جلوگیری از به‌هم‌ریختگی متن فارسی و انگلیسی در اینستاگرام

سه‌شنبه ۲۲ تیر ۱۴۰۰ - ۲۳:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
یکی از مشکلات بزرگ کاربران فارسی‌زبان اینستاگرام به‌هم‌ریختگی متن در زمان استفاده از حروف انگلیسی درون متنی فارسی است. در این پست، راهکار حل این مشکل را توضیح می‌دهیم.
تبلیغات

یکی از مشکلاتی که کاربران فارسی‌زبان دنیای فناوری یا به‌طورکلی کاربران رسم‌الخط عربی با آن دست‌وپنجه نرم می‌کنند، به‌هم‌ریختگی متون ترکیبی لاتین‌عربی در بسیاری از نرم‌افزارها است. دلیل این به‌هم‌ریختگی نیز تفاوت جهت نگارش لاتین (چپ به راست) و عربی (راست به چپ) است.

شاید شما هم در اینستاگرام پست‌های فارسی را دیده باشید که حاوی حروف انگلیسی هستند و درنتیجه متن آن‌ها کاملاً به‌هم ریخته و دیگر به‌راحتی خواندنی نیست. خوشبختانه راهکار بسیار ساده‌ای برای حل این مشکل وجود دارد.

برای حل این مشکل کافی است قبل از نوشتن متن، صفحه‌کلید گوشی را روی زبان فارسی قرار دهید و در خط اول یک نقطه یا نیم‌فاصله اضافه کنید و سپس به خط بعدی بروید. صفحه‌کلید گوگل و Microsoft SwiftKey و صفحه‌کلید پیش‌فرض iOS از نیم‌فاصله پشتیبانی می‌کنند.

با این روش، بدون به‌هم‌ریختگی متن می‌توانید از حروف فارسی و انگلیسی در اینستاگرام بدون مشکل درکنار یکدیگر در یک پست استفاده کنید.

متن بدون مشکل در زبان فارسی و انگلیسی در اینستاگرام

اگر شما از روش‌های دیگری برای جلوگیری از به‌هم‌ریختگی متنون ترکیبی فارسی‌انگلیسی استفاده می‌کنید، لطفا در بخش کامنت‌ها با کاربران زومیت به‌اشتراک بگذارید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات