نورالینک تحت مدیریت ایلان ماسک متهم به جابه‌جایی بدون ایمنی مواد بیولوژیک شد

جمعه ۲۸ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۰:۱۲
مطالعه 3 دقیقه
تصویر ایلان ماسک مدیر نورالینک
شرکت نورالینک تحت مدیریت ایلان ماسک که در زمینه پیوند مغز انسان به کامپیوتر فعالیت می‌کند، اخیرا متهم به انتقال مواد آلوده خطرناک بدون ایمنی کافی شد.
تبلیغات

در حالی که ایلان ماسک نوید دنیایی از انسان‌هایی با مغزهای مجهز به تراشه نورالینک را می‌دهد که می‌توانند با کامپیوترها صحبت کنند؛ پزشکان نسبت به غرور کاذب شرکت نورالینک هشدار می‌دهند. ظاهرا نورالینک قوانین مربوط به نگهداری و انتقال مواد خطرناک را در موارد متعددی نقض کرده است.

نورالینک تصمیم گرفته به زودی اولین آزمایش‌های انسانی خود را آغاز کند، ایلان ماسک گفته است که ایمپلنت مغزی متصل کننده مغز به کامپیوتر ساخته شده توسط شرکت او به مردم اجازه می‌دهد موسیقی را بدون نیاز به گوش مستقیما در ماده خاکستری لوب گیجگاهی خود پخش کنند. در همین حال، شواهد نشان می‌دهد نورالینک حتی قادر به پیروی از ابتدایی‌ترین دستورالعمل‌ها در مورد کار با مواد بالقوه خطرناک و بیولوژیکی ناشی از آزمایش‌ها نیست.

به گزارش تک‌اسپات کمیته پزشکان مسئولانه PCRM، یک سازمان غیرانتفاعی واقع در واشینگتن دی.سی، گفت که نورالینک قوانین فدرال مربوط به نگهداری و انتقال مواد خطرناک را در موارد متعددی نقض کرده است. بر اساس ایمیل‌های منتشر شده توسط PCRM، حوادث مورد بحث در سال ۲۰۱۹ در حالی رخ داده که شرکت نورالینک در حال انجام آزمایش‌های تهاجمی و مرگ‌بار خود برای نصب ایمپلنت‌ها روی مغز میمون‌های رزوس در دانشگاه دیویس کالیفرنیا بوده است. میمون رزوس یکی از انواع میمون است که در جنوب، و جنوب شرقی آسیا زندگی می‌کنند.

میمون نورالینک در حال بازی پونگ

در این ایمیل‌ها، کارکنان دانشگاه کالیفرنیا دیویس به نورالینک در مورد سوء مدیریت در نگهداری اجزای یک ایمپلنت کاشته شده شکایت می‌کردند که قبل از ترک دانشگاه، مهر و موم و ضدعفونی نشده بودند. قوانین فدرال حکم می‌کند که حمل و نقل مواد خطرناک باید نوع خاصی از بسته‌بندی را با سه لایه مختلف شامل دو محفظه ضد نشت و یک متریال مستحکم برای بسته‌بندی ایمن داشته باشد.

اسناد پزشکی به‌دست‌آمده توسط PCRM روی میمون‌هایی که توسط نورالینک آسیب دیده‌اند، موضوع نگران‌کننده‌تری را فاش می‌کنند، زیرا ابزارهایی که آلوده شده‌اند ممکن است با باکتری‌های مقاوم به آنتی‌بیوتیک از جمله استافیلوکوک و کلبسیلا آلوده شده باشند که می‌تواند باعث ذات‌الریه، عفونت‌های جریان خون، مننژیت، کورینه باکتری و ویروس هرپس نوع B شود.

به همین دلیل  PCRM از وزارت حمل و نقل ایالات متحده DOT درخواست کرد که نورالینک را برای نقض احتمالی قوانین فدرال HAZMAT مورد پرس‌وجو قرار دهند. (HAZMAT نمونه‌ای از مواد و زباله‌های خطرناک است که به خصوص در زمان حمل و نقل، تهدیدات اساسی یا بالقوه‌ای برای بهداشت عمومی یا محیط زیست دارند.) این سازمان همچنین بر این موضوع تاکید دارد که وزارت حمل و نقل ایالات متحده باید اقدامات جدی و فوری در مورد ایمن سازی تاسیسات نورالینک کالیفرنیا و تگزاس که هنوز آزمایشات حیوانی در آن ادامه دارد را انجام دهد.

رایان مرکلی، مدیر حمایت از تحقیقات در PCRM، اشاره کرد اتفاقات رخ داده در دانشگاه دیویس یکی دیگر از بی‌ملاحظگی‌های شرکت نورالینک است که به نظر نمی‌رسد تمایلی به اصلاح اقدامات خطرآفرین خود داشته باشد. تخلفات نورالینک اکنون توسط دفتر بازرسی کل وزارت کشاورزی در حال بررسی است. در ماه دسامبر، PCRM از سازمان غذا و دارو FDA درخواست کرد نورالینک را برای نقض مکرر پروتکل‌های آزمایشگاهی زیر ذره‌بین ببرند.

داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات