بهترین چت بات های جایگزین ChatGPT از بینگ تا جسپر

جمعه ۱۱ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۹:۳۰
مطالعه 5 دقیقه
ربات هوش مصنوعی در گوشی
ChatGPT تنها هوش مصنوعی تولید‌کننده متن نیست. در این مقاله به بهترین چت بات های جایگزین ChatGPT اشاره می‌کنیم و در مورد هر یک توضیح می‌دهیم.
تبلیغات

از زمان راه‌اندازی عمومی ChatGPT در نوامبر ۲۰۲۲، چت بات هوش مصنوعی مسحورکننده OpenAI، در حال نوردیدن قله‌های محبوبیت است. در هر گوشه و کناری می‌توانید محتوای سرگرم‌کننده از کارهای باورنکردنی‌ای که مردم با چت بات‌ها انجام می‌دهند را ببینید. برنامه‌نویسان، معلمان، دانشجویان، تولیدکنندگان محتوا و تقریباً متخصصان در هر زمینه‌ای کاربردهای خوبی برای این ابزار پیدا می‌کنند. به لطف این شگفتی تازه‌متولد دیگر کسی نیست که نداند هوش مصنوعی چیست یا ChatGPT چیست.

هنگامی‌که یک ابزار تا این اندازه در مرکز توجه قرار می‌گیرد، به راحتی می‌توان جایگزین‌هایی با ارزش برابر یا حتی بهتر از آن را از دست داد. به‌همین‌دلیل در این مقاله چت بات های جایگزین CHATGPT را که می‌توانید در حال حاضر به‌صورت رایگان یا با هزینه از آن‌ها استفاده کنید را گردآوری کرده‌ایم. در ادامه می‌توانید اطلاعات اولیه در مورد نحوه عملکرد آن‌ها و انتظاراتی که می‌توانید از هر یک داشته باشید را بخوانید.

فراموش نکنید پاسخ‌هایی که همه این چت‌ بات‌ها با اعتماد‌به‌نفس کامل ارائه می‌دهند را نباید همیشه به‌عنوان واقعیت در نظر بگیرید. پاسخ‌های دریافتی همیشه درست و دقیق نیست؛ بنابراین در مورد نحوه استفاده از نتایج حاصل دقت به خرج دهید.

۱. بینگ جدید

بینگ جدید یا بینگ مبتنی‌بر هوش مصنوعی مایکروسافت یکی از بهترین چت بات‌های جایگزین CHATGPT است که برخلاف ChatGPT به داده‌های اینترنتی زنده اتصال دارد و می‌تواند اطلاعات بی‌درنگ درباره ترندها و رویدادها دریافت کند. همین موضوع به هوش مصنوعی بینگ کمک می‌کند تا پاسخ‌های به‌روزتر و مرتبط‌‌تری نسبت به ChatGPT ارائه دهد.

چت هوش مصنوعی بینگ علاوه‌بر استفاده از مدل زبان GPT شرکت OpenAI از ثروت عظیم مایکروسافت از منابع هوش مصنوعی نیز بهره می‌برد که باعث برتری‌اش نسبت به بسیاری از چت بات های جایگزین CHATGPT می‌شود.

برای دسترسی به این چت بات سری به آموزش دسترسی به نسخه جدید بینگ بزنید.

چت بات بینگ جدید

۲. گوگل Bard

چت بات Bard یک سرویس هوش مصنوعی محاوره‌ای است که می‌تواند توسط عموم استفاده شود. می‌توان گفت بارد نه تنها از چت بات های جایگزین CHATGPT است، بلکه جدی‌ترین رقیب آن است. اساس بارد همان مدل زبانی پیشرفته‌ای خودِ گوگل؛ یعنی LaMDA است. به گفته گوگل، بارد جایگزینی برای موتور جست‌و‌جو نیست و بیشتر نقش مکمل دارد. می‌توانید از بارد برای ایده‌‌گرفتن و نوشتن پیش‌نویس و خلاصه کردن متون و چت‌کردن استفاده کنید.

چت‌بات بارد به‌صورت محدود در‌دسترس کاربران ایالات متحده و بریتانیا قرار گرفته است. اگر با اکانت آمریکا و بریتانیا به لیست انتظار بارد بپیوندید، نهایتاً تا دو روز بعد به‌صورت رایگان به این چت بات دسترسی پیدا خواهید کرد.

چت بات بارد گوگل

۳. Chatsonic

Chatsonic یک ربات چت هوش مصنوعی و از چت بات های جایگزین CHATGPT است؛ اما با داده‌ها، تصاویر و جستجوی صوتی بلادرنگ.

چت سونیک داده‌هایش را از GPT-4 می‌گیرد، اما برای به روز بودن اطلاعات ارائه‌شده از گوگل هم استفاده می‌کند. همچنین می‌تواند یاد بگیرد که پاسخ‌های مکالمه‌ای ایجاد کند؛ یعنی مکالمه قبلی را به‌خاطر بسپارد. باتوجه به این قابلیت، چت‌بات Writesonic منبعی ارزشمند برای محیط‌های پشتیبانی مشتری مانند مراکز تماس خواهد بود.

با استفاده از آدرس ایمیل می‌توانید یک حساب کاربری ایجاد کنید و از نسخه آزمایشی رایگان ۱۰۰۰۰ کلمه‌ای نوشته‌شده با هوش مصنوعی که البته مبتی‌بر GPT-4 نیستند، بهره ببرید.

چت بات یوسونیک

۴. YouChat

YouChat می‌تواند به سؤالات کلی پاسخ دهد، مسائل را توضیح دهد، ایده‌ پیشنهاد کند، متون را ترجمه یا خلاصه کند، ایمیل بنویسد و برای شما کد بزند. این مدل هوش مصنوعی محاوره‌ای توسط You.com، موتور جستجویی که از نوامبر ۲۰۲۱ در دسترس قرار گرفته، ساخته شده است.

یوچت داده‌های خود را از GPT 3.5 با بهینه‌سازی بیشتر توسط You.com استخراج می‌کند. وب‌سایت یو می‌گوید که چت‌باتش می‌تواند به سوالات مربوط به رویدادهای اخیر پاسخ دهد؛ بااین‌حال پاسخ‌ها همیشه درست نیستند.

برای استفاده از آن، باید در You.com ثبت‌نام کنید، سپس از تب Chat در سایت به چت بات دسترسی رایگان خواهید داشت. همچنین برای دسترسی سریع در سراسر وب می‌توانید از افزونه کروم یوچت استفاده کنید.

چت بات یوچت

۵. Jasper

Jasper یکی از پرکاربردترین ابزارهای نوشتاری هوش مصنوعی موجود در بازار است که قبلاً با نام Jarvis شناخته می‌شد.

جسپر نیز مانند ChatGPT از پردازش زبان طبیعی برای تولید پاسخ‌های انسان‌مانند استفاده می‌کند. علاوه‌بر تولید محتوا می‌تواند دستور زبان و سرقت ادبی را بررسی کند و در بیش از ۵۰ قالب مختلف ازجمله پست‌های ‌وبلاگ، موضوعات توییتر، اسکریپت‌های ویدئویی و موارد دیگر بنویسد. بااین‌اوصاف برای شرکت‌هایی که نیاز به تولید محتوای با کیفیت بالا در مدت زمان کوتاه دارند، ایده‌آل است، اما رایگان نیست.

جسپر علاوه‌بر قابلیت نوشتن، رابط چت جدیدی به نام Jasper Chat را نیز معرفی کرده است که به کاربران در تولید محتوا کمک می‌کند. فناوری مورد استفاده در Jasper Chat پیشرفته است، اما خروجی‌های حاصل ممکن است کیفیت متوسطی داشته باشند.

چت بات جسپر

۶. Character.AI

Character.AI دقیقاً همان چیزی است که اسمش می‌گوید؛ یک چت بات هوش مصنوعی که به شما امکان می‌دهد تعامل با افراد مشهور، شخصیت‌های تاریخی یا کاراکترهای فیلم را شبیه‌سازی کنید. از شخصیت‌های سیاسی مانند ترامپ تا شخصیت‌های سینمایی مانند تونی استارک، مجموعه بزرگ و جالبی از شخصیت‌ها برای تعامل در پلتفرم مذکور وجود دارد.

هوش مصنوعی Character به‌طور چشمگیری لحن و رفتار همه شخصیت‌های ارائه‌شده را منعکس می‌کند.

می‌توانید با استفاده از ویژگی «Character Assistant» در پلتفرم، واکنش سریع و پاسخی به سبک ChatGPT دریافت کنید؛ اما همین حالا بگویم که انتظار پاسخ‌های با کیفیت ChatGPT را نداشته باشید. با‌این‌حال کاراکتر Character.AI ارزش امتحان کردن را دارد.

چت بات character

سوالات متداول زومیت

  • بهترین چت بات های جایگزین ChatGPT چیست؟

    چت‌بات‌های گوگل بارد، بینگ جدید، یوچت، چت‌سونیک و جسپر بهترین چت بات های جایگزین ChatGPT هستند.

  • آیا ChatGPT بهتر از Jasper AI است؟

    ChatGPT یک هوش مصنوعی مولد قدرتمند است که بیشتر در جهت تحقیق و آزمایش مورد استفاده قرار می‌گیرد. Jasper Chat به طور خاص برای استفاده تجاری مانند بازاریابی و فروش، و تولید پست‌های رسانه‌های ‌اجتماعی طراحی شده است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات