افزایش ۲۰ درصدی درآمد فاکسکان در سه‌ماهه دوم ۲۰۲۰

سه‌شنبه ۱۵ تیر ۱۴۰۰ - ۰۹:۱۵
مطالعه 2 دقیقه
گفته می‌شود درآمد فاکسکان در سه‌ماهه دوم سال ۲۰۲۱ به دلیل افزایش تقاضای آیفون و سایر دستگاه‌های مصرفی، ۲۰ درصد نسبت به سال گذشته افزایش داشته است.
تبلیغات

به گزارش اپل‌اینسایدر و با استناد به بلومبرگ، Hon Hai (شرکت مادر فاکسکان)، موفق به کسب درآمد هنگفت ۴۸٫۷ میلیارد دلاری در سه‌ماهه منتهی به ژوئن شده است. این گزارش اصلاً دور از انتظار نبود؛ زیرا بزرگ‌ترین شریک تجاری غول تایوانی صنعت مونتاژ، یعنی اپل در حال ثبت رکوردهای جدید در فروش سری آیفون ۱۲ است و گفته می‌شود  این خانواده از گوشی‌های هوشمند اپل وارد یک اَبَرچرخه کم‌سابقه شده‌اند که از قرار معلوم، هم‌سو با فروش افسانه‌ای آیفون ۶ در بازه‌ی سال ۲۰۱۴ و ۲۰۱۵ است.

همهگیری ویروس کرونا در سراسر جهان و تغییر شیوهی زندگی مردم و تبعاتش، بسیاری از شرکتها را متضرر کرد. این امر برای اپل و فاکسکان نیز بسیار گران تمام شد که با تولید و مونتاژ لوازم الکترونیکی مصرفی ارتباط مستقیم دارند. همچنین بهعنوان بخشی از رکود ناشی از ویروس کرونا، سهم اپل از بازار جهانی گوشیهوشمند در سهماههی سوم سال ۲۰۲۰ ثابت ماند و سازندهی آیفون را به جایگاه چهارم رساند و در مقطعی درآمد فاکسکان تا ۹۰ درصد کاهش یافت!

اما دیری نپایید که جامعه جهانی بهدلیل دورکاری و نیاز به آموزش از راه دور، با تقاضای بیامان برای محصولاتی نظیر تبلت، گوشیهوشمند و... مواجه شد و این ماهعسلی برای شرکتی نظیر فاکسکان محسوب میشود؛ زیرا این شرکت مونتاژ محصولات بیش از ۱۰۰ شرکت بزرگ دنیا را بر عهده دارد و جدا از اپل و آیفون، فاکسکان تولید محصولات سونی و مایکروسافت همچون کنسولهای نسل نهمی را انجام میدهد که آنها نیز فروش درخور توجهی تجربه کردهاند.

افزایش ۲۰ درصدی درآمد در سهماهه دوم در حقیقت پس از گزارش مالی فاکسکان دالبر درآمد ۴۷ میلیارد دلاری صورت میگیرد که در مقایسه با بازهی مشابه سال گذشته، ۴۴ درصد افزایش نشان میداد. اعتقاد بر این است که سهم عمده حاصلشده در راستای تقاضا برای محصولاتی  آموزش و سرگرمی بهدستآمده است؛ جایی که حتی با کاهش محدودیتهای بهداشتی و افزایش نرخ واکسیناسیون در بسیاری از نقاط جهان، همچنان از تقاضای بالایی برخوردار است. گفته میشود مشتریان تجاری و سازمانی فاکسکان نیز در حال گسترش زیرساختهای مراکز داده هستند.

البته باید به این نکته اشاره داشت که فاکسکان در حال حاضر با مشکلاتی در زمینه تأمین تراشه دست‌وپنجه نرم می‌کند و پیش‌تر گفته بود کمبود جهانی تراشه می‌تواند بر درآمد آن تا سال ۲۰۲۳ تأثیرگذار باشد.

برای مطالعه‌ی تمام مقالات مرتبط با اپل به این صفحه مراجعه کنید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات