرار می‌گیرند. خبر خوب این است که اگر حباب‌های هوا زیر گلس شیشه‌ای شما ظاهر شده باشند، خلاص‌شدن از شر آن‌ها چندان سخت نخواهد بود. در ادامه با ما همراه باشید تا با نحوه‌ی حذف حباب‌های هوا از زیر گلس شیشه‌ای آشنا شوید.

از روغن آشپزی استفاده نکنید!

راه‌حل معمول توصیه‌شده، استفاده از روغن خوراکی در لبه‌های صفحه‌نمایش گوشی است تا زیر محافظ صفحه‌نمایش نفوذ کند و حباب‌های هوا را از بین ببرد. بااین‌حال، شدیداً توصیه می‌کنیم که اینکار را به‌دلیل خطر آسیب‌رسیدن به دستگاه خود انجام ندهید. با اینکه برخی موفقیت این روش را گزارش می‌کنند، اگر روغن به‌طور تصادفی در پورت‌های دستگاه شما یا به زیر صفحه‌نمایش نفوذ کند، می‌تواند به گوشی شما آسیب برساند. ما می‌خواهیم محافظ صفحه‌نمایش شیشه‌ای خود را نگه‌داریم و از خرید محافظ جدید خودداری کنیم. پس لطفاً روغن آشپزی را کنار بگذارید و به پیشنهادهای زیر توجه کنید!

استفاده از کارت بانکی برای حذف حباب‌ها از گلس

برای این روش نیز به کارت پلاستیکی تمیز مانند کارت بانکی یا گواهینامه رانندگی نیاز دارید. سایر مراحل مانند مراحل گفته‌شده در بخش گلس پلاستیکی است. بعد از انجام، از شر حباب‌های هوای زیر گلس گوشی خود خلاص خواهید شد.

اگر تمام مراحل بالا جواب نداد، حالا گلس را کاملاً بردارید!

اگر موارد بالا جواب نداد، خبر خوب این است که برخلاف گلس‌های پلاستیکی، گلس‌های شیشه‌ای مقاوم‌تر هستند. این یعنی که می‌توان آن را برداشت و دوباره قرار داد و سالم‌بودنش را حفظ کرد. رایج‌ترین عامل تشکیل حباب‌های‌ هوا زیر محافظ‌های شیشه‌ای، ذرات ریز گرد و غبار یا لکه است که قبل از نصب به‌درستی پاک نشده بودند. بنابراین زمانی‌که گلس گوشی را برمی‌دارید، باید قبل از استفاده‌ی مجدد، حتماً صفحه‌نمایش دستگاه خود را با دقت تمیز کنید.

  • از خلال دندان یا ناخن برای برداشتن گوشه‌ای از گلس شیشه‌ای خود استفاده کنید.
  • به آرامی کارت بانکی را زیر گوشه بلند شده بلغزانید و به‌آرامی آن را در دو طرف گوشی خود حرکت دهید. دقت کنید که با کارت بانکی فشار زیادی به گوشی وارد نکنید؛ زیرا اینکار می‌تواند به صفحه‌نمایش گوشی شما آسیب برساند.
  • کارت را در تمام عرض زیر شیشه قرار دهید. به آرامی کارت را به سمت پایین گوشی بکشید و هم‌زمان محافظ صفحه‌نمایش را از صفحه بردارید.
  • بدون لمس قسمت چسبنده، گلس را در جایی قرار دهید که کثیف نشود. اجازه ندهید گرد و غبار یا آشغال روی آن بنشیند.
  • حالا باید صفحه‌نمایش گوشی را با پارچه نرم کاملا تمیز کنید تا تمام گرد و غبار و چربی‌های روغنی از بین بروند. توجه داشته باشید که از بین‌بردن تمام گردوغبار و لکه‌ها بسیار مهم است؛ زیرا این امر می‌تواند باعث تشکیل دوباره‌ی حباب‌های هوا هنگام تلاش برای استفاده مجدد شود.
  • لبه‌های محافظ صفحه‌نمایش خود را با صفحه‌نمایش دستگاه تراز کنید.
  • محافظ را روی صفحه گوشی قرار دهید و به آرامی از وسط به لبه‌های صفحه فشار دهید. برای اینکار می‌توانید از کارت اعتباری یا چیزی شبیه‌ به آن استفاده کنید تا هرگونه حباب هوا را از مرکز به بیرون ببرید.

حالا شاهد گلس گوشی‌تان بدون حباب خواهید بود و از کارکردن با گوشی لذت خواهید برد.

سوالات متداول زومیت

  • چگونه می‌توان حباب‌های هوا را بدون برداشتن محافظ صفحه‌نمایش حذف کرد؟

    می‌توانید از شی صافی مانند کارت اعتباری برای فشار دادن حباب‌ها به سمت لبه‌های دستگاه خود استفاده کنید؛ اما اگر مدت زیادی از نصب گلس گذشته، احتمالاً مشکلتان حل نخواهد شد.

  • آیا حباب‌های محافظ صفحه‌نمایش از بین خواهند رفت؟

    اگر بلافاصله پس از استفاده، حباب‌ها را از محافظ صفحه‌نمایش خود حذف نکنید، این حباب‌ها معمولا به‌خودی‌خود از بین نخواهند رفت. اگر چسب خیلی خوب باشد، حباب‌ها ممکن است ۲۴ تا ۴۸ ساعت پس از استفاده ناپدید شوند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات