رهبر انقلاب: ستاد ملی کرونا تعطیلی دوهفته‌ای کشور را بررسی کند

دوشنبه ۱۱ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۷:۵۸
مطالعه 2 دقیقه
در پی نامه وزیر بهداشت به رهبر معظم انقلاب درباره قریب‌الوقوع‌بودن فروپاشی نظام سلامت و پیشنهاد تعطیلی دو‌هفته‌ای کل کشور، رهبری بررسی این موضوع را به ستاد کرونا سپرد.
تبلیغات

روز گذشته، وزیر بهداشت در نامه‌ای به رهبر معظم انقلاب اسلامی درباره موج سهمگین کرونا و قریب‌الوقوع‌بودن فروپاشی نظام سلامت کشور هشدار داد. سعید نمکی راه‌حل این موضوع را تعطیلی دو‌هفته‌ای کشور با کمک نیروهای انتظامی برای رعایت دقیق شیوه‌نامه‌های بهداشتی عنوان کرد.

نمکی در نامه خود نوشت:

شاید دو هفته تعطیلی جدی و ایستادگی و به‌کارگیری نیروهای نظامی و انتظامی و برخورد با شکستن شیوه‌نامه‌ها بتواند تا حد درخورتوجهی از چرخش ویروس و بار بیمارستان‌ها و فشار نفس‌گیر بر همکاران ما بکاهد.

نمکی به نامه ۶۶ مدیر دانشکده و دانشگاه علوم‌پزشکی کشور به رئیس‌جمهور درباره ضرورت حل مشکلات حاد مراکز بهداشتی و درمانی اشاره و اضافه کرد:

اگر روزانه هزاران نفر در کلینیک‌های تخصصی و سرپایی درمان نمی‌شدند و این بار هم قرار بود به تخت‌های بیمارستانی تحمیل شود، از مدت‌ها پیش تخت کم می‌آوردیم؛ ولی متأسفانه فشار به‌گونه‌ای است که نگرانم این طرح هم پاسخ ندهد؛ مگر آنکه سریعا با اقدامات پیشگیرانه و افزایش رعایت پروتکل‌ها از بار تصاعدی بیماری بکاهیم.

امروز رهبر انقلاب در پاسخ به این نامه، از رئیس‌جمهور خواست به‌عنوان رئیس ستاد ملی کرونا، تعطیلی سراسری را بررسی کند و اقدامات لازم را انجام دهد. به‌گزارش خبرگزاری صدا و سیما، در این نامه خطاب به روحانی آمده است:

پیرو هشدار وزیر محترم بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و پیشنهاد تعطیلی به‌‌علت بیماری همه‌گیر، مقتضی است این موضوع در ستاد ملی کرونا مطرح و بررسی شود و هر اقدامی که لازم است، انجام گیرد.

هم‌اکنون ۲۸۵ شهر کشور در وضعیت قرمز و ۱۱۰ شهر در وضعیت نارنجی و ۵۳ شهرستان در وضعیت زرد هستند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات