راهکارهایی برای ارتباط نزدیک گوشی های اندرویدی و کامپیوترهای شخصی

پنج‌شنبه ۶ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۶:۰۰
مطالعه 7 دقیقه
امروزه گوشی‌های موبایل برای اکثر مردم بسیاری از کار‌های کامپیوتری را انجام می‌دهند اما در برخی موارد ما نیاز به استفاده از کامپیوتر‌های شخصی داریم. در این مقاله چندین برنامه معرفی می‌کنیم که به شما اجازه می‌دهند گوشی‌های هوشمند اندرویدی را به کامپیوتر شخصی خود متصل کنید. در ادامه با زومیت همراه باشید.
تبلیغات

اگر در این رابطه فکر کنید متوجه می‌شوید کامپیوتری که در طول روز بیشترین استفاده را از آن دارید گوشی هوشمند شما است. اما احتمالاً یک مک، کامپیوتر شخصی یا کروم‌بوک را برای انجام کارهای سنگینی مانند کار روی اسناد، صفحات گسترده، ادیت عکس‌ها یا ایمیل، دارید.

اما هنگامی که در حین کار مجبور می‌شوید گوشی خود را برای ارسال پیام یا انتقال فایل بردارید، برای شما مزاحمت ایجاد می‌شود. در اکوسیستم اپل با کمک قابلیت Continuity می‌توانید بین آیفون و مک، iMessages را سینک کنید، با یک کلیک لینک وب مورد نظر را باز کنید و تماس‌های تلفنی را جواب دهید.   

چنین امکانی در گوگل وجود ندارد. اگرچه برنامه‌هایی وجود دارند که می‌توانند به شما کمک کنند. اینکه کدام برنامه بهتر است به این بستگی دارد که شما به دنبال چه امکاناتی هستید و حاضر هستید چقدر هزینه کنید. در ادامه فهرستی از این برنامه‌ها را در کنار توضیحاتی مختصر در رابطه با آن‌ها ارائه کرده‌ایم.

Push Bullet یک پکیج کامل اگر قصد هزینه کردن دارید

اگر می‌خواهید گوشی خود را کاملاً با کامپیوتر ارتباط دهید، Push Bullet کامل‌ترین برنامه است. به این دلیل که این برنامه کارهای بسیاری را در کنار نمایش هشدار‌ها، برای شما انجام می‌دهد. می‌توانید لینک‌ها و فایل‌ها را بین دستگاه‌ها به اشتراک بگذارید، فعالیت‌هایی را در قسمت پیام‌ها انجام دهید و سر‌برگ‌هایی برای قسمت‌های مهم بسازید.

android pc

اگرچه برای دسترسی به دو ویژگی مهم Universal Copy/Paste و اولویت پشتیبانی مشتریان باید ماهیانه ۵ دلار یا سالانه ۴۰ دلار بپردازید. این ویژگی‌ها بسیار خوب عمل می‌کنند و باعث می‌شوند که نیاز شما به گوشی همراهتان کمتر شود. ممکن است این قیمت معقول باشد اما این برنامه زمانی که تعدادی از امکانات رایگان خود را نیز پولی کرد تعدادی از کاربران خود را از دست داد. بعد از این اتفاق شرایط به روال گذشته بازگشت اما به‌دست‌آوردن اعتماد مشتریان کار دشواری است.

برنامه Push Bullet کامل‌ترین برنامه جهت داشتن بالا‌ترین کنترل روی موبایل از طریق کامپیوتر است. ویژگی File Exchange بسیار کارآمد است زیرا از طریق آن می‌توانید فایل‌های سیستمی اندروید را بررسی کنید. همچنین یک برنامه دسکتاپ برای ویندوز و یک افزونه برای کروم هم جهت اتصال وجود دارد.

android pc

اگر به امکانات اضافی نیاز ندارید، نسخه رایگان هم برای شما کفایت می‌کند یا اینکه می‌توانید با پرداخت ۵ دلار برای یک ماه نسخه پولی را تست کنید و ببینید برای شما کار‌آمد است یا نه. تنها نکته منفی نسخه رایگان این برنامه، این است که در نسخه پولی، هشدار‌‌های متعدد دریافت می‌کنید و پیام‌های جیمیل، فیسبوک مسنجر و ... را می‌توانید مشاهده کنید و کلیک روی هشدار شما را به آن برنامه هدایت می‌کند. اگر می‌خواهید عمیق‌تر به درون گوشی خود دسترسی پیدا کنید امکانات پولی این برنامه برای شما لازم است.

برنامه Airdroid برنامه‌ای سبک اما کارآمد

برنامه‌ی دیگری که در رابطه با اتصال گوشی به کامپیوتر کارایی دارد، Airdroid است. این برنامه در زمینه هشدار‌ها و کنترل بیشتر روی برخی از امکانات گوشی، کارایی خوبی دارد. همچنین برنامه ایردروید با گوشی شما شبیه به کامپیوتر رفتار می‌کند. مشاهده کامل فایل‌های سیستم و امکان حذف برنامه‌ها، گرفتن اسکرین شات، مشخص‌کردن مکان و انجام کار‌های دیگر از راه دور.

android pc

برای استفاده از این برنامه در اندروید ۶ مارشمالو شما باید اجازه‌نامه‌هایی را برای این برنامه صادر کنید. انتقال فایل بدون محدویت، پشتیبانی از چند دستگاه، انتقال فولدر و دیکر ویژگی‌ها همگی جزو امکاناتی است که در قبال پرداخت سالانه ۲۰ دلار بدست می‌آورید.

صفحه کاربری نیاز به یک سری تغییرات دارد مخصوصاً که بخش‌هایی از آن شبیه به آی‌او‌اس است اما اگر به برنامه‌ای نیاز دارید که کار‌های مختلفی را برای شما انجام دهد، Airdroid برنامه‌ای وسوسه‌کننده است.

Google Voice برنامه‌ای که همچنان فعال است

اگر تنها چیزی که نیاز دارید ارتباط پیام‌ها است و مشکلی با تغییر شماره ندارید، می‌توانید از این برنامه استفاده کنید.

برنامه Google Voice مدتی است که فعال است و از طریق این برنامه می‌توانید از یک شماره تلفن برای برقراری تماس و ارسال پیام از طریق چندین دستگاه استفاده کنید. این سرویس از طریق Hangouts در دسترس است و گاهی اوقات باگ‌های مختلفی دارد.

android pc

اما این برنامه به شما این امکان را می‌دهد که شماره مجزایی برای کار داشته باشید یا شماره خود را از اشخاصی که به آن‌ها اطمینان ندارید، مخفی کنید. همچنین می‌توانید از دسکتاپ خود مستقیماً تماس بگیرید یا پیام ارسال کنید که به شما برای از دست ندادن زمان کمک می‌کند.

تنها موردی که وجود دارد این است که برنامه Google Voice آینده مشخصی ندارد. به طور مثال اگر بخواهید پروژه Fi را تست کنید باید از شماره Google Voice خود استفاده کنید یا از انجام این کار انصراف دهید. گوگل ممکن است این برنامه را به عنوان یک برنامه مستقل از بین ببرد و وارد پروژه Fi کند اما این رویداد هنوز قطعی نیست.

Mighty Text برنامه‌ای برای ارتباط مستقیم

اگر فقط به دنبال امکانات پیام هستید، برنامه Mighty Text برای شما مفید است. این برنامه سبک است و روی مرورگر شما قرار می‌گیرد. اگر از آیفون به اندروید کوچ کرده‌اید این برنامه یکی از امکانات خوب اپل را در اختیار شما قرار می‌دهد. دریافت پاسخ مستقیم پیام از دسکتاپ.

android pc

نسخه رایگان این برنامه وجود دارد اما محدود است. این نسخه تمامی پیام‌های شما را سینک نمی‌کند و مزاحمت‌هایی را به صورت تبلیغات روی وب برای شما به وجود می‌آورد. اما اگر از نسخه Pro (۴۰ دلار در سال) استفاده کنید امکانات اضافی را خواهید داشت.

یکی از امکانات خوب این برنامه که در نسخه رایگان نیز وجود دارد، امکان ارسال مستقیم یک لینک به گوشی است. البته می‌توان از طریق Chrome Tabs با گوشی سینک شد اما این ویژگی کمی دور از دسترس است. این ویژگی در برنامه Mighty Text یک پیغام را به گوشی ارسال می‌کند و لینک به راحتی در دسترس است.

android pc

در حالی که سرویس‌های خوب ارزش هزینه را دارند، پرداخت ۴۰ دلار تنها برای دسترسی به پیام‌ها کمی زیاد به نظر می‌رسد مخصوصاً که می‌شود این کار را از طریق Google Voice و iMessage به صورت رایگان انجام داد.

Cloud Storage همچنان بهترین گزینه برای انتقال فایل‌ها است

اگرچه بسیاری از برنامه‌های معرفی شده می‌توانند فایل‌ها را تا حدی انتقال دهند، همچنان بهترین گزینه برای این کار استفاده از سرویس Cloud Storage دلخواه شما است. معمولاً باید از برنامه‌ای که با حجم کاری شما هماهنگ است استفاده کنید. اگر تماماً از سرویس‌های گوگل استفاده می‌کنید باید از Drive استفاده کنید. اگر سریع‌ترین و مطمئن‌ترین راه سینک را می‌خواهید باید از Dropbox استفاده کنید اگرچه ممکن است نیاز به هزینه ۱۰۰ دلاری برای دسترسی به یک ترابایت فضا داشته باشید. اگر از کاربران آفیس 365 هستید از یک ترابایت فضای موجود در OneDrive بهره ببرید.

android pc

تمامی این سرویس‌ها برنامه‌های کار‌آمدی برای اندروید دارند تا به راحتی بتوانید فایل‌های خود را انتقال دهید. اگر از برنامه Google Photos استفاده می‌کنید عکس‌های شما در فولدر‌های مختلفی دسته‌بندی می‌شوند بنابراین برای انتقال آن‌ها باید وارد وب یا برنامه اندروید شوید.

در کنفرانس توسعه‌دهندگان مایکروسافت اعلام شد که به روز رسانی ویندوز 10 همراه با ویژگی برای انتقال اکثر هشدار‌های گوشی به ویندوز همراه خواهد بود. اگر این ویژگی خوب عمل کند می‌تواند یک راه حل رایگان باشد البته اگر به جای سیستم عامل مک و کروم از ویندوز 10 استفاده کنید.

گوگل قطعاً می‌تواند با ارتباط بیشتر بین اندروید و کروم‌بوک‌ها کار‌های زیادی را در این زمینه انجام دهد. به نظر می‌رسد امکاناتی برای دریافت هشدار‌ها در کروم‌بوک وجود دارد و ویژگی‌هایی مانند Chrome Tabs و Draft EMails در دسترس هستند. اما انتخاب‌های خوبی وجود دارند که به وسیله آن‌ها می‌توانید زمان کمتری از گوشی خود استفاده کنید.

نظر شما در رابطه با این مقاله چیست؟ آیا تا کنون از این برنامه‌ها استفاده کرده‌اید؟ برنامه‌ی دیگری در این زمینه می‌شناسید؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات