فاکسکان و TSMC برای شهروندان تایوانی واکسن کرونا می‌خرند

سه‌شنبه ۲۲ تیر ۱۴۰۰ - ۱۳:۱۰
مطالعه 2 دقیقه
با وجود تنشی که میان چین و تایوان وجود دارد، فاکسکان و TSMC دست به کار شده‌اند تا برای شهروندان تایوانی ۱۰ میلیون دوز واکسن کرونا خریداری کنند.
تبلیغات

کمتر کسی است که به حوزه‌ی فناوری علاقه داشته باشد و در مورد TSMC و فاکسکان نداند؛ دو شرکت بزرگ که در زمینه‌ی تأمین قطعات گجت‌های قابل حمل فعالیت دارند. البته تفاوتی نیز میان آن‌ها وجود دارد: TSMC تراشه‌ها و قطعات نیمه‌رسانا را برای شرکت‌های دیگر مانند کوالکام و اپل به تولید انبوه می‌رساند، اما فاکسکان محصولات شرکت‌های دیگر مانند اپل را می‌سازد.

به گزارش Engadget، فاکسکان و TSMC در نظر دارند ۱۰ میلیون دوز واکسن کووید ۱۹ فایزر-بیوان‌تک را از طرف دولت تایوان برای استفاده در این کشور آسیایی خریداری کنند. واکسن مورد نظر در منطقه‌ی آسیای شرقی به‌صورت انحصاری توسط شرکتی به نام داروسازی فوسان فروخته می‌شود که البته پس از تنش‌های شدیدی که بین چین و تایوان پیش آمد، دولت چین اعلام کرد که به‌صورت مستقیم به تایوان واکسن نمی‌فروشد. 

چنین خرید بزرگی می‌تواند کمک فراوانی به کنترل شیوع ویروس کرونا در تایوان کند. کشور آسیایی توانسته بود شیوع را به‌خوبی کنترل کند؛ اما آمار نشان می‌دهد طی ماه گذشته، تعداد افرادی که به ویروس کرونا در تایوان دچار شده‌اند به‌شدت در حال افزایش است. همین امر سبب شده دولت تایوان از شرکت‌های بزرگ بخواهد که اقدام به خرید واکسن کنند.

در گزارش آمده است که تایوان تاکنون تنها توانسته به ۱۴ درصد از شهروندان خود واکسن بزند. طبیعتا برای بازگشت شرایط به حالت عادی، کشور آسیایی باید روند واکسیناسیون را با سرعت بیشتری پیش ببرد و برای همین امر به ۱۰ میلیون دوز واکسن نیاز دارد.

شرکت‌های فناوری نقش گسترده‌ای در توزیع واکسن داشته‌اند؛ برای مثال اپل به TSMC در خرید واکسن کمک کرد تا کارکنان این شرکت از ایمنی کافی در برابر ویروس کرونا برخوردار شوند و به فعالیت خود ادامه بدهند. البته در مورد ۱۰ میلیون دوز صحبت می‌کنیم که رقم بسیار بالایی است و با استفاده از این تعداد دوز می‌شود از جمعیت ۲۴ میلیون نفری تایوان، بیش از ۴۰ درصد را واکسن زد.

فاکسکان و TSMC در برابر شیوع گسترده‌ی کرونا در تایوان بسیار‌ آسیب‌پذیر هستند و  از کار افتادن کارخانه‌های TSMC در تایوان می‌تواند ضربه‌ی سختی به شرایط فعلی کمبود تراشه در دنیا بزند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات