آموزش انتقال فایل از آیفون به کامپیوتر (ویندوز و مک)

دوشنبه ۱۷ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۹:۰۰
مطالعه 15 دقیقه
انتقال اطلاعات از آیفون به کامپیوتر بپیچیدگی‌هایی دارد. در این مقاله به روش‌های بدون کابل و با سیم انتقال فایل از آیفون به ویندوز و مک خواهیم پرداخت.
تبلیغات

در دنیای پررونق فناوری، اشتراک‌گذاری داده‌ها بین دستگاه‌ها هنوز به‌طرز آزاردهنده‌ای غیرمعمول و پیچیده است. برای انتقال فایل بین دستگاه‌ها، می‌توانید یک فایل را AirDrop و آن را برای خودتان ایمیل کنید و از آیتونز و برنامه‌های شخص ثالث یا آپلود داده در فضای ابری استفاده کنید و سپس از دستگاه دیگری هرچه لازم دارید، دانلود کنید.

دراصل روش‌های بی‌شماری برای انتقال فایل از آیفون به کامپیوتر وجود دارد؛ اما نکته‌ی اصلی راحتی و سرعت در استفاده از آن‌ها است. برای انتقال فایل‌های کوچکی که به‌سرعت به آن‌ها نیاز داریم، روش‌های بدون کابل بهترین گزینه هستند و روش‌های سیمی زمانی به کار می‌آیند که قصد داریم بکاپ تهیه کنیم یا حجم زیادی از اطلاعات را انتقال دهیم.

در این مقاله آموزشی، شما را با بهترین و پرطرفدارترین روش‌های انتقال اطلاعات از این مدل گوشی به کامپیوتر و برعکس آشنا می‌کنیم. پس تا پایان با زومیت همراه باشید.

در این مقاله می‌خوانید:

فهرست مطالب

انتقال فایل از ایفون به کامپیوتر با وای فای

احتمالاً اکثر کاربران قدیمی آیفون با انتقال بی سیم فایل بین آیفون به کامپیوتر با نرم‌افزارهای AirTransfer و AirDroid آشنایی دارند؛ اما در‌این‌بین اپ Documents کمتر‌ شناخته شده است.

اپ Documents

اپ رایگان Documents از Readdle گزینه‌ای عالی در میان برنامه‌های شخص ثالث برای انتقال فایل‌ها از کامپیوتر شخصی ویندوز و مک به آیفون یا آیپد و برعکس است. شما می‌توانید در مک و ویندوز (بدون دردسرهای خاص برنامه iTunes) با اپ Documents کار کنید. فقط کافی است که دستگاه‌های شما به شبکه WiFi متصل باشند.

به‌کمک این اپ، می‌توانید درصورت‌ لزوم بدون اتصال وای‌فای برای انتقال اطلاعات از کابل لایتنینگ نیز استفاده کنید. انتقال فایل با این اپ سریع است و این موضوع به سرعت اینترنت شما متکی نیست.

همچنین پس از انتقال فایل‌ها به آیفون یا آیپد، لازم نیست برای بازکردن فرمت‌های فایل مختلف به زحمت بیفتید؛ زیرا اپلیکیشن Documents فایل‌منیجر قدرتمندی است که می‌تواند به‌طور مستقیم همه فرمت‌های پرکاربرد را در آیفون باز کند. برای آشنایی با روش استفاده از این اپ، مراحلی را دنبال کنید که در‌ادامه آمده است.

انتقال فایل از آیفون به کامپیوتر با documents

برای انتقال از ایفون به کامپیوتر به کمک این اپ مراحل زیر را دنبال کنید:

  • در آیفون، برنامه Document را از اپ استور دانلود کنید.
  • مطمئن شوید که آیفون و کامپیوتر شخصی شما از یک شبکه Wi-Fi استفاده می‌کنند. برنامه Documents را باز کنید و در تب My Files (اولین تب در قسمت پایین و سمت چپ) روی آیکون + در گوشه پایینی سمت راست ضربه بزنید و Connect to computer را انتخاب کنید.
انتقال بی سیم اطلاعات بین آیفون و کامپیوتر-۲
  • در مرورگر کامپیوتر شخصی خود به docstransfer.com بروید. درادامه، از شما خواسته می‌شود کدی را وارد کنید که در آیفونتان نشان داده می‌شود. کد را وارد کنید تا آیفون و کامپیوتر شخصی شما متصل شوند. همچنین، می‌توانید با انتخاب گزینه‌ی Sign in with QR code در آیفون و انتخاب گزینه‌ی Show QR-code to Scan در مرورگر به‌جای وارد‌کردن کد با اسکن کد QR دستگاه‌ها را به‌هم متصل کنید.
انتقال بی سیم اطلاعات بین آیفون و کامپیوتر
  • پس از برقراری اتصال محلی، می‌توانید تمام عکس‌ها و ویدئوهای موجود و اطلاعاتی که در آیفونتان در اپ Documents ذخیره کرده‌اید یا برای انتقال آن‌ها را به‌کمک گزینه‌ی Save to files در بخش اشتراک‌گذاری آیفون در این اپ ذخیره کرده‌اید، مشاهده کنید.
انتقال بی سیم اطلاعات بین آیفون و کامپیوتر  با اپ documents
  • بلافاصله پس از انتقال فایل به این اپ، آن را در صفحه‌ی مرورگر کامپیوترتان مشاهده خواهید کرد.
انتقال بی‌سیم اطلاعات بین آیفون و کامپیوتر  با اپ documents
  • همچنین، دسترسی به فایل‌های دانلودشده با سافاری یا ذخیره‌شده در آیفون ازطریق پوشه Files در این اپ امکان‌پذیر است.
  • برای انتقال اطلاعات کامپیوتر به آیفون ازطریق Documents می‌توانید از گزینه‌ی Upload files در گوشه‌ی بالایی سمت راست صفحه وب‌سایت استفاده کنید یا فایل‌ها را از مکان مدنظر به داخل یکی از پوشه‌های Documents بکشید و رها کنید.

انتقال بی سیم فایل بین آیفون و مک با ایردراپ

کاربران اپل می‌توانند از AirDrop برای ارسال عکس‌ها، اسناد، مکان‌ها، وب‌سایت‌ها و... به دیگر دستگاه‌های اپلی دلخواهشان استفاده کنند. ایردراپ سریع‌ترین و ساده‌ترین راه انتقال بی سیم فایل‌ها از دستگاه اپل به دستگاهی دیگر است که از ترکیب وای‌فای و بلوتوث برای ایجاد ارتباط بی سیم بین دو دستگاه استفاده می‌‌کند.

شما می‌توانید از این اتصال برای انتقال سریع فایل‌ها استفاده کنید. هر فایلی که با این روش انتقال می‌دهید، کاملاً رمزگذاری شده است؛ بنابراین، اگر مراقب حفظ حریم خصوصی خود باشید؛ حتی زمانی که از ایردراپ در یک شبکه عمومی استفاده می‌کنید، نباید نگران دسترسی شخص دیگری به فایل‌هایتان باشید.

به‌کمک ایردراپ می‌توانید برای هر کسی که در محدوده‌ی Wi-Fi و بلوتوثتان قرار دارد، فایل‌ها را ارسال کنید. در‌ادامه، نحوه ایردراپ‌کردن فایل‌ها از مک و آیفون را توضیح خواهیم داد.

نحوه فعال‌کردن ایردراپ در مک

ایردراپ با هر دستگاه مک (شامل مک بوک، iMac، مک مینی، مک پرو و مک استودیو) که از سال ۲۰۱۲ به‌بعد روانه‌ی بازار شده است (به‌استثنای Mac Pro 2012) تا زمانی که سیستم‌عامل OS X Yosemite یا جدیدتر را اجرا کند، سازگار است. برای بررسی این جزئیات مک خود، منو اپل را در بالا سمت چپ باز و About This Mac را انتخاب کنید. اگر مک شما سازگار بود، مراحل زیر را دنبال کنید تا با نحوه ایردراپ‌کردن فایل‌ها بین مک و آیفون یا سایر دستگاه‌های اپل آشنا شوید.

  • ابتدا مطمئن شوید که وای‌فای و بلوتوث در هر دو دستگاهی که می‌خواهید اطلاعات را بینشان منتقل کنید، روشن است. Control Center را از سمت راست بالای نوار منو باز و سپس برای فعال‌کردن Wi-Fi و Bluetooth کلیک کنید. به اتصال به یک شبکه Wi-Fi نیازی ندارید، فقط باید آن را روشن کنید.
نحوه روشن کردن ایردراپ در مک-۱
  • اکنون باید مطمئن شوید که مک شما برای هر کسی که می‌خواهد فایل‌های AirDrop را مشاهده کند، مشاهده‌شدنی است. برای انجام این کار، یک پنجره Finder جدید باز و پوشه‌ی AirDrop را از نوار کناری انتخاب کنید. اگر نمی‌توانید این پوشه را پیدا کنید، به‌جای آن Go > AirDrop را از نوار منو انتخاب کنید.
  • در پایین پنجره AirDrop، روی عبارت :Allow me to be discovered by کلیک کنید تا منو کشویی باز شود. سپس گزینه‌ی Contacts Only یا Everyone را انتخاب کنید تا ایردراپ برای مک فعال شود. توجه کنید که حتی اگر گزینه‌ی Everyone را انتخاب کنید، هیچ‌کس نمی‌تواند بدون اجازه شما فایلی را به مک منتقل کند.
نحوه روشن کردن ایردراپ در مک-۲

نحوه ایر دراپ کردن از آیفون به مک

اگر می‌خواهید از آیفون به مک ایردراپ کنید:

  • در آیفونتان محتوایی را باز کنید که قصد دارید آن‌را منتقل کنید. سپس، منو Share را انتخاب کنید و روی نماد AirDrop ضربه بزنید. سپس آیکون مکی را انتخاب کنید که می‌خواهید لینک وب را به آن ارسال کنید.
نحوه ایردراپ کردن از آیفون به مک
  • مک گیرنده پیامی را نشان می‌دهد که برای دریافت فایل باید آن را بپذیرید؛ پس گزینه‌ی Accept را انتخاب کنید.

پس از ضربه‌زدن روی Accept، فرایند دریافت فایل آغاز می‌شود. فایل‌ها به‌طور پیش‌فرض در پوشه‌ی Downloads ذخیره می‌شوند. اگر آن‌ها را مشاهده نکردید چنانچه فرمت‌های خاصی از فایل هستند که توسط اپلیکیشن‌های مختلف قابل شناسایی‌شدن هستند، در داخل آن‌ها به‌دنبال فایل بگردید. برای مثال برای عکس‌ها برنامه Photos را بررسی کنید.

لینک‌های وب به مرورگر وب پیش‌فرض مک منتقل و باز می‌شود. اگر می‌خواهید ایردراپ را از آیفون به مکی انجام دهید که هر دو به یک اپل آی‌دی متصل هستند، گزینه‌ی Accept یا Decline را نخواهید دید و بلافاصله فرایند انتقال اتفاق می‌افتد.

نحوه ایردراپ کردن از مک به آیفون

  • روی فایلی که می‌خواهید به‌اشتراک بگذارید، کلیک‌راست کنید. در منو ظاهرشده، نشانگر ماوس را روی Share نگه دارید و روی AirDrop کلیک کنید.
نحوه ایردراپ کردن از مک به آیفون
  • برای ارسال فایل، آیفون گیرنده را از فهرست انتخاب و سپس روی Done کلیک کنید.

انتقال فایل از آیفون به کامپیوتر با iTunes

زمانی که کابل لایتنینگ دردسترس است، برای انتقال فایل‌های حجیم بین آیفون و کامپیوتر اتصال سیمی روش مناسب‌تری به‌نظر می‌آید. برنامه‌های زیادی برای انتقال سیمی فایل‌ها بین آیفون و کامپیوتر وجود دارند که iTunes اولین آن‌ها است. درکنار آیتونز ابزارهایی مانند 3utools و iMazing نیز هستند که شاید امکانات بیشتر و رابط کاربری روان‌تری از آیتونز داشته باشند و کاربر کار با آن‌ها را ترجیح بدهد.

کار با تمام این اپ‌ها تقریباً شبیه به آیتونز است؛ بنابراین، اگر روش انتقال داده با آیتونز را بدانید، به‌راحتی می‌توانید از سایر برنامه‌ها نیز استفاده کنید. پیش از شروع بد نیست بدانید که پس از اتصال کابلی آیفون به کامپیوتر، می‌توانید بدون نیاز به آیتونز یا هر اپ دیگری از My Computer به عکس‌ها و فیلم‌های موجود در آیفون دسترسی داشته باشید. برای انتقال فایل از آیفون به کامپیوتر با iTunes:

  • آیفون را با کابل به کامپیوتر متصل کنید. درادامه، اپ آیتونز را باز و روی آیکون کوچک گوشی کلیک کنید تا دستگاهتان را نمایش دهد.
انتقال فایل با آیتونز-۱
  • سپس در نوار کناری سمت چپ، روی File Sharing کلیک کنید.
  • در پنجره‌ی سمت راست آیتونز، تمام برنامه‌های سازگاری را مشاهده خواهید کرد که قابلیت اشتراک فایل با آیتونز را دارند. اگر در این بخش اشتراک‌گذاری فایل برنامه‌ای را مشاهده نمی‌کنید، پس دستگاه شما هیچ برنامه‌ی اشتراک‌گذاری فایلی ندارد. در این صورت، توصیه می‌کنیم با نصب برنامه‌ی Documents که در بخش اول این مقاله به آن اشاره کردیم، به استفاده از آیتونز ادامه دهید.
انتقال فایل با آیتونز-۲
  • در بخش File Sharing، روی هر اپی که کلیک کنید، می‌توانید فایل‌های موجود در آن را ببینید و سپس آن را به کامپیوترتان انتقال دهید. همچنین برای انتقال اطلاعات از کامپیوتر به آیفون، می‌توانید فایل مدنظر را به یکی از اپ‌های موجود در بخش File Sharing بکشید و رها کنید.
  • برای انتقال اطلاعات یا فایل‌ها از آیفون به کامپیوتر، در آیفون فایل دلخواهتان را باز کنید و روی آیکون Share ضربه بزنید و گزینه‌ی Save to files را انتخاب کنید. سپس از بخش On my iPhone یکی از پوشه‌هایی را انتخاب کنید که اپ آن را در بخش File Sharing در آیتونز دیده بودید و برای ذخیره‌ی فایل در آن پوشه، روی Save در بخش بالایی سمت راست ضربه بزنید.
انتقال فایل با آیتونز-۳
  • اکنون اگر به آیتونز بروید و اپی که فایل را در آن ذخیره کرده‌اید، باز کنید (در مثال ما IMG_2120 در اپ Documents ذخیره شد)، می‌توانید فایل را ببینید و به کامپیوتر انتقال دهید.
انتقال فایل با آیتونز-۴
  • برای ذخیره‌ی تصویر روی سیستم ،می‌توانید آن را انتخاب و روی Save در گوشه‌ی پایینی سمت راست کلیک کنید یا به‌راحتی تصویر را داخل پوشه‌ی مدنظر در سیستمتان بکشید و رها کنید.

انتقال فایل از آیفون به کامپیوتر ازطریق iCloud Drive

یکی از راه‌های ساده و رسمی برای انتقال فایل بین آیفون و تقریباً هر پلتفرم دیگری از جمله ویندوز استفاده از iCloud است. به منظور انتقال فایل‌ها بین دو دستگاه با این روش شما فایل‌های خود را در iCloud آپلود می‌کنید و سپس آن‌ها را در دستگاه دیگر دانلود می‌کنید. در طرح رایگان iCloud فقط 5 گیگابایت فضای ذخیره‌سازی دریافت می‌کنید؛ بنابراین اگر می‌خواهید از iCloud برای انتقال فایل‌های بزرگ‌تر استفاده کنید، مجبور به خرید اشتراک هستید.

اما اگر از اینترنت‌های محدود و حجمی استفاده می‌کنید، استفاده از iCloud برای انتقال فایل‌های بزرگ‌ ایده خوبی نیست. سایر سرویس‌های ذخیره‌سازی ابری مانند Google Drive دراپ‌باکس، گوگل درایو و وان‌درایو نیز می‌توانند به‌طور مشابه برای انتقال فایل‌ها بین دستگاه‌های iOS و کامپیوتر استفاده شوند.

  • به بخش فایل‌هایی که می‌خواهید به کامپیوترتان منتقل کنید، بروید تا فایل را Copy کنید. اگر می‌خواهید چندین فایل را کپی کنید، از گزینه Select در منوی سه‌نقطه استفاده کنید.
انتقال فایل از آیفون به کامپیوتر از طریق iCloud Drive
  • برنامه Files را در آیفون خود باز کنید و به iCloud Drive بروید.
  • فایل‌های کپی‌شده را در آنجا Paste کنید. برای این کار روی صفحه ضربه بزنید و مکث کنید، سپس گزینه Paste را انتخاب کنید. فایل‌های شما اکنون در iCloud Drive آپلود می‌شوند.
۱-انتقال فایل از آیفون به کامپیوتر از طریق iCloud Drive
  • برای دانلود این فایل‌ها در کامپیوترتان به iCloud.com بروید یا از برنامه iCloud Drive برای ویندوز استفاده کنید.
  • توجه داشته باشید اگر می‌خواهید با استفاده از iCloud عکس‌ها را از آیفون خود به کامپیوتر منتقل کنید، باید ابتدا گزینه iCloud Photos را با رفتن به Settings > Photos > iCloud Photos فعال کنید. با این کار تمام عکس‌های شما در iCloud آپلود می‌شود تا بتوانید آن‌ها را در کامپیوترتان دانلود کنید.
۲-انتقال فایل از آیفون به کامپیوتر از طریق iCloud Drive

بهترین برنامه انتقال فایل از آیفون به کامپیوتر

درست است که آیتونز روش اصلی انتقال فایل از آیفون به کامپیوتر به حساب می‌آید، اما باتوجه به محدودیت‌های آن شاید ترجیح بدهید به دنبال برنامه‌های جایگزین بگردید. در ادامه تعدادی از بهترین برنامه انتقال فایل از آیفون به کامپیوتر را معرفی کرده‌ایم و روش کار با آن‌ها را آموزش داده‌ایم.

انتقال فایل از آیفون به کامپیوتر با iMazing

iMazing یکی از بهترین و حرفه‌ای‌ترین ابزارهای جایگزین آیتونز برای مدیریت آیفون و آیپد است که امکانات فوق‌العاده‌ای دراختیار کاربران قرار می‌دهد. با برنامه iMazing نیز می‌توانید فایل‌های خودتان را از گوشی آیفون به کامپیوتر یا بالعکس را منتقل کنید. همچنین می‌توانید عکس‌ها را بدون همگام‌سازی یا استفاده از فضای ابری، تنها با چند کلیک به‌طور ایمن ذخیره کنید. حتی می‌توانید فایل‌ها را از دستگاه خود مستقیماً به دسکتاپ بکشید و رها کنید.

  • آیفون را با کابل به کامپیوتر وصل کنید، سپس اپ iMazing را اجرا کنید.
  • برای انتخاب فایل موردنظر از نوار کناری سمت چپ اقدام کنید.
  • در پنجره اصلی پوشه یا فایل موردنظرتان را انتخاب کنید. پس از انتخاب فایل‌ها برای کپی می‌توانید به‌راحتی آن‌ها را بکشید و در پوشه مدنظر در کامپیوتر رها کنید یا از دکمه Copy to PC در پایین صفحه کمک بگیرید.
انتقال فایل از آیفون به کامپیوتر با iMazing

انتقال فایل از آیفون به کامپیوتر با 3utools

3utools یکی دیگر از اپ‌های پرطرفدار برای انتقال اطلاعات آیفون به کامپیوتر است. استفاده از این این برنامه درست مانند iMazing بی‌دردسر و سرراست و همان‌طورکه اشاره شد کار با تمام این برنامه‌ها تقریباً مانند آیتونز است؛ پس اگر روش انتقال داده با هر کدامشان را بدانید، به‌راحتی می‌توانید از سایر اپ‌ها نیز استفاده کنید.

  • پس از اتصال آیفون به سیستم و اجرای 3utools می‌توانید در پنل سمت چپ تمام پوشه‌های قابل انتقال را مشاهده کنید.
  • گزینه Export Settings که در عکس زیر مشخص شده است گزینه‌هایی را برای انتقال انواع داده در اختیارتان قرار می‌دهد؛ بنابراین پیش از شروع انتقال فایل آیفون به کامپیوتر می‌توانید به این بخش سر بزنید.
انتقال فایل از آیفون به کامپیوتر با 3utools
  • پس از اینکه فایل‌های مدنظرتان را انتخاب کردید، می‌توانید کلیک راست کنید تا گزینه Export را انتخاب کنید یا از دکمه Export که در بالا قرار دارد کمک بگیرید. با کلیک روی این گزینه تنها باید مکان ذخیره فایل را انتخاب کنید.
۱-انتقال فایل از آیفون به کامپیوتر با 3utools

همچنین در برخی موارد می‌توانید پس از انتخاب فایل موردنظر آن را داخل پوشه‌ای از کامپیوتر بکشید و رها کنید

۲-انتقال فایل از آیفون به کامپیوتر با 3utools

انتقال فایل از آیفون به کامپیوتر با کابل

در تمام روش‌هایی که در این مقاله گفته شد هرکجا که استفاده از کابل لایتنینگ ممکن بود، به آن اشاره کردیم. برای راحتی شما در این بخش بار دیگر این موارد را تکرار می‌کنیم. برنامه‌های زیادی برای انتقال فایل از آیفون به کامپیوتر با کابل وجود دارند که اصلی‌ترین آن‌ها iTunes است. درکنار آیتونز ابزارهایی مانند 3utools و iMazing نیز وجود دارند که شاید برای شما امکانات بیشتر و رابط کاربری روان‌تری نسبت به آیتونز داشته باشند.

انتقال فایل از آیفون به کامپیوتر بدون کابل

همانطور که اشاره شد برای انتقال فایل از آیفون به کامپیوتر بدون کابل می‌توانید از AirTransfer و AirDroid، اپ Documents و روش AirDrop استفاده کنید.

انتقال بی‌سیم برای جابه‌جایی فایل‌های سبک و زمانی‌که به کابل دسترسی ندارید، بهترین گزینه است.

امیدواریم این مقاله به شما در انتقال فایل‌های آیفون به کامپیوتر کمک کرده باشد. اگر در این زمینه سؤالی دارید، آن را با ما در میان بگذارید. همچنین، اگر از روش یا اپ دیگری برای انتقال اطلاعات بین آیفون و کامپیوتر استفاده می‌کنید، آن را به کاربران زومیت معرفی کنید.

سوالات متداول زومیت

  • بهترین نرم افزار انتقال فایل از آیفون به کامپیوتر چیست؟

    به غیر از روش‌های رسمی برای انتقال فایل آیفون به کامپیوتر مانند آیتونز و iCloud اپ‌های طرف سومی مانند imazing و Document که در این مقاله توضیح داده شد از بهترین نرم افزار انتقال فایل از آیفون به کامپیوتر هستند.

  • سریع ترین روش برای انتقال فایل از آیفون به کامپیوتر کدام است؟

    سریع ترین روش برای انتقال فایل از آیفون به کامپیوتر روشی است که با کمترین امکانات بتوان از آن استفاده کرد. تمام روش‌های ذکرشده در این مقاله مفید هستند و شما با توجه به امکانات و نوع کاربری‌تان می‌توانید گزینه مناسب را برای انتقال فایل از ایفون به لپ تاپ و پی‌سی انتخاب کنید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات