آموزش بازاریابی به کمک خبرنامه

چهارشنبه ۲۵ مهر ۱۳۹۷ - ۲۱:۳۰
مطالعه 16 دقیقه
بازاریابی با استفاده از خبرنامه، شیوه‌ای مؤثر در جذب کاربران جدید و تبدیل کردن آن‌ها به مشتری برای کسب‌وکار است.
تبلیغات

بازاریابی خبرنامه‌ای یا Newsletter marketing نوعی از بازاریابی است که در آن، شرکت‌ها محتوا و اطلاعات متنوع را عموما با تمرکز روی محصولات خود، به‌ صورت ایمیل برای مشترکان ارسال می‌کنند. این مشترکان خبرنامه، می‌توانند مشتریان بالقوه یا کنونی کسب‌وکار باشند.

در این میان کسب‌وکارهای آنلاین نیز از بازاریابی خبرنامه‌ای برای حفظ نام و برند خود در بالاترین اولویت ذهنی کاربران استفاده می‌کنند. به‌علاوه آن‌ها با این کار اعتبار خود را از لحاظ فعال و پویا بودن در ذهن کاربران حفظ می‌کنند و هر از چندگاهی محصولاتی را به این کاربران معرفی می‌کنند که در حوزه‌ی علاقه‌ی آن‌ها قرار داشته باشند.

در این مطلب از بخش آموزش کسب‌وکار زومیت قصد داریم ضمن معرفی بهتر این سبک از بازاریابی، روش‌های بهبود به‌کارگیری آن و همچنین معیارهای مورد نیاز برای ارزیابی موفقیت را بررسی کنیم. در پایان نیز چند ابزار پرطرفدار برای اجرای بازاریابی خبرنامه‌ای را معرفی می‌کنیم.

سنجش موفقیت بازاریابی خبرنامه‌ای

این نوع از بازاریابی نیز مانند تمامی انواع بازاریابی و خصوصا بازاریابی دیجیتال، نیاز به معیارهایی برای سنجش موفقیت دارد. از آنجایی که این بازاریابی با اهداف مختلف توسط شرکت‌ها دنبال می‌شود، فاکتورهای متنوعی نیز برای سنجش آن وجود دارد. البته برخی فاکتورها صرف‌نظر از هدف بازاریابی، مشترک بوده و برای همه قابل اجرا هستند.

بازاریابی خبرنامه‌ای / Newsletter

یکی از مهم‌ترین فاکتورهای موفقیت یک بازاریابی ایمیلی، افزایش مشترکان یا همان دریافت‌کنند‌گان خبرنامه است. در واقع شرکت‌ها باید در مرحله‌ی اول به‌ دنبال راهی برای جذب هرچه بیشتر این افراد و ثبت‌نام آن‌ها برای خبرنامه باشند. با این کار، شما به‌ عنوان یک مدیر بازاریابی یا مالک کسب‌وکار، اهداف بازاریابی خود را مشخص کرده و کانال ابتدایی را برای این کار ایجاد خواهید کرد.

پس از جذب کاربران و مشترکان جدید، قدم مهمی بعدی خوانده شدن خبرنامه است. به بیان دیگر اگر شما تنها مشترک داشته باشید و این مشترکان محتوای ارسال شده را مطالعه نکنند، گویی بازاریابی شما هدف اولیه یعنی اعلام وجود را نیز انجام نداده است. اندازه‌گیری این فاکتور و فاکتور قبلی از مواردی هستند که اغلب ابزارهای بازاریابی برای شرکت‌‌ها ارائه می‌کنند.

پس از باز شدن خبرنامه‌ی ایمیلی، به مرحله‌ی بعدی یعنی اقدام کاربر می‌رسیم. این فاکتور، شما را به هدف جذب مشتری نهایی یک قدم نزدیک‌تر می‌کند. در واقع باز کردن خبرنامه و انجام اقدام مورد نظر شما در آن، مانند این است که آگهی به مشتری بالقوه نشان داده شده و او برای خرید وارد فروشگاه شود. عموما این اقدام‌های مد نظر شرکت‌ها به‌صورت لینکی به وب‌سایت اصلی شرکت است.

مرحله‌ی نهایی نوعی بررسی ترکیبی بازدهی خبرنامه و وب‌سایت اصلی شرکت است. در این مرحله، مشترک پس از کلیک روی لینک مورد نظر شما به وب‌سایت یا فروشگاه آمده است. در این مرحله اگر او اقدام نهایی (عموما خرید) را انجام دهد. یعنی تمامی بخش‌های درگیر به‌خوبی کار کرده‌اند.

email

نرخ خرید کاربرانی که از طریق خبرنامه به وب‌سایت آمده‌اند، باید جدا از خریدهای دیگر بررسی شود تا بازدهی نهایی خبرنامه و توانایی جذب آن مشخص شود. البته پایین بودن آمار در این بخش می‌تواند دلایل دیگری همچون ضعف طراحی کاربری سایت، ضعف تجربه‌ی کاربری یا به‌طور خلاصه جذاب نبودن محصول داشته باشد. البته فراموش نشود که یک خبرنامه‌ی عالی پتانسیل پوشش تمامی این عیب‌ها را دارد.

مشخصات یک خبرنامه عالی

نکته‌ی اصلی در تهیه‌ی خبرنامه و محتوای آن، اطلاع‌رسانی به کاربر و مشترک است. در واقع پیش از شروع آماده‌سازی محتوا برای خبرنامه، باید به یاد داشته باشید که کاربران اینترنت روزانه با پیشنهادهای خرید بسیار زیادی مواجه می‌شوند و قطعا حوصله‌ای برای پرداختن به پیشنهاد شما به خرید محصول جدید ندارند.

محتوای جذاب، کلید ترغیب مخاطب به باز کرد خبرنامه است

برای این که کاربران به باز کردن ایمیل و اقدام پس از آن علاقه‌مند شوند، محتوای عرضه شده باید خاص و جذاب باشد. در واقع این محتوا باید فراتر از تلاش برای تبلیغ یک محصول یا خدمت باشد. به‌عنوان مثالی در مورد محتوای جذاب، کاربران به باز کردن و خواندن ایمیل‌های سرگرمی و آموزشی رغبت بیشتری نشان می‌دهند. یک نسبت عالی، شامل ۹۰ درصد محتوای اطلاعاتی و تنها ۱۰ درصد تمرکز روی فروش است.

بازاریابی خبرنامه‌ای / Newsletter

فراموش نکنید که اولین برخورد کاربران با خبرنامه‌ی شما، موضوع ایمیل یا همان Subject است. پس در همین خط کوتاه، توضیحی جذاب در مورد محتوا ارائه دهید. بدیهی است که صداقت در این جمله و ارائه‌ی دقیق موضوع ایمیل، نقشی حیاتی دارد.

برای ارائه‌ی یک خبرنامه‌ی جذاب و وفادار کردن هرچه بیشتر کاربران به برند، می‌توانید محتوایی در مورد محصولات، مقایسه‌ی آن‌ها، توضیح برند، تاریخچه‌ی فعالیت و مواردی این‌چنینی را در خبرنامه‌های متنوع به کاربر ارائه دهید. در واقع آن‌ها باید ایمیل‌های دریافتی از سمت شما را مانند یک ایمیل دوستانه ببینند تا همیشه به باز کردن آن‌ها علاقه‌مند شوند.

جذب کاربران برای ثبت‌نام در خبرنامه

همان‌طور که گفته شد قدم اول برای موفقیت در بازاریابی خبرنامه‌ای، جذب حداکثری کاربران و تبدیل آن‌ها به مشترکان ایمیل است. شما با این کار افرادی را به اهداف بازاریابی تبدیل می‌کنید که حداقل، علاقه‌ای نسبی به موضوع فعالیت و محصولات‌تان داشته‌اند. نکته‌ی حائز اهمیت این است که کاربر امروزی، ایمیل‌های بسیار زیادی دریافت می‌کند و قطعا در مرحله‌ی اول، در ارائه دادن آدرس ایمیل به شما، مقاومت خواهد کرد.

newsletter

تمرکز اولیه باید روی جذب حداکثری آدرس ایمیل باشد

اما به‌ هرحال شما تصمیم گرفته‌اید که با دریافت آدرس ایمیل، بازاریابی خود را تقویت کنید؛ پس چاره‌ای ندارید که از تمامی پتانسیل‌ها برای جذب هرچه بیشتر کاربران استفاده کنید. در ادامه با پنج راهکار برای جذب هرچه بیشتر کاربران به ارائه دادن ایمیل آشنا می‌شویم. در همین ابتدای کار به‌ یاد داشته باشید که برای ارسال خبرنامه، حتما باید آدرس ایمیل را از خود کاربر دریافت کنید و ارسال خبرنامه بدون تمایل کاربر یا از طریق فهرست‌های فروشی در اینترنت، هم از لحاظ اخلاقی و هم از لحاظ حرفه‌ای حرکتی نادرست است.

۱- به مشترکان وعده‌ی ارزش افزوده دهید و به آن عمل کنید

هیچ کاربری به‌خاطر علاقه به شما، در خبرنامه ثبت‌نام نمی‌کند. آن‌ها باید از محتوای خبرنامه پیش از ثبت‌نام، آگاه باشند. توضیح خبرنامه‌ی شما باید ارزشی نهفته داشته باشد و به کاربر اطمینان دهد که با دریافت این ایمیل‌ها، ارزشی به او افزوده خواهد شد. به‌عنوان مثال اگر شما خبرنامه را تنها برای اطلاع‌رسانی در مورد رویدادهای آتی خود ارسال کنید، هیچ ارزشی به مشترک افزوده نشده و ارزش تنها متعلق به شرکت خواهد بود.

newsletter

برای وعده دادن ارزش به کاربران می‌توانید از محتوای خود سایت استفاده کنید. به‌عنوان مثال در پایان مقاله‌های کاربردی لینک ثبت‌نام خبرنامه قرار دهید و در آن، متنی شبیه به این وارد کنید: «اگر این محتوا برای شما جذاب بود، قطعا خبرنامه‌ی ما نیز برای‌تان مفید خواهد بود.» در واقع شما با این روش‌ها به کاربر می‌گویید که دقیقا چه چیزی در قالب خبرنامه برای آن‌ها ارسال خواهد شد و با این ثبت‌نام چه سودی می‌برند.

۲- به‌طور واضح درخواست کنید

تصور نکنید که کاربران به‌صورت خودکار از خبرنامه‌ی شما مطلع شوند. در جایگاه‌های مناسبی از وب‌سایت، آن‌ها را به ثبت‌نام دعوت کنید. در مورد این درخواست، شفاف و روشن باشید و از تبلیغ کردن خود نیز نهراسید. اگر از کیفیت خبرنامه‌ی خود مطلع هستید (که حتما باید باشید) از ارائه‌ی آن و دعوت و برای ثبت‌نام خجالت نکشید.

از تبلیغ کرد خودتان نترسید، فرم ثبت‌نام را در بهترین جا قرار دهید

برای اجرای هرچه بهتر این راهکار،‌ باید یک فرم ثبت‌نام جذاب، ساده و با متنی کوتاه برای دعوت طراحی کنید. ابزارهای متنوعی برای این منظور وجود دارند و برخی از آن‌ها نیز فرم را به‌صورت پاپ‌آپ برای کاربر به نمایش می‌گذارند که البته روش آن‌چنان مناسبی نیست. به‌هرحال طراحی، جانمایی و دعوت صحیح از کاربر باید در این فرم‌ها لحاظ شده باشد.

trust

۳- اعتماد ایجاد کنید

شرکت‌‌های بی‌شماری از اعتماد کاربران و مشترکان خود سوء استفاده کرده و از آدرس‌های ایمیل آن‌ها برای مقاصد دیگر استفاده کرده‌اند. در این وضعیت، جلب اعتماد و وفاداری به آن، برای حفظ پیوستگی در بازاریابی خبرنامه‌ای بسیار مهم است. در واقع مردم درخواست‌ها برای ارائه‌ی آدرس ایمیل را با شک و تردید می‌بینند.

یکی از راه‌های جلب اعتماد دائمی، ارائه‌ی محتوا، دقیقا به همان صورت است که قول داده‌اید. به کاربران نشان دهید که این مسأله برایتان اهمیت دارند و در ارتباطات خود، ارزش وعده داده شده را به بهترین نحو ارائه دهید. در نهایت اگر پس از طراحی‌ها و جانمایی‌های لازم، هنوز در دریافت آدرس ایمیل کاربران مشکل دارید، احتمالا مشکل اعتماد به‌طور کامل برطرف نشده است.

۴- محتوای هم‌جهت با علاقه‌ی کاربر تولید کنید

همان‌طور که گفته شد، محتوای آموزشی و سرگرمی، پتانسیل بالایی در خوانده شدن توسط کاربران دارند. نکته‌ی مهم در اینجا آن است که این محتوا آموزشی یا سرگرمی باید به علاقه‌ی کاربر نزدیک باشد. کاربری که در خبرنامه‌ی شما ثبت‌نام کرده، قطعا به موضوعات و زمینه‌ی کاری شما علاقه‌مند بوده است. در نتیجه، هر محتوای ارائه شده در خبرنامه نیز باید به موضوع کاری شما نزدیک باشد.

content

در اینجا، شناخت کاربران و علایق آن‌ها از اهمیت بالایی برخوردار است. شاید شما موضوعات متنوعی را پوشش دهید. برای ارسال دقیق خبرنامه می‌توانید چند نوع محتوا با موضوعات مختلف داشته باشید و به نسبت علاقه‌ی مخاطبان، خبرنامه‌های شخصی‌سازی شده برای آن‌ها ارسال کنید. به‌عنوان مثال کاربری که بیشتر در دسته‌بندی پوشاک یک فروشگاه اینترنتی گشت‌وگذار می‌کند، علاقه‌ای به محتوای آموزشی در حوزه‌ی فناوری ندارد.

با انواع راهکارها باید مخاطب را به ارائه‌ی آدرس ایمیل ترغیب کرد

موارد گفته شده در بالا، راهکارهایی برای برنامه‌ریزی کلی ساخت خبرنامه و فرم‌های ثبت‌نام بود. در ادامه، راهکارهای کاربردی و ملموس را برای جذب بیشتر مخاطبان معرفی می‌کنیم.

راهکارهای کاربردی جذب مشترک خبرنامه

همان‌طور که گفته شد، ارائه‌ی ارزش قدم اصلی در جذب هرچه بیشتر مخاطب خبرنامه است. البته انواع ارزش را می‌توان با انواع روش‌ها به کاربران عرضه کرد که در ادامه، با تعدادی از آن‌ها آشنا می‌شویم.

پیشنهاد انگیزشی

انگیزه‌های بالقوه‌ی کاربران باید همیشه در ذهن شما باشد. یکی از این انگیزه‌ها، تمایل به گرفتن هدیه یا تخفیف است. می‌توانید در متن ثبت‌نام خبرنامه، قول تخفیف یا محصولی رایگان (مثلا یک کتاب الکترونیکی) را به کاربر بدهید. اطلاع از جشنواره‌ها، آخرین تخفیف‌ها و قرعه‌کشی بین مشترکان نیز پیشنهادهای دیگر هستند.

Kaspersky-free

جذب علاقه

برخی کاربران تنها به‌خاطر علاقه به یک برند در خبرنامه‌ی آن ثبت‌نام می‌کنند. آن‌ها تمایل دارند تا زودتر از همه در مورد برند محبوبشان اطلاعات کسب کرده و اخبارش را بخوانند. برای رسیدن به این مرحله، قدم‌های اولیه‌ی متعددی برای محبوب کردن برند در پیش دارید.

فرم ثبت‌نام ساده

فرآیند ثبت‌نام در خبرنامه را ساده کنید. یک فرم با یک فیلد برای درج ایمیل برای این کار کافی است. در واقع هرچه تلاش شما برای کسب اطلاعات بیشتر از کاربر، افزایش یابد، تمایل آن‌ها به ثبت‌نام کاهش پیدا می‌کند. نمونه‌های ساده‌ی فرم‌های ثبت‌نام در خبرنامه به وفور درابزارهای آنلاین یافت می‌شوند.

فرم ثبت‌نام در بخش کامنت‌ها

کاربری که حاضر به کمنت نوشتن شده، یک خریدار بالقوه است

در اکثر بخش‌های کامنت در وب‌سایت‌ها، فیلدی برای وارد کردن ایمیل وجود دارد که عموما برای جلوگیری از ارسال اسپم استفاده می‌شود. درواقع در این بخش، ایمیل کاربر را به تمایل خودش دریافت می‌کنید. می‌توانید در کنار همین فرم، یک جعبه‌ی تیک‌دار برای ثبت‌نام در خبرنامه نیز اضافه کنید. کاربری که حاضر به نوشتن کامنت در وب‌سایت شما شده است، به‌احتمالی زیاد به دریافت خبرنامه هم علاقه دارد.

جابجایی فرم ثبت‌نام

اگر پس از مدتی، بازدهی لازم را در ثبت‌نام خبرنامه دریافت نکردید، جابجا کردن فرم تماس را مدنظر داشته باشید. به‌علاوه برای اجرای بهتر این بخش می‌توانید از تست‌های A/B استفاده کنید. به‌هرحال مکان‌هایی همچون بالای سایدبار، هدر سایت، فضای خالی پس از مطلب، فوتر و باکس‌های پاپ‌آپ به‌عنوان مکان‌های بهینه برای درج فرم ثبت‌نام خبرنامه شناخته می‌شوند. حتی می‌تواند چند فرم را در مکان‌های مختلف قرار دهید. البته استفاده از بیش از دو فرم ثبت‌نام خبرنامه، پیشنهاد نمی‌شود.

بازاریابی خبرنامه‌ای / Newsletter

استفاده از واسطه‌ها

اگر بازاریابی خبرنامه‌ای اهمیت فوق‌العاده بالایی برای شما دارد، می‌توانید از واسطه‌ها برای جذب کاربران به ثبت‌نام استفاده کنید. در این روش، شما به واسطه‌ها مبلغی را به‌عنوان پاداش پرداخت می‌کنید تا کاربران را به ثبت‌نام درخبرنامه دعوت کنند. در اینجا، درک ارزش ثبت‌نام در خبرنامه و مشخص کردن مقدار مناسب کارمزد واسطه، چالش اصلی است.

دوره‌های آموزشی چندقسمتی

یکی از راه‌های دعوت از کاربران سایت برای ثبت‌نام در خبرنامه این است که یک دوره‌ی آموزشی به آن‌ها پیشنهاد دهید. بهتر است این دوره‌ی آموزشی چندقسمتی باشد تا به بهانه‌ی آن، در دوره‌های زمانی مشخص برای کاربر ایمیل ارسال کرده و به عبارتی، نام برند خود را در جلوی چشمان او قرار دهید. این سبک از ارسال خبرنامه به‌راحتی در ابزارهای آنلاین قابل برنامه‌ریزی بوده و تنها کافی است محتوای ایمیل‌ها را از پیش آماده کنید.

بازاریابی خبرنامه‌ای / Newsletter

محتوای خلاصه

در میان محتوای وب‌سایت خود مواردی خلاصه را ارائه دهید و در پایان، به کاربر پیشنهاد دهید که برای دریافت اطلاعات بیشتر، در خبرنامه ثبت‌نام کند. به‌عنوان مثال در مطالب آموزشی وب‌سایت به‌طور خلاصه به موضوع بپردازید و آموزش عمیق‌تر را منوط به ثبت‌نام در خبرنامه کنید.

به کاربر بگویید که دریافت خبرنامه، مزیت‌های دیگری نیز برای او دارد

یادآوری مزیت‌های ثبت‌نام در خبرنامه

در موقعیت‌های مختلف به کاربران یادآوری کنید که با ثبت‌نام در خبرنامه، چه مزیت‌هایی را دریافت خواهند کرد. به‌عنوان مثال همان موارد تخفیف یا جشنواره را در موقعیت‌های مختلف به آن‌ها یادآوری کنید.

امکان ثبت‌نام از طریق شبکه‌های اجتماعی

برخی شبکه‌های اجتماعی امکان اضافه کردن لینک‌ها و فرم‌های ثبت‌نام برای خبرنامه را به اکانت‌های تجاری ارائه می‌دهند. به‌عنوان مثال فیسبوک در صفحات تجاری، یک تب را برای ثبت‌نام ایمیلی کاربران ارائه می‌دهد. البته اگر شبکه‌ی اجتماعی مورد نظر این امکان را نداشت، می‌توانید تنها لینک ثبت‌نام را در بخش معرفی خود اضافه کنید.

بازاریابی خبرنامه‌ای / Newsletter

پیشنهادات وابسته به ثبت‌نام خبرنامه

در وب‌سایت و شبکه‌های اجتماعی،‌ پیشنهاداتی به کاربران ارائه دهید که منوط به ثبت‌نام در خبرنامه باشند. محتوای این برنامه را در کانال‌های مختلف خود توزیع کنید تا در نهایت، کاربران به صفحات ثبت‌نام جذب شوند.

پیشنهادات سریع برای اولین ثبت‌نام‌ها

کاربرانی که برای مرتبه‌ی اول از وب‌سایت شما استفاده می‌کنند، انگیزه‌ی بالایی برای ثبت‌نام خبرنامه دارند. البته این انگیزه منوط به ارائه‌ی ارزش یا محتوایی اضافه به آن‌ها است. به‌عنوان مثال می‌توانید یک تخفیف خرید را در صورت ثبت‌نام پس از اولین بازدید، به کاربر ارائه کنید.

بازاریابی خبرنامه‌ای / Newsletter

برگزاری وبینار

وبینارها ابزارهایی هستند که ارزشی دوگانه برای شما خواهند داشت. با برگزاری این رویدادها هم اعتبار و شهرت خود را افزایش می‌دهید، هم علاقه‌مندان به محتوا را به ثبت‌نام خبرنامه دعوت کرده و کانالی بلندمدت ایجاد خواهید کرد.

پاپ‌آپ فرم ثبت‌نام

هرچند این روش عموما آزاردهنده بوده و توصیه نمی‌شود. اما پیاده‌سازی موقتی آن یا اجرا در مواقع خاص، می‌تواند کاربر را به ثبت‌نام ترغیب کند. البته فرم آن باید ساده باشد و از نمایش دادن تکراری نیز پرهیز شود.

محتوای مرتبط با مکان نمایش

متن فرم ثبت‌نام در خبرنامه باید بسته به مکان نمایش، شخصی‌سازی شود. به‌عنوان مثال وقتی فرم در صفحه‌ی خرید وارد می‌شود باید متنی مرتبط با خرید داشته باشد و وقتی در پایان مطالب، دعوت به ثبت‌نام می‌کنید باید اشاره‌ای به محتوای مطلب داشته باشید.

newsletter

نام‌گذاری خبرنامه

نام «خبرنامه» تنها اسمی نیست که برای این نوع از ایمیل‌ها استفاده می‌شود. می‌توانید این نام را شخصی‌سازی کنید تا از حالت خشک، رسمی و تکراری خارج شود. نام‌های مرتبط با محتوا و زمینه‌ی کاری خود انتخاب کنید و حس علاقه‌مندی و نزدیکی را در کاربران تشویق کنید.

استفاده بیشتر از کلمه «رایگان»

کلمه‌ی «رایگان» همیشه کاربر را به تعامل ترغیب می‌کند

قطعا ثبت‌نام در خبرنامه یک فرآیند رایگان است و کاربران نیز تمایلی برای پرداخت پول در ازای این ایمیل‌ها ندارند. اما استفاده از این کلمه در متن‌های تشویقی برای ثبت‌نام، باز هم روی ناخودآگاه آن‌ها اثر گذاشته و ترغیب به ثبت‌نام را آسان‌تر می‌کند.

زمان‌بندی خبرنامه را مشخص کنید

اولین ترس کاربران این است که صندوق دریافت ایمیل‌شان از پیام‌های خبرنامه پر شود. در زمان ثبت‌نام، دوره‌ی زمانی ارسال خبرنامه را برای آن‌ها مشخص کنید. آن‌ها باید بدانند که چه زمان‌هایی برایشان پیام ارسال می‌شود و اگر قرار است هر روز، خبرنامه دریافت کنند، باید برای آن آماده باشند.

newsletter

برترین ابزارهای بازاریابی خبرنامه‌ای

ابزارهای متنوع آنلاینی وجود دارند که در پیاده‌سازی بازاریابی خبرنامه‌ای از جمله دریافت ایمیل کاربران، طراحی ایمیل خبرنامه، زمان‌بندی ارسال و روندهای اتوماسیون این نوع از بازاریابی به کمک صاحبان کسب‌وکارها می‌‌آیند.

در ادامه برخی از برترین ابزارهای این حوزه را معرفی کرده و در مطالب بعدی، آموزش کار با چند نمونه از آن‌ها را بیان می‌کنیم. از آنجا که ثبت‌نام و پرداخت در سرویس‌های پولی برای کاربران ایرانی دشوار است، سعی می‌کنیم تنها ابزارهای رایگان را در این بخش معرفی کنیم.

۱- Mailchimp

ابزارهای آنلاین، انواع الگوهای آماده برای ساختن خبرنامه را ارائه می‌دهند

میل‌چیمپ امروزه به گزینه‌ی اول اکثر بازاریابان و صاحبان کسب‌وکار برای بازاریابی خبرنامه‌ای تبدیل شده است. این سرویس تا ۱۲ هزار ایمیل در ماه و فهرست‌هایی تا ۲ هزار آدرس را به‌صورت رایگان پشتیبانی می‌کند. این سرویس، الگوهای آماده‌ی متعددی را به کاربران عرضه می‌کند که می‌توانند در طراحی ایمیل‌های خود از آن استفاده کنند. به‌علاوه، میل‌چیمپ با بسیاری از سرویس‌های آنلاین دیگر همچون ووکامرس، شاپیفای و مجنتو به‌راحتی هماهنگ شده و حتی افزونه‌هایی را نیز برای استفاده در آن‌ها عرضه کرده است.

بازاریابی خبرنامه‌ای / Newsletter

۲- Mailjet

زمان‌بندی یکی از بخش‌های مهم بازاریابی خبرنامه‌ای است. اگر ابزار بازاریابی ایمیلی شما سریع نباشد، احتمالا خسارت زیادی به کارایی آن وارد خواهد کرد. سرویس میل‌جت، با ادعای سرعت و کارایی بالا در تحویل خبرنامه‌ها، تا ۲۰۰ ایمیل را روزانه به‌صورت رایگان ارسال می‌کند. این سرویس نیز خدمات متنوعی را به توسعه‌دهندگان ارائه می‌کند تا وب‌سایت‌ها و اپلیکیشن‌های خود را با آن هماهنگ کنند.

بازاریابی خبرنامه‌ای / Newsletter

۳- Mailerlite

یکی از سرویس‌های بازاریابی خبرنامه‌ای که در ایران طرفداران زیادی دارد، میلرلایت است. قابلیت‌های فراوان این سرویس باعث شده تا صاحبان کسب‌وکار به خرید سرویس‌های آن از طریق واسطه‌ها نیز علاقه‌مند شوند. البته خدمات اولیه‌ی میلرلایت رایگان است و بسیاری از نیازهای کسب‌وکارهای کوچک را برطرف می‌کند. میلرلایت یک قابلیت بسیار کاربری برای طراحی ایمیل دارد که به‌صورت کشیدن و رها کردن (Drag and drop)، طراحی ایمیل را انجام می‌دهد.

از قابلیت‌های دیگر این سرویس می‌توان به امکان شخصی‌سازی کدها و طراحی ایمیل‌ها اشاره کرد. ویرایشگر متنی این سرویس نیز قوی است و کاربران آماتور بدون نیاز به کدنویسی خاص، می‌توانند ایمیل‌های زیبایی برای کمپین‌های خود طراحی کنند. امکانات اتوماسیون و کمپین‌های میلرلایت نیز برای افرادی که نیاز به ارسال منظم و زمان‌بندی خبرنامه دارند‌، بسیار مفید است.

در پایان به یاد داشته باشید که ابزارها، تنها برای آسان‌سازی کار شما طراحی شده‌اند و آماده‌سازی محتوا، برنامه‌ریزی دقیق و طراحی‌های اصیل برای برند، مهم‌تر از ابزاری است که برای این منظور استفاده می‌کنید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات